בהשקעה של 70 מיליון ש"ח נחתם הסכם לפיתוח פארק האסבסטונים



פארק האסבסטונים אשר יוקם במימון מלא של קק"ל,  ישמש כפארק רובעי-עירוני, ישתרע על שטח של כ-200 דונם ויכלול אגם מלאכותי, שבילי אופניים, שבילים להולכי הרגל, מתקני משחק חדישים, מתקני ספורט, הסדרת שבילים, חידוש הגינה הקהילתית ועוד

הדמיית פארק האסבסטונים (צילום הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים

קק"ל, עיריית ירושלים, והרשות לפיתוח ירושלים חתמו על הסכם לפיתוח והקמת פארק קק"ל האסבסטונים המשתרע בין השכונות קרית היובל וקריית מנחם, בהשקעה כספית בסך 70 מיליון ₪.


לאחר מו"מ שהתקיים בין העירייה,  הרל"י  וקרן קימת לישראל, נחתם החוזה בין השותפים לפיתוח פארק קק"ל האסביסטונים, הפארק הענק, ישמש לרווחת תושבי דרום מערב העיר בפרט ותושבי העיר בכלל.

באירוע השתתפו ראש העיר, משה ליאון, יו"ר קק"ל, דניאל עטר, מנכ"ל הרל"י, אייל חיימובסקי, גזבר העירייה והיועץ המשפטי לעירייה.

פארק האסבסטונים אשר יוקם במימון מלא של קק"ל,  ישמש כפארק רובעי-עירוני, ישתרע על שטח של כ-200 דונם ויכלול אגם מלאכותי, שבילי אופניים, שבילים להולכי הרגל, מתקני משחק חדישים, מתקני ספורט, הסדרת שבילים, חידוש הגינה הקהילתית, חיבור לשכונות הסובבות, הסדרת חניות ועוד, תוך שמירה ושילוב מאפייניו וערכיו הטבעיים הקיימים.

פיתוח הפארק הינו פועל יוצא של המדיניות העירונית לטיפוח  הסביבה הירוקה למען תושבי העיר ע"י הוספת ריאה ירוקה משמעותית בעיר הבירה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו יום היסטורי וחגיגי בירושלים. לאחר שנים רבות עמק האסבסטונים יהפוך להיות פנינת פנאי וטבע לתושבי דרום מערב העיר ולכלל תושבי הבירה. עיריית ירושלים תמשיך במדיניותה לטיפוח וחיזוק הסביבה הירוקה, לרווחת התושבים. אני מברך ומודה לקק"ל על שיתוף הפעולה שיביא להקמת פארק חדש בירושלים".

יו"ר קק"ל, דניאל עטר אמר באירוע: "השנה אנחנו מציינים 120 להיווסדה של קק"ל ומבחינתנו זו סגירת מעגל, לפתח את פארק האסבסטונים, אשר יבנה בסמוך לשכונת קרית יובל - שנקראה כך לכבוד 50 שנים להיווסדה של קק"ל.

הפארק שיבנה בעיר הבירה של העם היהודי, מהווה המשך של המחויבות של קק"ל לפיתוח וקידום עיר הבירה של העם היהודי, ולטיפוח וחיזוק הסביבה הירוקה למען התושבים והעיר. אני שמח להוציא לפועל הקמה של פארק חדש, אשר יהווה ריאה ירוקה משמעותית, בעיר שכולנו, אזרחי המדינה, מכירים את מקומה כלב הפועם של העם היהודי.
אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה עם ראש העיר ועם הרשות לפיתוח ירושלים, יחד נמשיך לפעול לרווחת התושבים, חיזוקה של העיר ושיפור מעמדה."

הפארקים הרובעיים אשר מטרתם לתת מענה לשטחים ירוקים מפותחים לשכונות הסובבות אותם, מהווים את ליבת תכנית השטחים הפתוחים של העיר ואת עמוד השדרה של המרחב הציבורי העירוני, שכן הם מספקים פתרון לצרכים העירוניים בשטחים פתוחים מפותחים ברמה גבוהה וחדשנית. הפארקים הרובעיים החדשים, כפי שהוגדרו בתכנית המתאר 2000, מוקמו במידת האפשר במקומות מרכזיים כך שלכל תושב בשכונות אותן הם אמורים לשרת, תהיה גישה במרחק שאינו עולה על נסיעה של 10 דקות לערך. בהתאם לכך העירייה בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים קידמה בשנים האחרונות פיתוח פארקים רובעיים כגון פארק רוקפלר, פארק גוננים פארק הסנהדרין ופארק פסגת זאב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה