תמונה ראשית

לפעמים השאלות מסובכות והתשובות פשוטות



עם רגליים בנעלים, ושכל בראש, תמצא את הדרך שלך, אל תחשוש! אתה יכול ויודע, מוכן ומזומן, ואתה הוא זה שיחליט לאן". ד"ר סוס, החלטות וזמן


זמן הוא דבר מוזר.
לפעמים, גם עשור שלם יכול לחלוף בלי שום אירוע מיוחד, ואז, בתוך שנה אחת בלבד פתאום קורים דברים מדהימים. כולנו צריכים עוד זמן אבל אוהבים לבזבז זמן. זמן מביא איתו הרבה דברים אבל גם לא נשאר חייב ולוקח איתו הרבה דברים.

2020 היא לגמרי שנה כזאת שלקחה מאיתנו הרבה דברים והציגה איתה גם בפנינו עולם חדש, עם זמן חדש שבו הכל יכול לקרות.
דברים שלא היינו מאמינים שיקרו אי פעם פתאום קורים ובשרשרת. ואם קנייה ווסט מתמודד על כיסא הנשיאות, ודובאי מתוודים על אהבתם אלינו בפני עולם שלם ופותחים בפנינו את שעריהם, ואבוקדו נמכר גם בימי אוגוסט חמים נראה שהכל אפשרי בזמן הזה.

לפעמים השאלות מסובכות והתשובות פשוטות


אז בזמן שכולנו נמצאים שרויים ב"מצב טיסה" עם חלומות בראש על דובאי, מרבד קסמים, יהלומים ועל נשיא מגניב במיוחד- נראה שהזמן, בלי לשים לב, טס לנו בין הידיים ולא נשארו מספיק מקומות.

והנה עוד שנה עומדת להסתיים וסבב חגים חדש עומד להתחיל. שנה חדשה ואולי גם איתה התחלות חדשות עם עצמנו.
בזמן כזה, לפני תחילתה של שנה חדשה השינויים הגדולים ביותר שיכולים לקרות בעולמנו הפרטי תופסים חשיבות רבה יותר. לפחות אצלי. לא משנה אם לחודש הזה יש חשיבות עבורכם או לא, זמן לא ניתן לשינוי, זמן הוא כוח, וכל דבר והזמן שלו, פתאום תופס משמעות.

הזמן שעכשיו קורה הוא ראש חודשי התעוררות השאלות וזמן חשבון הנפש. ראש חודש אלול. גם בלי לשים לב וגם בלי שנרצה זה פשוט קורה בנו, ואל תדאגו, השנה בזמן הזה לא יהיה לנו את הלחץ של קניית בגדים חדשים לכבוד החג, אלא קניית מודעות חדשה לכבוד החג. כמו שאמרתי הזמן הביא איתו דברים מדהימים, ואם יש משהו מדהים שהזמן הזה הביא או יותר נכון לקח זה את האגו שלנו.  כנראה שהשאלה הידועה "איפה אתם בחגים?" תתחלף ב"באיזה גן שעשועים אתה הולך לשמוע את התפילה?". יותר צנוע מזה? אין.

בשנה הזאת אנחנו עוברים שיעור רציני בצניעות פנימית והאגו הלך לישון שנת חורף ארוכה שמעניין מתי יתעורר, אבל בכל אופן, זה הולך להיות שונה. הזמן והכוח לשנות ולעשות סדר וחשבון בין הדברים שניקח איתנו הלאה לשנה החדשה ובין הדברים שנשאיר קבורים עמוק באדמה של השנה שחלפה קורים עכשיו.

אני חושבת שאחת השאלות שבאמת צריכות להישאל בזמן כזה היא לא "איפה אני נמצא" אלא - "לאן אני הולך?".

לפעמים השאלות מסובכות והתשובות פשוטות

האם נמשיך להיות שבויים של העבר שלנו? גם השנה? איזה אדם הפכנו להיות עם הזמן בשנה שחלפה לה, האם הוא האדם שתמיד רצינו שנהיה או שיש עוד על מה לעבוד? האם כל הדרכים שהלכנו בהן הן הנכונות או שאולי כדאי שנשנה מסלול?

חכמים וגדולים אמרו אז "הכל צפוי והרשות נתונה", בלי התקרבנות ורחמיים עצמאיים, נתונה לנו הרשות לבחור בעתיד, ובעתיד טוב יותר עבורנו. היו השינויים אשר יהיו, והם תמיד יהיו - רק לנו יש את האפשרות לשנות לעצמנו את ההווה ואת העתיד.

בחירות. הכל מתחיל בבחירות. מהקפה שנשתה בבוקר עד לצד מי נלך לישון בלילה. החיים שלנו הם בעצם אוסף שלם של הבחירות וההחלטות שבחרנו לאורך כל הדרך, כל בוקר שקמנו מהמיטה (תודה לאל) הייתה לנו בחירה והחלטה של איזה אדם אהיה היום. החלטות הן דבר לא פשוט לרוב אבל ברגע שאנחנו עושים את הסדר, ויודעים לשאול את עצמנו את השאלות הנכונות- ההחלטות מקבלות משקל אחר וצורה אחרת.

זה הזמן שבו הכל יכול לקרות. בשנה הזאת שכבר כוחות העל נגלו לעינינו ונראה שבאמת הכל אפשרי. אולי הזמן להיות האדם שתמיד חלמתם, להמציא את עצמכם מחדש, ללמוד את עצמכם מחדש... מה תרצו שיקרה? זו הבחירה שלכם.

הלוואי ובזמן הזה השאלה "לאן אני הולך" תהיה ברורה יותר עבורנו. ושהסדר בראש, בלב וברגש יביא איתו התחלות חדשות, מרגשות ומעצימות, ונזכור כל יום שאנחנו בוחרים איזה אדם אנחנו רוצים להיות.


ממני אליכם עם המון אהבה,
שניה

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה