אלו שמותיהם של החטופות ששוחררו בפעימה החמישית משבי החמאס ושבו לישראל



סיפורם של 10 החטופים ששוחררו בפעימה החמישית היום (שלישי) בשעה 20:00 לאחר שנחטפו מבתיהם ב7 באוקטובר והיו בשבי החמאס במשך 53 יום בנוסף אליהם שוחררו 2 תאילנדים . הם שוחררו במסגרת הפסקת אש בשבי נותרו 167 חטופים. הערב שוחררו משבי החמאס גבריאלה ומיאה ליימברג ואחותה של גבריאלה - קלרה, אופליה רויטמן, דיצה היימן, עדה שגיא ותמר מצגר נורלין (נטלי) באבאדילה אגוג'ו מירב טל ורימון קירשט ברוך שובכם

בפעימה הראשונה שוחררו מהשבי לאחר 49 יום : מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון כץ-אשר, אביב אשר, רז אשר, רותי מונדר, אוהד מונדר, קרן מונדר, עדינה משה, יפה אדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני, וחנה פרי .

בפעימה השניה שוחררו מהשבי לאחר 50 יום : שרון אביגדורי , נעם אביגדורי , נעם אור , עלמא אור , הילה רתם , אמילי הנד , מיה רגב , נגה וייס , שירי וייס , עדי שהם , יהל שהם, נווה שהם , שושן הרן

בפעימה השלישית שוחררו מהשבי לאחר 51 יום : אביגיל עידן אלה אליקים דפנה אליקים , הגר ברודץ , עופרי ברודץ , יובל ברודץ , אוריה ברודץ , חן גולדשטיין אלמוג, אגם גולדשטיין אלמוג , טל גולדשטיין אלמוג , גל גולדשטיין אלמוג , אלמה אברהם , אביבה סיגל

בפעימה הרביעית שוחררו מהשבי לאחר 52 יום : קרינה אנגל ברט מיקה ויובל, שרון קוניו ובנותיה יולי ואמה, סהר וארז קלדרון ,אור ויגיל יעקב ואיתן יהלומי

אלו שמותיהן של החטופות ששוחררו במתווה נוכחי :

החטופות ששוחררו

גבריאלה ליימברג ובתה מיה תושבות ירושלים 

גבריאלה ליימברג, בת 59 נחטפה יחד עם בתה מיה בת ה-17 מבית אחותה של גבריאלה בניר יצחק. יחד איתן נחטפו עוד בני משפחה יישארו לעת עתה  בשבי החמאס. 

גבריאלה ליימברג ובתה מיאה ביקרו בקיבוץ ניר יצחק בסוף השבוע של שמחת תורה. הם שהו בביתה של אחותה קלרה מרמן ובן זוגה לואיס הר. עשו את השבת ואת החג ביחד עם פרננדו מרמן, אחיהן של גבריאלה ליימברג. גבריאלה ומיאה הן ירושלמיות. התגוררו ביחד אבי המשפחה משה . 

גבריאלה היא מנהלת מרכז יום טיפולי של עמותת שק"ל, שם היא משמשת כאם לעשרות ילדים ובוגרים המתמודדים עם אוטיזם גבריאלה היא אימם השנייה של 9 צעירים אוטיסטים בתפקוד נמוך. מנהלת יקרה ומסורה בעמותהה שמקדישה את חייה כבר למעלה מ-25 שנה למען אנשים עם מוגבלויות
מיאה היא תלמידת כיתה י"ב בבית הספר לאמנויות, במגמת מוזיקה.
איתן, חבר שלה, מספר על טוב ליבה: "הגעתי לבית הספר בכיתה י', ילד חדש בתקופה לא פשוטה בחיים שלי והיא דאגה לי. היא החברה הכי טובה שלי". חברה של מיאה מוסיפה: "לא משנה כמה זוועות היא עוברת עכשיו, שתדע שיש המון אנשים שמחכים לה וחושבים עליה. שהיא לא לבד".
הערב הן שוחררו יחד עם הכלבה בלה. 

מיה וגבריאלה ליימברג

-

קלרה מרמן קיבוץ ניר יצחק

קלרה מרמן בת 63 מתגוררת בקיבוץ ניר יצחק נחטפה מהממ"ד בביתה ביום שבת הארור של ה7/10. יחד איתה באותה שבת היו גם בן הזוג שלה, לואיס הר, בן 70, מקיבוץ אורים. אחותה (דודה שלי) גבריאלה ליימברג, בת 59 והבת שלה (בת דודה שלי) מיאה ליימברג, בת 17, מירושלים. וכן אח שלהן, פרננדו מרמן (דוד שלי) בן 60 מכפר סבא. כולם הגיעו לבקר באותו סוף שבוע כדי לחגוג לאחיינית שלי יום הולדת שנתיים. כל החמישה נחטפו ונמצאים בעזה ביידי החמאס.
בתה מעיין סיפרה  "אמא עלתה לארץ מארגנטינה, בשיחות שהיו לנו על ההחלטה שלה לעשות עליה היא סיפרה שבתור יהודייה בארגנטינה היא הרגישה שרק במדינת ישראל היא יכולה להרגיש בטוחה באמת... אבל מדינת ישראל, מדינת היהודים, לא הגנה עליה כפי שהובטח לה. אמא שלי ומשפחתי היו בממ"ד 5 שעות מאז שהתחילה המתקפה ועד שנחטפו וגם אחר כך לקח עוד 3-4 שעות עד שהצבא הגיע לבית שלה וגילה שהיא כבר לא שם".
קלרה היא גננת במקצועה. יצאה לפנסיה אבל ממשיכה לעבוד עם קשישים וגם עם משפחות וילדים בסיכון להם היא נותנת הדרכה הורית. קלרה היא אישה חזקה שתומכת במי שמבקש. עוזרת לכולם, לקשישים וילדים.
קלרה היא אחותה של גבריאלה ליימברג ודודתה של מיאה ליימברג ששוחררו יחד איתה הערב משבי החמאס.
בן זוגה של קלרה, לואיס נוברטו הר (70) ואחיה פרננדו מרמן (60) עדיין נמצאים בשבי החמאס.
היום לאחר 53יום בשבי החמאס היא שוחררה אך ללא בן זוגה . 
קלרה מרמן

דיצה הימן בת ה–84 מניר עוז שנחטפה לעזה

דיצה היימן, מדור המייסדים של קיבוץ ניר עוז, נחשבת לעמוד התווך של המשפחה  במתקפת הטרור הרצחנית היא נחטפה מביתה - לעיני המצלמות  בתה התקשרה אליה ושמעה מהצד השני "זה חמאס" .

בבוקרו של 7 באוקטובר דיצה היימן, בת 84 מקיבוץ ניר עוז, השתדלה להרגיע את הילדים והנכדים המודאגים. "בשעה 10 בבוקר סבתא אמרה לנו שהיא נעולה בממ"ד והכול בסדר", מספר סתיו שדמה, אחד מנכדיה, "אבל החל מהשעה עשר היא הפסיקה לענות".

"לא היה מענה בטלפון בכלל, ישר מעבר למענה הקולי. בשעה ארבע בצוהריים הבת שלה התקשרה אליה ועונים לה "איט'ס חמאס". זה היה הסימן הראשון שהבהיר לנו שסבתא חטופה". לפני החטיפה, אחד השכנים של דיצה שמע אותה צועקת 'הצילו'. השכן מניר עוז ניסה להילחם במחבלים עם האקדח האישי שלו, אבל הוא היה יחיד מול רבים: הוא חזר בחזרה לממ"ד וכך ניצל. 

שלושה ימים לאחר פרוץ המלחמה, חמאס פרסם סרטון תעמולה שבו רואים מחבלים מכניסים את דיצה לתוך רכב. "באותו יום קיבלנו שיחת טלפון מקצינת צה"ל שהודיעה שהיא חטופה באופן רשמי", נזכר שדמה, אחד מ-19 נכדיה של דיצה. היום היא שוחררה משבי החמאס לאחר 53 יום . 

דיצה הימן

-

תמר מצגר בת 78 תושבת קיבוץ ניר עוז 

תמר נחטפה מקיבוץ ניר עוז ביחד עם בעלה יורם. הם הורים לשלושה ילדים וסבים לשבעה נכדים. יורם עבד עבד במפעל נירלט, ובשנים האחרונות במוסך של הקיבוץ. הוא בשלן מעולה, חובב היסטוריה, שייך לפרלמנט היקב והיין של ניר עוז. תמר הגיעה לקיבוץ בשנות השבעים, עבדה במהלך השנים בקומונה, בחינוך ובכלבו. בשלנית, תולעת ספרים וחובבת סדרות ויוה.
בנם רמי מצגר תושב לכיש סיפר "ההורים שלו נחטפו מביתם מוקדם בבוקר, ולא ניכר שהיו שם סימני אלימות או מאבק. "אבא שלי כנראה יצא אליהם, הוא דובר ערבית, עבר ארבע מלחמות. הוא ידע שבגילו אין מצב שיצליח להחזיק את הדלת של הממ"ד. המחבלים לא לקחו כלום, אפילו לא תכשיטים או כסף. רק השאירו סנדלים ולקחו נעליים של אבא שלי. להורים שלי היה מזל גדול, יש בתים שנשרפו עם האנשים בפנים".
היום תמר שוחררה משבי החמאס לאחר 53 יום ואילו יורם עדין נשאר בשבי. 
תמר ויורם מצגר

-

נורלין בבדילה

נורלין בבדילה אגוג'ו . ב7 באוקטובר היא הגיעה לביקור בקיבוץ נירים ביום הנורא נרצח בן זוגה, בקיבוץ והיא נחטפה לעזה. הם רק באו לבקר, מיהוד-מונוסון . נורלין בת 60, אהובה על משפחתה ועל חבריה. היום כעבור 53 ימים היא שוחררה משבי החמאס. 
נורלין בבדילה

-

עדה שגיא תושבת קיבוץ ניר עוז

עדה חגגה בשבי יום הולדת 75 לבדה, שגיא היא אמא לשלושה, סבתא שישה, מורה ומחנכת בישראל.

בשבת ב7 לאוקטובר היא נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז "היא ממש נאבקה בהם, נלחמה, היא לא ויתרה, היא לא הלכה בקלות, זה מה שכולם אמרו לי, כל מי שהיה שם אמר שרואים שהיה מאבק בבית". נוית סלע מספרת על אמה. היום היא שוחררה משבי החמאס לאחר 53 יום 
עדה שגיא
-

מירב טל תושבת ראשון לציון 

מירב טל (54) הגיעה מראשון לציון לקיבוץ ניר-עוז כדי לציין את החג עם בן-זוגה יאיר (יא-יא) יעקב (59).
מדובר בפרק ב' מרגש במיוחד עבור שניהם, הורים לילדים בוגרים, שבחרו לרקום זוגיות חדשה.
בבוקר שבת, מירב הספיקה להתקשר למשפחה שלה במרכז ולזעוק לעזרה, "יא-יא פצוע, תזמינו משטרה, תעזרו לי". מאז נותק עימם הקשר ועם שני בניו של יאיר, אור (16) ויגיל (12), שנחטפו מבית אחר בקיבוץ. ששוחררו בפעימה הרביעית. 
בסרטון תעמולה של ארגון הטרור חמאס  נראים בבירור מירב ויאיר כשהם נגררים מביתם. רחל, אימה של מירב, אומרת כי "הסרטון הזה שקיבלנו באותו יום נמצא אצלי ככה במוח, אני כל הזמן שומעת אותה: אימא, תעזרי לי, תעזרי לי". גם יובל, האחיינית שלה, מעידה שהתמונות לא עוזבות אותה לרגע: "בכל לילה, לפני שאני עוצמת עיניים, אני שומעת את מירב אומרת: תעזרו לי."
למירב חנות בגדרה שמאוד פופולרית ומוכרת בשם "הג'ינג'ית בבונקא" 
היום היא שוחררה משבי החמאס לאחר 53 יום בן זוגה יאיר נותר בשבי .
מירב טל ויאיר יעקב
-

רימון קירשט מקיבוץ נירים

יגב בוכשטב (34) ורימון קירשט בוכשטב (36) נולדו בעוטף עזה והקימו בית בקיבוץ נירים - "מלא בפרחים, מוזיקה ואהבת האדם ובעלי החיים". הם הקדישו את החיים שלהם לטיפול בחיות שעברו התעללות ולחמישה כלבים וחמישה חתולים שהצילו ואימצו לביתם.

ביום שבת בצהריים ההורים של יגב הגיעו לביתם של יגב ורימון אך מצאו "בית ריק עם קליעים על הרצפה". הכלבים והחתולים נעלמו. הוריו של יגב, שגרים סמוך, הצליחו להגיע לביתם בצהריים עם כוח צבאי, אך מצאו "מקום ריק עם קליעים על הרצפה". גם הכלבים והחתולים שהם גידלו נעלמו . 

אחותו של יגב נופר סיפרה "התעוררתי בבוקר יום שבת, בדירה שלי ברחובות, לאזעקה. באופן מוזר, כאשר הכריזה של הצבע האדום מופעלת אני קופצת בשניות מהמיטה, אבל לאזעקות הגוף עוד לא התרגל. חצי באדישות עוד החלפתי בגדים וחשבתי שזה סתם עוד אירוע שגרתי, אזעקה אחת ונחזור לישון. אבל זה לא קרה.

התחלתי לשלוח הודעות למשפחה, להורים, לסבתא, ליגב, כולם בקיבוץ. מתורגלים למצב, ההורים ענו שנכנסו לממ"ד, עם סבתא כבר התחלתי להבין שמשהו קורה, שמדברים על חדירה. אבל בסדר, זה משהו שכבר קרה בעבר. לתשובה שקיבלתי מיגב ורימון לא הייתי מוכנה- רימון, שנשמעה עוד בהלם, הקליטה בהודעה שהם רואים מחבלים מחוץ לחלון ומהר סגרו את החלון ונכנסו לממ"ד. כמובן שהיא מיד הוסיפה שהם ביחד ונזהרים ושאשמור על עצמי"
רימון  עוסקת ברפואה משלימה ורפלקסולוגיה. אוהבת מוזיקת רוק- בעיקר גאנז אנד רוזס ו- U2, היהודים והמכשפות. היא מתנדבת במסלן, מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ומלווה נשים. רימון ובעלה יגב התחתנו לפני שנתיים וגרו בקיבוץ נירים והקדישו את החיים שלהם לטיפול בחיות- יש להם חמישה כלבים וחמישה חתולים, רובם עברו התעללות.
רימון שוחררה היום אחרי 53 יום  יגב עדיין נותר  בשבי החמאס בעזה .
יגב ורימון
-

אופליה רויטמן תושבת קיבוץ ניר עוז

אופליה רויטמן מקיבוץ ניר עוז,אמא, רעיה וסבתא הכי טובה בעולם. בת 77. יש לה 3 ילדים, 2 בנים ובת, ו-9 נכדים שהם כל עולמה. כל חייה עסקה בחינוך, הייתה 20 שנה מחנכת, 5 שנים בתור מנהלת בית הספר בארגנטינה בבתי ספר יהודיים.
אופליה עלתה לארץ מארגנטינה בשנת 1985 והתגוררה בקיבוץ ניר עוז עד היום. עבדה בקיבוץ בחינוך המון שנים והייתה פעילה בועדות שונות בקיבוץ. אישה אצילית, צנועה , אוהבת את החיים, ואת הקיבוץ.

אופליה הייתה מקפידה לבקר את בעלה, הקטור, שאושפז אחרי תאונה בכפר עדי נגב, עד שנחטפה במתקפת הטרור. שבוע שעבר הקטור השתחרר. 

הקטור אושפז בבית החולים השיקומי עדי נגב - נחלת ערן ובעקבות כך ניצל מאותה שבת נוראית. אופליה נחטפה על ידי מחבלי החמאס . ההודעה האחרונה שקיבלו בני המשפחה ממנה היא "הם פה, הם פה" ומאז נותק איתה הקשר. במהלך מספר שבועות היא הוגדרה נעדרת עד שהודיעו למשפחה שהיא חטופה.

היום לאחר 53 יום בשבי היא שוחררה 

 אופליה רויטמן

מועצה אזורית אשכול

ברוך שובכן הביתה!

אשכול נרגשת עם שובן לאדמת ישראל של 10 נשים יקרות, חברותינו האהובות לקהילה, אחרי 53 ימים בשבי חמאס:

דיצה הימן (84) תמר מצגר (78) עדה שגיא (75) אופליה רוטמן (77) ומירב טל (53) שנחטפו מניר עוז. קלרה מרמן (63) גבריאלה ליימברג (59) ומיאה ליימברג (17) שנחטפו מניר יצחק. רימון קירשט (36) ונורלין בבדילה (60) שנחטפו מנירים. בנוסף שוחררו שני אזרחים תאילנדים.

כולן נמצאות כעת במקום מוגן ובטוח, עטופות על ידי אנשי הבטחון וצוותי רפואה ובקרוב תיפגשנה עם משפחותיהן.
אנו מכבדים את הזמן והפרטיות של כל אחת מהן ברגעים אישיים אלה.

אנו ממשיכים לייחל לחזרתם של כל החטופים והחטופות לישראל במהרה וממשיכים לעטוף את המשפחות והקהילות עד שובם הביתה.

גדי ירקוני וצוות מטה החירום
מועצה אזורית אשכול


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה