ארבעה סיכולי גניבות רכב ביממה אחת



בפעילות נחושה נגד גנבי רכב שערכו הלילה שוטרי מחוז ירושלים בעיר ומחוצה לה, סוכלו ארבעה מקרים שונים של גניבות כלי רכב ונעצרו חמישה חשודים

צילום: דוברות המשטרה

כחלק מהמאבק המשטרתי הנחוש בעבירות הרכוש השונות ובפרט נגד פורצים וגנבי כלי רכב, פועלים שוטרי מחוז ירושלים על יחידותיו השונות יחד עם לוחמי מג"ב, לסיכול הגניבות ומעצר הגנבים. פעילות זו כולל פעולות מודיעיניות, מבצעיות ופריסת כוחות גלויים וסמויים ברחבי העיר ירושלים.

במהלך היממה האחרונה, סיכלו השוטרים ממחוז ירושלים ומג"ב את גניבתם של 4 כלי רכב במקומות שונים בעיר ומחוצה לה.

אמש בשעות אחה"צ, התבקש צוות שיטור עירוני מחוז ירושלים לסייע למאבטחי הרכבת הקלה בירושלים לאחר שהחשידו אדם באזור תחנת רכבת גבעת התחמושת. בדיקתו של החשוד העלתה כי מדובר בפלסטיני שוהה בלתי חוקי תושב הכפר ראפאת (סלפית) כבן 18 ובחיפוש בכליו אותרו אמצעים המשמשים לפריצה וגניבת כלי רכב, והוא הועבר לחקירה בתחנת לב הבירה במרחב ציון. זמן קצר לפני כן, נעצר חשוד נוסף באזור תחנה מרכזית בעיר. בדיקתו העלתה כי מדובר בשוהה בלתי חוקי תושב טובאס כבן 18, והתעורר חשד כי הנו מעורב בעבירות רכוש. בחקירתם, התברר לחוקרי המשטרה כי שני חשודים אלו פעלו יחדיו בעיר ומחוצה לה לאחרונה ועסקו עפ״י החשד בניסיונות גניבת כלי רכב.
בסיום חקירתם, השניים נכלאו.

במקרה נוסף אמש, התקבל דיווח מחברת איתור "פוינטר" על רכב שנגנב זמן קצר לפני כן מהעיר ראש העין ועושה דרכו לכיוון מזרח, סמוך לבית שמש. שוטרי מג"ב מתחנת מטה יהודה שקיבלו את הדיווח, פעלו במהירות ופעלו לעצירת הרכב. בשלב מסוים, הבחינו שוטרי מג"ב ברכב החשוד כגנוב בסמוך למערת הנטיפים וביצעו את מעצרו של החשוד שנהג בו, תושב שגב שלום בשנות ה-20 לחייו, והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה מטה יהודה שבסיומה נכלא.

מספר שעות מאוחר יותר בסביבות השעה 01:00 בלילה, הבחין צוות שוטרי סיור מתחנת שפט שפעלו יחד עם לוחמי היחידה הטקטית של מג"ב כנגד עברייני רכוש, ברכב שעורר את חשדם בעת שנכנס למ.פ שועפאט. השוטר שהיה במקום ערך בירור קצר עם בעלת הרכב שהייתה בטוחה באותה העת כי רכבה חונה מתחת לבית, אך שיחה זאת עם השוטר הבהירה לה כי רכבה נגנב. בפעילות מהירה של השוטרים ולוחמי מג"ב, הרכב אותר בכביש 437, והחשוד שנהג ברכב הגנוב נתפס ונעצר על ידי השוטרים. בדיקתו העלתה כי מדובר בפלסטיני תושב אזור רמאללה בן 22 שפרט לגניבת הרכב, על פי החשד, הוא גם נוהג בו מבלי שהוציא רישיון נהיגה כלל. הוא הועבר לחקירה בתחנת שפט שבסיומה נכלא.

כלל פעילויות אלו, מצטרפים לפעילות נוספת שביצעו הלילה בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. הבלשים פעלו באופן סמוי אחר חשודים שיצאו מאזור ירושלים. בשלב מסוים הבחינו כי החשוד גנב רכב מהעיר אור יהודה ובוצעה פעילות לסכל את העברת הרכב לשטחי איו"ש ולעצור את החשוד. סמוך לצומת בני עטרות, ביצעו הבלשים חסימה תוך שהרכב הגנוב ובו החשוד ניסה לפרוץ את חסימתם, גרם נזק לניידת וסיכן את כוחות המשטרה שנאלצו לבצע ירי לעבר גלגליו של הרכב הגנוב והוא נעצר (ללא נפגעים). בדיקת החשוד שנהג ברכב העלתה כי מדובר בפלסטיני שוהה בלתי חוקי בן 17 והוא נעצר לחקירה שבסיומה נכלא.

כלל החשודים שנעצרו, יובאו במהלך היום לדיון בעניינם בבית המשפט, שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם לטובת מיצוי החקירה.

4 סיכולי גניבות אלו ו-5 מעצרים שבוצעו ביממה האחרונה, מצטרפים למספר רב של הצלחות מבצעיות וחקירתיות נגד פורצים ועברייני רכוש במחוז ירושלים. מתחילת השנה נעצרו ע״י שוטרי מחוז ירושלים 21 חשודים בגניבות רכב, וכבר הוגשו נגד 7 מהם הצהרות תובע ו/או כתבי אישום לאחר סיום החקירה ע״י התביעה המשטרתית. המשטרה תמשיך לפעול לסיכול גניבות רכב ומעצר גנבי רכב ולשמור על שלום הציבור ורכושו״, נמסר מהמשטרה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה