אחרי כשלושה שבועות מתוחים: הר הבית נפתח ליהודים



מתחם הר הבית נפתח הבוקר (ראשון) למבקרים יהודים אחרי כשלושה שבועות בהם היה סגור. המתחם נסגר לביקורים כמדי שנה בימים האחרונים של הרמדאן, והתאפשרה כניסה רק למוסלמים. אך בניגוד לשנים קודמות, האיסור על כניסת יהודים נמשך גם לאחר עיד אל-פטר בשל המצב הביטחוני

קרדיט: מעיין ברבי, 'בידינו-הקרן למורשת הר הבית'

מתחם הר הבית נפתח הבוקר (ראשון) לכניסת יהודים אחרי 20 ימים שבהם נסגר בימי הרמדאן ובצל המתיחות והעימותים בין המתפללים המוסלמים למשטרה. ההחלטה התקבלה על-ידי גורמי הביטחון, ונתמכה מצד ראש העיר משה ליאון שהקפיד לומר שהוא סומך על המשטרה.

ההיתר מגיע ברקע הסכם הפסקת האש בין ישראל וחמאס, ועימותים שפרצו בשישי בין מתפללים במקום לבין כוחות המשטרה. לפי המשטרה מאות מתפללים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. בעקבות זאת, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה על כניסה לרחבה. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, בהם רימוני הלם.

בתגובה לפתיחת ההר הגיב תום ניסני מנכ"ל בידינו-הקרן למורשת הר הבית: "זהו בוקר חשוב מאוד שמציל מעט מהכבוד הלאומי של עם ישראל. לא ויתרנו על ההר. פתיחתו הן חדשות טובות, אך כעת שכולם הבינו שבלי שינוי עמוק הסיבוב הבא הוא עניין של זמן, אנחנו קוראים לממשלת ישראל: א. ליטול מהווקף הירדני את כל סמכויות הניהול של הר הבית ולהפקידן בידי גוף ריבוני יהודי שינהל את המקום.
ב. לפתוח את הר הבית לכניסת יהודים בכל שעות היממה ומכל שעריו עם חופש תנועה ופולחן מלאים. ג. להפסיק את הכניעה".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, שתקף את נתניהו על ההחלטה לסגור את ההר, בירך הבוקר על שינוי המדיניות ואמר: "מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה ומראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה". 

"יחד עם זאת בשים לב למצב בהר, לאפליה הבלתי פוסקת, לעובדה שליהודים אסור להתפלל במניין פומבי ושעות העליה המקוצרות של יהודים להר, אני קורא לראש הממשלה להשוות את המצב בין יהודים לערבים בהר ולמנוע גזענות וחוסר שוויון". לא ייתכן שבמדינת היהודים תהיה פגיעה גזענית בזכויות על רקע גזע".




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה