בעקבות התקיפה בהדסה: ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתה בחמישי



השביתה צפויה להימשך יממה, ותכלול את בתי החולים הציבוריים ואת המרפאות. יו"ר ההסתדרות אמר שנקטו בצעד זה לאחר שבעבר הודיעו שלא יעברו על אירועי אלימות במערכת הבריאות בשתיקה

ההרס בבית החולים (צילום: דוברות הדסה)

הסתדרות הרפואית הודיעה כי תקיים שביתה ביום חמישי של 24 שעות, במחאה על האירוע האלים שאירע בבית החולים הדסה הר הצופים. בשביתה ישתתפו כל בתי החולים הציבוריים ומרפאות הקהילה, והרופאים יעבדו במהלכה במתכונת שבת בלבד.

בין הצעדים שההסתדרות דורשת היו הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון, הגברת מערך האבטחה בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה - זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים. 

כאמור, ביום שני, בני משפחה של מטופל שפונה במצב אנוש, לבית החולים הדסה הר הצופים תקפו את אנשי הצוות הרפואי, לאחר שקיבלו הודעה על מותו. עשרות בני המשפחה, תושבי מזרח ירושלים, שברו דלתות וחלונות, הרסו את עמדת האחיות והיכו את אנשי הצוות. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וכי צפויים מעצרים נוספים של מעורבים שנמלטו מהמקום.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר: "הודענו זה מכבר שלא נקבל עוד אירועי אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו למגפה של ממש. אסור שחייהם של הרופאים והרופאות יהיו להפקר, והשביתה המתכוננת היא רק איתות אזהרה. ככל שממשלת ישראל לא תאמץ באופן מיידי את הצעדים הנדרשים להגברת הביטחון האישי של הצוותים הרפואיים, לא נהסס להחמיר את הצעדים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הגיב: "אני מחזק את ידי הרופאים וצוותי הרפואה שעומדים בחזית הבריאות במסירות שאין שניה לה. עלינו למגר את האלימות כנגדם בכל הכלים העומדים לרשותינו וכך נעשה. אני מחזק את ידי הרופאים וצוותי הרפואה שעושים לילות כימים למען בריאות כלל בני האדם, וקורא למצות את הדין עם הפורעים".

ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אשר הגיעה מיידית אל המקום אמרה: "אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח הארוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה. אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה