אושרה תוכנית העבודה של חברת מוריה לשנת 2022: היקפי ביצוע בסך של כ-2.3 מיליארד ₪



מסגרת התוכנית שאושרה, מוריה תנהל ותבצע בשנה הקרובה, פרוייקטי תחבורה גדולים, הכוללים בין היתר את המשך הקמת מערך הרכבות הקלות בעיר וכבישים, פיתוח ותשתיות, פיתוח אורבני והקמת מבני חינוך וציבור. גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה: "אישור תכנית העבודה של מוריה לשנת 2022 בהיקף כספי של כ-2.3 מיליארד ₪, מבטאת הלכה למעשה את תנופת העשייה בפעילות החברה בפיתוח ושדרוג העיר ירושלים המורגשת ברחבי העיר

דירקטוריון חברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, בראשותו של יו"ר דירקטוריון החברה, ראש העיר ירושלים משה ליאון, אישר אתמול (רביעי, 29.12.21) את תוכנית העבודה של מוריה לשנת 2022.

חניון שזר. קרדיט: חברת מוריה

במסגרת התוכנית שאושרה, מוריה תנהל ותבצע בשנה הקרובה, פרוייקטי תחבורה גדולים, הכוללים בין היתר את המשך הקמת מערך הרכבות הקלות בעיר וכבישים, פיתוח ותשתיות, פיתוח אורבני והקמת מבני חינוך וציבור, בהיקף כספי  כולל של כ-2.3 מיליארד ₪.

יצוין, כי זו השנה השלישית ברציפות שבה מציגה חברת מוריה היקפי פעילות החוצים את רף ה-2 מיליארד ₪ בשנה, ומשקפים ביצועים של מאות פרויקטים הניכרים באופן בולט ברחבי ירושלים.  

חברת מוריה, היא החברה העירונית הגדולה בישראל ואחת מחברות התשתית המובילות בארץ. החברה, הפועלת בירושלים וסביבתה, משמשת כזרוע הביצוע המרכזית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה.

בין הפרויקטים המרכזיים בתוכנית העבודה של מוריה לשנת 2022, נכללים הפרויקטים הבאים:

- ביצוע עבודות התשתית של הרכבת הקלה (אינפרא 1), בשיתוף תוכנית אב לתחבורה : סיום סופי של הארכת הקו האדום (הקו הקיים) , ביצוע מתקדם של הקו הירוק וביצוע של מספר מקטעים של הקו הכחול.

- פרוייקטי חניוני "חנה וסע" בסמיכות לקווי הרכבת הקלה; הקמת נתיבי תחבורה ציבורית וכן חניונים ומסופים לאוטובוסים; המשך ביצוע פרויקטים בכניסות לירושלים - פרויקט רובע הכניסה לעיר (חניון והפרדה מפלסית שז"ר), פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית ופרויקט הכפלת המנהרות בכביש 60, וכן המשך ביצוע עבודות בכבישים במזרח העיר.

- הקמת מבני חינוך ומבני ציבור חדשים במערב ובמזרח העיר. מוריה, צפויה למסור לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה (תשפ"ג) שתחל בחודש ספטמבר 2022, 11 מבני חינוך חדשים בעיר ובהם 86 כיתות לימוד חדשות, הכוללות בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום.

- קידום פרויקטים אורבניים רבים לרווחת תושבי העיר ובכלל זה, פיתוח שכונות כדוגמת שכונת מורדות ארנונה ורמת שלמה, שדרוג רחובות ברחבי העיר, הקמת פארקים, שצ"פים ועשרות גני משחקים, בניית מתקני ספורט ומבני דת ועוד.

תמונות פרויקט כביש המנהרות. קרדיט צילום : שיכון ובינוי sky video .

משה ליאון, ראש העיר ירושלים ויו"ר דירקטוריון מוריה: "מדובר בבשורה ענקית לתושבי ירושלים ובאחד הצעדים החשובים לפיתוח העיר. תכנית העבודה של חברת מוריה לשנת 2022 תמשיך את מהפכת הבנייה והתשתיות שעוברת העיר ותצעיד אותה כמה צעדים קדימה. אנו ממשיכים  לבנות את ירושלים".

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים: "חברת מוריה הוציאה לפועל מאות פרויקטים בעיר ובסביבתה, במקצוענות, יסודיות, הקפדה על פרטים ובעיקר במסירות ואהבה. לפנינו שנה מרובת פרוייקטים, רובם אסטרטגיים לעיר ולסביבה, לתושבינו ולמבקרינו. אין לי ספק שזו תהיה שנת תוצאות מעולה. תודה על שנה רבת פעלים ופרויקטים ובהצלחה במימוש התוכנית המורכבת והמסועפת לשנת 2022. סומך עליכם שהתוצאות יהיו מצוינות".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה: "אישור תכנית העבודה של מוריה לשנת 2022 בהיקף כספי של כ-2.3 מיליארד ₪, מבטאת הלכה למעשה את תנופת העשייה בפעילות החברה בפיתוח ושדרוג העיר ירושלים המורגשת ברחבי העיר, וכן את יישום מדיניות עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בהפיכתה של ירושלים לעיר פורצת דרך ומובילה בישראל בתחומי התחבורה והתשתיות, זאת לצד פיתוח אורבני נרחב והקמת מבני חינוך וציבור חדשים במערב ובמזרח העיר. אנו גאים להוביל מאות פרויקטים המעצבים את פני הבירה, ולקחת חלק מרכזי ומשמעותי בבניינה של ירושלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה