אשכול גני הילדים המדעיים פורצי-הדרך "מדעקידס" בקרית מנחם



ענקית התעופה, החלל והביטחון העולמית לוקהיד מרטין השיקה את אשכול גני "מדעקידס" החדשים בשכונת קריית מנחם בירושלים ויצטרפו לגנים שהוקמו בבאר שבע ובקריית מלאכי, בהם למדו עד כה מאות ילדים

צילום: סיון פרג

ענקית התעופה, החלל והביטחון העולמית לוקהיד מרטין, בשיתוף עם שר ירושלים והמורשת ח"כ זאב אלקין, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון ומנכ"לית קרן רש"י, מיכל כהן השיקו את אשכול גני "מדעקידס" החדשים בשכונת קריית מנחם בירושלים ויצטרפו לגנים שהוקמו בבאר שבע ובקריית מלאכי, בהם למדו עד כה מאות ילדים. לוקהיד מרטין תומכת בתוכנית "מדעקידס" משנת 2015 ומכריזה על הגדלת התמיכה עבור תלמידי התוכנית באמצעות פעילויות העשרה לאחר שעות הלימודים בתחומי המדעים והטכנולוגיה.

"גני הילדים 'מדעקידס' הם סמל למחויבות העמוקה של לוקהיד מרטין כלפי אזרחי ישראל", כך אמרה מרילין יוסון, יו"ר, נשיאה ומנכ"לית לוקהיד מרטין. "חגיגת השקת אשכול הגנים החדשים היום מהווה ציון דרך משמעותי והגדלה של התמיכה כחלק משיתוף הפעולה. אנו מצפים להמשיך ולעבוד עם ממשלת ישראל וקרן רש"י ליצירת הזדמנויות נוספות עבור ילדי ישראל".

מטרתם של הגנים פורצי-הדרך שיפעלו בירושלים במסגרת תכנית "מדעקידס" הינה לחשוף את הילדים לעולם המדעי והטכנולוגי בגיל הרך באמצעות לימוד תיאורטי, התנסויות מעשיות ועריכת ניסויים. נושאי הלימוד בתחומי המדעים והטכנולוגיה בהיקף מצטבר של למעלה מ-300 שעות שנתיות, מועברים על ידי מחנכים ומדריכים מקצועיים. כיום, בוגרים נבחרים מתוכנית גני "מדעקידס" ממשיכים בתוכנית העשרה בתחום הרובוטיקה גם בכיתות א'-ג', בתמיכה של לוקהיד מרטין. התוכנית החדשה עליה מכריזה היום לוקהיד מרטין תאפשר את המשך התמיכה לבוגרים גם לכיתות ד'-ו' ובכך תייצר רצף לימודי בתחומי המדעים והטכנולוגיה מגן הילדים ועד סיום בית הספר היסודי. התוכנית תאפשר להם להמשיך ולשפר את כישורי המדע והטכנולוגיה וכן לקבל סיוע צמוד ממנטורים ייעודיים.


"אני גאה לקחת חלק בפעילות החשובה שתחבר את ילדי הגן לעולם המדעי ותעניק להם השראה לחשיבה יצירתית וחדשנות. אנחנו שמחים לבצע את הפרויקט בירושלים עם אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיות, זאת אחרי הצלחת הפרויקט בערים כמו באר שבע וקריית מלאכי". כך אמר שר ירושלים והמורשת, ח"כ זאב אלקין. "הבחירה להקים את אשכול הגנים בשכונת קריית מנחם תהפוך אותה לאטרקטיביות עבור משפחות צעירות, דבר שיחזק אותה בצורה משמעותית. אנו נמשיך להוביל פרויקטים שיהפכו את ירושלים למרכז הפעילות המדעית של מדינת ישראל".

"קידום החינוך המדעי הוא מנוע הצמיחה העתידית של כלכלת ישראל בכלל ושל ירושלים בפרט. הקמת גני הילדים "מדעקידס" בבירה תטפח ילדים ותעניק להם השראה להיות המדענים, המהנדסים והיזמים של מחר". כך אמר ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. "ירושלים היא העיר המתאימה ביותר להקמת גנים שוחרי מדע בשל חדשנותה החינוכית בתחום המדעים ובחינוך בכלל".

מנכ"לית קרן רש"י, מיכל כהן: "פתיחת הגן המדעי בירושלים הינו חלק ממהלך כולל שמובילה קרן רש"י לקידום מוביליות חברתית בישראל, בעבודה משותפת עם קרן תמי, אשר נוסדה על ידי דניאלה ודניאלה שטיינמץ. אי השוויון בישראל מתחיל בלידה וגדל עם השנים, ולכן חשוב להתחיל את צמצום הפערים החברתיים כבר בגיל הרך. חשיפת הילדים לתחומי המדע והטכנולוגיה בגן, והמשך ליוויים אל תוך חייהם הבוגרים, מהווה  צעד חיוני אשר לו חשיבות רבה הן עבור הפרט והן עבור הקהילה, מה שיאפשר צמיחה כלכלית וחברתית כאחד".
 
לוקהיד מרטין ישראל-
לוקהיד מרטין ישראל הינה הזרוע הישראלית של תאגיד לוקהיד מרטין, חברה בינלאומית העוסקת בפיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות ואחרות בתחומי האבטחה, התעופה והחלל. באמצעות שיתופי פעולה עם התעשייה המקומית, לוקהיד מרטין ישראל, המחזיקה משרדים בתל אביב, תומכת בפיתוח, אינטגרציה ותחזוקה של מערכות, מוצרים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. עם יותר מ-40 שנות ניסיון ופעילות במדינה, לוקהיד מרטין גאה לספק לישראל יכולות אבטחה גלובלית ושירותים אזרחיים חדשניים. לוקהיד מרטין מעסיקה כ-105,000 איש ברחבי העולם, ועוסקת בעיקר במחקר, תכנון, פיתוח, יצור, אינטגרציה ותחזוקה של מערכות, מוצרים, אמצעים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. ללוקהיד מרטין מערכת ענפה ורבת-שנים של שיתופי פעולה עם תעשיות היי-טק והתעשייה הביטחונית בארץ.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה