בעקבות הירידה בתחלואה בקורונה - יוסרו מגבלות ההתקהלות והקלות נוספות בתו הירוק



ראש הממשלה ושר הבריאות סיכמו על ביטול מגבלות ההתקהלות בשטחים פתוחים וכן ביטול התו הירוק במקומות בסיכון נמוך. הסיכומים יובאו לאישור ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה

יושבים בבית קפה. צילום: שמואל סרדינס

הירידה בתחלואה בקורונה בעקבות מבצע החיסון השלישי בישראל - ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ, סיכמו על הקלות משמעותיות בהתקהלויות בשטח פתוח וסגור.

ההחלטות שהתקבלו:

- יבוטלו כלל מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים.

- בשטח פתוח ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות, ספורט ותפילה, עד 1,000 משתתפים ובישיבה, ללא חובת תו ירוק.

- במקום סגור  ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות, ספורט ותפילה עד 100 משתתפים ובישיבה, ללא חובת תו ירוק.

- התפוסה המרבית באולמות אירועים במקום סגור תעלה מ-400 ל-600 משתתפים, תחת כללי התו הירוק. גני אירועים יורשו לקיים אירועים בשטח הפתוח בלבד ללא מגבלת תפוסה, בכללי התו הירוק.

- חובת עטיית מסיכה בהתקהלות מעל 100 אנשים בשטח פתוח - תבוטל. חובת עטיית מסיכה במקום סגור תיוותר ללא שינוי.

ההחלטות יובאו היום (ג׳) לאישור ועדת השרים להתמודדות עם נגיף קורונה (קבינט הקורונה) במשאל טלפוני, והן צפויות להיכנס לתוקפן ביום חמישי הקרוב, לאחר אישור ועדת החוקה של הכנסת.

במקביל, סוכם כי משרד הבריאות, בשיתוף עם ועדת החינוך של הכנסת ומשרדי החינוך והתרבות והספורט, יגבש בימים הקרובים מתווה הקלות מותאם למערכת החינוך, אשר ייתן מענה גם לקיום אירועי תרבות במסגרת בית הספר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "קיבלנו החלטה על שורה של הקלות, בעיקר הורדת מגבלות ההתקהלויות בחוץ, בגלל שהצלחנו להוריד את היקף הקורונה למספרים נמוכים יחסית. אנחנו ממשיכים להתנהל בזהירות מכיוון שבחוץ, בעיקר ביבשת אירופה, יש צונאמי של קורונה כרגע, בהיקפים חסרי תקדים. אנחנו נמשיך לנהל את ישראל בצורה הדוקה וזהירה, לצד הקלות, כדי לאפשר את המשך החיים הסדירים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה