בית המשפט קיבל את דרישות ההורים ממטה יהודה: התלמידים יזכו להשתמש בהסעות לבתי הספר



הסכם פשרה בין מועצת מטה יהודה להורים שילדיהם יחלו בשנה הבאה לימודים מחוץ למועצה:
הילדים יורשו לעלות על ההסעות היוצאות מהיישובים * המועצה התחייבה לספק לתלמידי כיתה ז' את השירות המסופק לתלמידי המוסדות הייחודיים למשך חמש שנים, כשההורים ישלמו את העלות השולית הנוספת * ההורים מברכים על ההישג: "חבל שנאלצנו להגיע עד לבית המשפט. עכשיו הגיע הזמן שהמועצה תתחיל להשקיע בשיפור מערך התחבורה הציבורית"

הישג מרשים להורים לתלמידים ממטה יהודה במאבקם נגד החלטת המועצה האזורית: בהסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין נקבע כי תלמידים המתחילים בשנת הלימודים הקרובה את לימודיהם במוסדות חינוך ייחודיים מחוץ למועצה יזכו לעשות שימוש בתשלום במערך ההסעות הציבוריות שהמועצה מפעילה.

בהסכם הפשרה, אותו הציע בית המשפט וקיבל תוקף של פסק דין, נקבע כי למרות החלטת המועצה לבטל לחלוטין את ההסעות לתלמידים המתחילים בשנת הלימודים הקרובה את לימודיהם במוסדות החינוך הייחודיים מחוץ למועצה, תלמידים אלה יהיו זכאים לקבל שירות ממערך ההסעות הציבוריות שהמועצה מפעילה, וזאת בתשלום של 150 שקל - שנקבע לגבי כלל התלמידים שכבר לומדים מחוץ למועצה, או בתוספת העלות השולית של הסעות התלמידים הללו. בכך התקבלה דרישתם העיקרית של 41 משפחות שהגישו עתירה דחופה לבית המשפט בעקבות החלטת המועצה האזורית לבטל באופן חד צדדי את השירות שניתן במשך שנים לתלמידים וימשיך לפעול במתכונת מצומצמת בעתיד.

העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד ברק בר שלום, עלתה לדיון אמש, בפני השופט אברהם רובין בבית המשפט המחוזי בירושלים, עסקה בהחלטה שהתקבלה על ידי המועצה המקומית לבטל באופן חד צדדי את מערך ההסעות שמופעל במשך שנים מיישובי המועצה השונים לבתי הספר הייחודיים בירושלים ובבית שמש.

החלטה זו, שהתקבלה בעקבות שינוי גורף במתווה ההסעות למוסדות החינוך, הובילה לפגיעה קשה בכ-160 תלמידים שעברו תהליכי מיון ממושכים והתקבלו למוסדות החינוך הייחודיים שנותנים מענה פדגוגי שהמועצה אינה יכולה לספק לתושבים. זאת, יצוין, כשבמקביל ימשיכו לצאת הסעות מהיישובים לטובת תלמידים שממשיכים את לימודיהם באותם בתי ספר ייחודיים, בעבור תשלום.

במקביל, חשוב להדגיש, סובלים אותם יישובים מתת מענה חמור בכל תחום התחבורה הציבורית, שהופך את ההגעה העצמית לבתי הספר לבלתי אפשרית. במהלך הדיון העלה השופט רובין הצעת פשרה המהווה למעשה קבלה מלאה של הסעד השלישי שביקשו העותרים: לאפשר לתלמידים שמתחילים השנה לימודים בבתי הספר הייחודיים להצטרף לאחיהם ושכניהם במערך ההסעות הקיים וזאת בעבור תשלום.

על פי הצעת השופט, שהתקבלה על ידי שני הצדדים וזכתה לתוקף של פסק דין, התלמידים שעומדים בקריטריונים (התקבלו למוסדות החינוך לפני ה-19.3.3 יזכו להשתמש בהסעות במהלך חמש השנים הקרובות. השירות יינתן בתשלום כאשר הורי התלמידים יספגו את התוספת השולית של העלות המתווספת בעקבות צירוף הילדים הנוספים.

הובהר כי החל משנת הלימודים הבאה לא יאושרו יותר הסעות לתלמידים חדשים ובכך למעשה ניתן אשרור להחלטת המועצה לבצע ביטול הדרגתי רב שנתי של מערך ההסעות.

ההורים ציינו בעקבות הדיון כי הם רואים בהסכם הפשרה הישג משמעותי: "מדובר בבשורה משמעותית לילדינו, שיקבלו אפשרות להגיע ללימודים בבתי הספר הייחודיים שהולמים את כישוריהם ויכולותיהם. הילדים שלנו זכאים לחינוך הולם שלצערנו אין באפשרות המועצה לספק בשלב זה. אנו מקווים כי במועצה ינצלו את השנה הקרובה כדי להיערך בצורה כזו כדי שתלמידי השנים הבאות יוכלו לזכות למענה ראוי ברמה הפדגוגית בתוך המועצה. חשוב לא פחות: אנו דורשים מהמועצה שתפעל כדי לגרום לכך שמערך התחבורה הציבורית ביישובים יספק מענה שמאפשר לתלמידים ולכלל התושבים להתנייד לירושלים ולמקומות נוספים גם מבלי להיות תלויים ברכבים פרטיים, ובכך למעשה יתייתר הצורך בהסעות מאורגנות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה