אגודות הסטודנטים והסטודנטיות הירושלמיות מתאחדות למאבק על השכר לימוד



היום צפויים להגיע מאות סטודנטים מרחבי הארץ להפגנה מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה בירושלים, במחאה על יוקר שכר הלימוד

היום (ראשון) תגיע התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית עם האגודות הסטודנטיאליות ברחבי הארץ להפגנה מול משרדי המל"ג (משרדי המועצה להשכלה גבוהה) בירושלים, מחאה על יוקר שכר הלימוד בעת משבר הקורונה. 

מאבק על השכר לימוד. צילום: דוברות התאחדות הסטודנטים

בשבוע שעבר התייצבו ראשי האגודות מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה בירושלים והציבו את דמויותיהם של ה"סטודנטים האבודים". אלו שצריכים לעזוב את הלימודים בשביל לעזור בבית, אלו שפוטרו מעבודתם ועוד לא חזרו ואלו ואלו שלא מצליחים לעמוד התשלומים השונים. בדרישה לשקיפות ושחרור התקציבים שיושבים אצלם והקלה על הסטודנטים והסטודנטיות ששקלים לעזוב את הלימודים.זהו המשך המאבק שהתחיל בחודשי מאי השנה בשיאה של המגפה שכבר היה ידוע כי הצעירים ובכללם הסטודנטים והסטודנטיות הם אלו שיפגעו בצורה הקשה ביותר מהמשבר. 

שי פודולר יו"ר אגודת הסטודנטים בעברית:"אנחנו דור העתיד של המדינה, אלה שבשנים הקרובות מאוד ישתלבו בשוק התעסוקה, ובשנים שלאחר מכן גם יובילו אותו. יש אינטרס לאומי להשקיע בהשכלה הגבוהה שלנו ולוודא שהאקדמיה לא תהיה מקום לעשירים בלבד. יש אינטרס להשקיע בנו, הסטודנטים והסטודנטיות, את מה שמגיע לנו. וכשדור שלם לא רואה את העתיד שלו, אנחנו בבעיה."

מאבק על השכר לימוד. צילום: דוברות התאחדות הסטודנטים

שי מדגישה כי "אחרי המחאה שקיימנו בגל הראשון, שהניבה הישגים אך לא פתרה את הבעיה מן השורש, עכשיו אנחנו מבינים שצריך הרבה יותר - קשב, משאבים ועיסוק בסטודנטים ובצעירים. אחרי שבועות של משא ומתן מפרך עם נציגי האוצר שלא הניב תוצאות מספקות, אחרי שבכנסת הפילו הצעה שנועדה לתמוך בנו הסטודנטים ולהוזיל את עלויות הלימוד שלנו - אנחנו מצביעים ברגליים. "

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה