במקום הראשון: סורק בקבוקים - אפליקציה מיוחדת שתשרת את מהפכת הניקיון והמחזור שמובילה עיריית ירושלים



בני הנוער עמלו במהלך השנה האחרונה על פיתוח ייחודי של אפליקציה בעלת ממשק חוויתי, שמטרתה לעודד מחזור בקבוקים באמצעות תגמול כספי למשתמש. האפליקציה, שעונה לשם Smart Green, תאפשר סריקת בקבוקים במחזורית וקבלת דמי הפיקדון אוטומטית לחשבון הבנק של התושב

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, נפגש לאחרונה עם בני הנוער מהחטיבה לקידום נוער וצעירים בעירייה, שזכו במקום הראשון בתכנית "אקוטק" של עמותת 'מחשבה טובה', עם מיזם ייחודי אותו תכננו ופיתחו במסגרת התוכנית.

ראש העיר עם נציגי עמותת מחשבה טובה. צילום: יח״צ

בני הנוער עמלו במהלך השנה האחרונה על פיתוח ייחודי של אפליקציה בעלת ממשק חוויתי, שמטרתה לעודד מחזור בקבוקים באמצעות תגמול כספי למשתמש. האפליקציה, שעונה לשם Smart Green, תאפשר סריקת בקבוקים במחזורית וקבלת דמי הפיקדון אוטומטית לחשבון הבנק של התושב. כלומר, אם עד עכשיו התושב נאלץ ללכת במיוחד לסופר או למכולת ביחד עם הבקבוקים למחזור ולבקש מהקופאי/ת את דמי הפיקדון, האפליקציה החדשה תקל עליו באופן משמעותי.

באמצעות האפליקציה החדשה סורקים את המכשיר שיותקן על גבי פח המחזור ובאמצעות אותו מכשיר ניתן יהיה לסרוק את הברקוד שמופיע על הבקבוק הממוחזר. התשלום יועבר ישירות לאפליקציה/לחשבון הבנק שהוגדר באפליקציה בתחילת השימוש. בנוסף, באפליקציה יותקנו משחקים ואתגרים שקשורים במחזור, קבלת הנחות, פרסים ודירוג אישי.

בסוף שנת הפעילות, התקיים אירוע סיום חגיגי בו השתתפו עשרות בני נוער מכל רחבי הארץ המשתתפים בתוכנית "אקוטק" של עמותת 'מחשבה טובה'. באירוע התקיימה תחרות בין כלל הקבוצות בה  הציגו המשתתפים את הפיתוחים הטכנולוגיים שפיתחו במהלך השנה. אירוע הסיום החגיגי של התוכנית התקיים במכללת עזריאלי. צוות שופטים בחר את שלושת הפרויקטים המובילים, והצוות הזוכה קיבל פרס - מחשבים ניידים מחברת אוניפארם, שנתנה חסות לאירוע.

עיריית ירושלים ועמותת 'מחשבה טובה', שחרתה על דגלה לגשר על פערים חברתיים באמצעות חיבור לעולם הטכנולוגי והעצמה אישית, פועלות מזה כעשור בתוכניות מיוחדות לקידום בני הנוער, שמבוססות על מודל עבודה של חונכות, דוגמה אישית וחשיפה לסביבות חיים שונות, ובהם גם לכלים ופיתוחים טכנולוגיים חדשניים שמעשירים את הידע שלהם ומהווים עבורם קרש קפיצה לעתיד.

אורנית בן ישר, מנכ״לית עמותת מחשבה טובה. צילום: קירה קלצקי

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר לנערים בפגישה: "צאו לדרך ולכו לרשום פטנט על המיזם המיוחד שלכם. הרעיון מבריק והוא טוב לא רק לירושלים ולישראל, אלא לכל העולם. הרעיון למעשה לוקח את חוק המחזור, לפיו לאזרח מגיע לקבל את דמי הפיקדון, ושומר על טובת האזרח והזכות שלו למחזר." ראש  העיר הציע לנערים בבדיחות את שירותיו כרואה חשבון של המיזם.

אורנית בן ישר, מנכ"לית עמותת 'מחשבה טובה' אמרה: "חשנו גאווה והתרגשות רבה באירוע בו הציג הצוות הזוכה בתוכנית "אקוטק" – תכנית העצמה טכנולוגית לבני הנוער של 'מחשבה טובה', את המיזם שלהם לראש העיר ירושלים משה ליאון. את המיזם החדשני, התורם לקהילה ולסביבה, הם תכננו ויצרו במהלך השנה האחרונה שהייתה לא פשוטה עבור בני הנוער, שבחרו להמשיך וללמוד, להשקיע ולפתח, למרות אתגרי הקורונה. אנו גאים בהם מאוד! "

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה