כיצד שינוי הסיפור שלכם יכול לשנות חייכם ?



סיפורים עוזרים לכם להבין את חייכם - אך כאשר העלילות הללו הן חלקיות או מטעות, הן יכולות להחזיק אתכם תקועים במקום לספק לכם בהירות. בשיחה שימושית, לורי גוטליב, פסיכותרפיסטית וכותבת טור ייעוץ, מראה כיצד להשתחרר מהסיפורים שסיפרתם לעצמכם על-ידי הפיכתכם לעורכים של עצמכם ושכתוב מחדש של העלילה שלכם מנקודת מבט אחרת

בהרצאת TED מרתקת ופוקחת עיניים מסבירה גוטליב כי ביצוע שינוי כזה אינו משימה של מה בכך. הוא כרוך במאמץ נפשי לא מבוטל. אבל לדבריה, החלק הקשה הוא המשוכה הראשונה. ברגע שעוברים אותה הדרך לחיים משוחררים ממטען העבר פחות או יותר סלולה בפנינו. 

כמעט תמיד אנחנו הגיבור הטרגי ודברים קרו לנו למרות שלא הגיע לנו. הבחירות שעשינו היו בלית ברירה, ולאחרים הגיע היחס שקיבלו מאיתנו. במילים אחרות, הסיפור הפרטי שלנו הוא לא גרסה אוניברסלית – לא נקודת מבט דוקומנטרית על איך שהדברים קרו באמת. נוח לנו לשמוע אותו, אבל ההשלכות על חיינו אינן נוחות.

הסיפורים שתוקעים אותנו לא עושים לנו חיים קלים. הם מה שמכשיל אותנו וכמובן שהיינו שמחים להשתנות. אבל רבים מאיתנו שאומרים זאת, טוענת גוטליב, למעשה מתכוונים בסתר ליבם שברצונם "שדמות אחרת בסיפור תשתנה". בתיאוריה זה יותר קל. למה שאנו נלך את כברת הדרך אם אפשר שמישהו יצעד במקומנו?

צפו:


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה