תמונה ראשית

למה לצפות כשמצפים?



בין ארגזי הכלים שאספנו לאורך השנים יש כמה כלים שאולי כדאי לפעול במשנה זהירות איתם

פעם, אחת המרצות שלי לכתיבה אמרה לנו באחד השיעורים בכיתה ש"כל מה שכותב טוב צריך בחיים שלו זה שלושה דברים: 1) מרפסת  2) לזכור את הילד שהיה 3) סבתא."

זה נשמע קל כשיש לך ארגז כלים לתשוקה שלך, אתה יודע עם מה אתה יכול לעבוד. וגם קל יותר כשיש מישהו שאומר לך בדיוק איפה אותו ארגז נמצא ומה הוא צריך לכלול כי זה חוסך הרבה בלבולים בין המחלקות השונות של חנות הכלים שהחיים מביאים לנו.
הלוואי והיה ארגז כלים כזה לפני כל מטרה בחיים שלנו, לפני בחירת מקצוע, לפני בחירת בן/בת זוג, לפני בחירת מסלול לימודים ולפני כל מסע כזה או אחר לעבר התשוקות שלנו.

צילום: שניה הדר
כשהלכתי שבוע שעבר עם יעלי אי שם במצפה רמון כדי לקנות מצרכים לארוחת ערב היא אמרה לי שהיא ציפתה לזה שיהיו פחות אנשים בהוסטל שהתארחנו בו, ושהיא ציפתה שנמשיך יותר ימים לטייל, ושהיא ציפתה שיבואו אנשים לבקר אותנו. נתתי לה חלק מהארגז כלים שאספתי לאורך השנים שלי ואמרתי לה מהניסיון, מהצלקות ומהחוויות שאותו ארגז כלים אסף לאורך הזמן - "יעלי מותק, אם יש משהו שאוכל ללמד אותך בטיול הזה הוא שבחיים אבל בחיים אל תצפי לכלום.
ציפיות הן באמת כנראה רק לכריות ותאמיני לי, כשלא מצפים לא מתאכזבים." היא שתקה. וגם אני.

מה עשיתי עכשיו? כעסתי על עצמי. אני צריכה להיזהר עם יעלי, אי אפשר להוסיף לה עוד פחדים להתמודד איתם. לא מספיק החרדות שכבר הצטברו לה שם עכשיו להוסיף רשימה גם חרדה מציפיות? אנשים מעבירים ארגזי כלים אחד לשני כדי לנסות להקל על הלב שלהם, על הראש שלהם ועל האכזבות הצפויות לבוא. אבל צריך להיזהר בהעברת אותם ארגזי כלים האלה, יכול להיות שהתכולה שלו לא תמיד תואמת לכולם. אני נכוויתי מהציפיות שלי בעבר ולפעמים גם עדיין בהווה, אבל זה אומר שגם יעלי? וגם אם כן, מה רע כל כך בלצפות? ציפייה היא התקווה שלנו, אז מתי היא הפכה לתמרור אזהרה כל כך בולט ולכזה "BIG NO NO" שכידוע לכלל -כל המצפה, סופו להתאכזב?

צילום: שניה הדר


ציפיתי שהיא תבין שאני מדברת סתם שטויות ושזה בסופו של דבר כל מקרה לגופו, ושזה מהמם לקוות ולצפות. אבל אני לא יכולה לצפות שהיא תבין את זה באמת, אם לא אגיד לה את זה.

צילום: שניה הדר

כשהגענו לסופר והתלבטנו עמוקות איזה עגבניות כדאי שנביא לשקשוקה שלנו זה הטריד אותי עדיין. גם מה שאמרתי לה ועכשיו גם עגבניות? זה יותר מידי, אז יצא לי "יעלי חשוב לי לתקן- לצפות זה מהמם, וזה חשוב מאוד אבל צריך גם תמיד לזכור שיכול לקרות גם ההפך בשביל שלא נתאכזב.. לזה באמת התכוונתי, סליחה לפעמים יוצאות לי שטויות מהפה"
היא צחקה ואמרה לי שבכלל לא שמעה את החלק הזה שאמרתי לה בדרך. נכון, איך שכחתי, השמיעה שלה..
"אז מה אמרת על ציפיות שם? סליחה אני פשוט לא שומעת כלכך טוב"
אמרתי לה שבעיקר שטויות במיץ עגבניות ושאני שמחה שיש לה ציפיות. היא אוהבת שאני מדברת בחרוזים.

אז ציפיות באמת יכולות להיות בעיה, כשאנחנו לא לוקחים בחשבון גם את האפשרות השנייה.
ציפייה היא התקווה שבנו, אסור לנו לוותר עלייה, איזה אנשים נהיה בלעדיה? בלי התקווה? גם אם נתאכזב, גם אם ניפגע, בסופו של דבר תמיד תהיה את ההזדמנות הבאה..
חרוזים ואהבה ממני אליכם עם המון תקווה, אמונה וציפייה.
שתהיה שבת שלום,
שלכם -
שניה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה