אמץ חבר: עליה במספר הכלבים השוהים בכלביה העירונית



על רקע דעיכת גל האימוצים של כלבים, חלה עליה במספרם בכלבייה העירונית. בעירייה קוראים לתושבי העיר להגיע ולאמץ חבר אמת

בתמונה: לנה, כלבה אשר ננטשה לפני כחודשיים וממתינה לבית אוהב.צילום: השירות הוטרינרי, עיריית ירושלים

על פי נתוני השירות הווטרינרי בעיריית ירושלים, ברבעון השלישי של שנת 2021 חלה ירידה משמעותית במספר האימוצים מהכלבייה העירונית.

 

עם תחילת הקורונה, לפני כשנה וחצי, החל גל עולמי של אימוץ כלבים. המעבר לעבודה מהבית וההקלות שניתנו לבעלי כלבים בסגר, היוו זרז לרבים אשר הגשימו את חלומם לאמץ כלב.

גל האימוצים הגדול הביא את תפוסת הכלבייה העירונית ל"שיא שלילי" של פחות מעשרים כלבים בתפוסת מינימום בכלביה בחודשי הקורונה הראשונים.

מבדיקה שנעשתה לאחרונה בשירות הווטרינרי של עיריית ירושלים, עולה כי ברבעון השלישי של שנת 2021, אומצו 28 כלבים בלבד מהכלבייה העירונית, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד, אומצו 55 כלבים, נתון המשקף ירידה של כ-50% במספר האימוצים.

נתון זה מצטרף לעלייה במספר הכלבים הנמצאים בכלביות העירוניות ברחבי הארץ ובירושלים בפרט. נכון לסוף חודש ספטמבר, נמצאים כ-80 כלבים הממתינים לאימוץ בכלבייה העירונית ולבית חם חדש.

השירות הווטרינרי בירושלים, פועל במשך כל שעות היממה ובכל ימות השנה, ומטפל מדי שנה במאות כלבים המגיעים לירושלים מאזורים הסמוכים לה, מועברים אל הכלבייה העירונית ומיועדים לאימוץ.

מחקרים רבים מספקים חיזוק ליתרונות הרבים שבאימוץ כלבים. לכלבים ישנן השפעות חיוביות הן על מבוגרים והן על ילדים, והם מסייעים, בין היתר, בהתמודדות עם פחדים, חוסר בטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, בדידות ועוד. בנוסף, הם מגבירים את תחושת האחריות, ההעצמה, הנתינה וכו'.

בעירייה מזמינים את תושבי העיר המעוניינים לאמץ כלב, להגיע אל הכלבייה העירונית בשעות הפעילות, לבחור חבר לחיים ולהצטרף לירושלמים מרוצים רבים שכבר אימצו כלב והכניסו שמחה ומשמעות לחייהם ולמשפחתם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "תושבי ירושלים היקרים, אני קורא לכם לפתוח את הלב ואת הבית, ולאמץ כלב בכלביה העירונית. יחד, נשמור על בעלי החיים בעיר".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה