אירועי חג הסיגד 2019 בטיילת ארמון הנציב ירושלים



האירוע הרוחני הייחודי של קהילת יוצאי אתיופיה אליו צפויים להגיע כ-15,000 מתפללים, ייערך משעות הבוקר ועד לשבירת הצום בצהרים ויכלול תפילות, טקס ברכות במעמד יו"ר הכנסת ושרת התרבות והספורט ומתחם פעילות חינוכית מיוחד לצעירים.
את טקס חג הסיגד בירושלים מארגן זו השנה השלישית משרד התרבות והספורט באמצעות מרכז ההסברה, המרכז למורשת יהדות אתיופיה ועמותות הקייסים

חג הסיגד בירושלים. קרדיט: מועצת מרכז מורשת יהדות אתיופיה ומשרד התרבות והספורט

חג הסיגד המסורתי, שמצוין על ידי קהילת יוצאי אתיופיה, יתקיים בטיילת ארמון הנציב בירושלים ביום רביעי, 27 בנובמבר 2019, כ''ט בחשוון תש"פ, כשאת הטקס מארגן זו השנה השלישית משרד התרבות והספורט, באמצעות מרכז ההסברה, המרכז למורשת יהדות אתיופיה ועמותות הקייסים.

במרכז הטיילת תוקם במה מרכזית, עליה יערכו התפילות החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד לשבירת צום המתפללים שהחל ערב קודם, בסביבות השעה 14:00. טקס הברכות הממלכתי ייערך בשעה 12:30 במעמד יו"ר הכנסת - ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, שרת התרבות והספורט - ח"כ (תא"ל במיל') מירי רגב, נציגים רשמיים של מוסדות המדינה, שרים, חברי כנסת ובהשתתפות נכבדי הקהילה, חניכי תנועות נוער, צעירים וחיילים. לאירוע צפויים להגיע כ-15,000 איש, אשר ייקחו חלק באחד מאירועי התפילה הגדולים והייחודיים שמתקיימים בישראל ויכלול בנוסף מתחם פעילות חינוכית מיוחד לצעירים. הרחובות הסמוכים למקום האירוע ייחסמו בהוראת משטרת ישראל החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לתום הטקס.

 

חג הסיגד הוא צום שנערך כחמישים ימים לאחר יום הכיפורים ומסמל איחוד, טהרה והתחדשות. החג צוין באתיופיה בעלייה המונית אל ההרים באזורים בהם התגוררו יהודי אתיופיה, כשעליהם נשאו המאמינים תפילות וגזרו על עצמם צום. לאחר סיום התפילות ועם שבירת הצום היו הקייסים בוצעים את לחם הדאבו, המסמל את הלחם שהוגש בבית המקדש בירושלים שבו התקיימה סעודה חגיגית שלוותה בשירה וריקודים. כיום, רוב יהודי אתיופיה מתגוררים בישראל והקהילה ממשיכה לחגוג את הסיגד בהתכנסות שנתית המונית בירושלים, המציינת חיבור לשורשים ולתרבות. עם עלייתם של ראשוני היהודים מאתיופיה, הוחלט על ידי ראשי הקהילה כי מקום הכינוס מרכזי בחג יהיה טיילת שרובר בארמון הנציב בירושלים תוך צפייה לעבר הר המוריה בו היה ממוקם בית המקדש, כשבשנת 2008 התקבל בכנסת ישראל החוק הקובע את הסיגד כיום חג רשמי של מדינת ישראל. במהלך היום מתפללים הקייסים וקוראים טקסטים מתוך האוּרִית (התורה), כשהמון המתפללים המגיע בלבוש לבן מסורתי עם מטריות הקייסים הצבעוניות, יוצר מראה ססגוני ומרהיב המושך אליו חובבי צילום ואורחים מרותקים שמגיעים אליו מהארץ ומרחבי העולם.

 

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב: "אני מברכת על הפיכתו של חג הסיגד לחג ממלכתי המציין את הקשר העז וארוך הדורות של ביתא ישראל לאלוקי ישראל ולירושלים, בירת הנצח של העם היהודי. זכינו לקבל מבני העדה האתיופית מסורת ומורשת מפוארות, אותן אנו מאמצים לכלל ישראל. באופן אישי, אני גאה על כך שהובלתי מהלכים רבים להגדלת התקציבים ולהנגשת המורשת והתרבות של בני הקהילה האתיופית מבית אמא ואבא, לצד הנכחה של העשייה והתרומה שנזקפים לזכות הקהילה לתקומת עמנו בארצו. כיום, יותר ויותר יוצאות ויוצאי אתיופיה נמצאים בעמדות מפתח בחברה הישראלית ואנו ממשיכים לפעול כדי שמגמה זו תתעצם".

 

יו"ר התאגיד הממלכתי של מועצת מרכז מורשת יהדות אתיופיה, ד"ר שמחה גתהון: "צום הסיגד הוא מחגיה העתיקים של קהילת יהודי אתיופיה. יום מיוחד זה היווה מוקד לגיבוש הזהות הדתית, הרוחנית והקהילתית של יהדות אתיופיה, כשבני הקהילה היו עולים על הר גבוה ושם התפללו לשלומן של ציון ירושלים. המסורת והתפילות רבות השנים עשו עלייה גם לישראל, כשבקהילה מציינים את היום הקדוש בצום ותפילה כימי קדם. למעלה מעשור שהיום נחגג בטקס ממלכתי בירושלים וזו השנה השלישית שהתאגיד של מועצת מרכז מורשת יהדות אתיופיה מציינים את הטקס, באמצעות משרד ההסברה ועמותות הקייסים. אנו מזמינים את הציבור לחלוק עמנו את היום המיוחד בטיילת ארמון הנציב על מנת לאפשר את קיום התפילה המרכזית בצורה ראויה, ממלכתית ומכבדת".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה