תמונה ראשית

דברים שקשה להתעלם מהם



לפעמים כל מה שבנאדם צריך זה כאפת התעוררות אחת טובה כזאת לפנים. העניין הוא, שהמציאות פה לא מפסיקה להעניק לנו סטירות על בסיס שעתי. לכן כדאי לשים לב לדברים הפשוטים יותר, אולי אפילו הפשוטים יותר מידי, שיספקו לנו שאלות, אבל גם תשובות

אני מתכופפת להכניס את הבגדים למכונת הכביסה בפעם השלישית להיום. הבנתי שאני חייבת להתעסק בכל דבר אחר שיוכל להסיח את הראש מעוד "הותר לפרסום", מעוד בשורה קשה ומעוד מחשבות טורדניות. כשהבנתי את זה, קלטתי שאין לי רק מחשבות טורדניות להילחם בהם, אלא גם הר כביסה שלם לכבוש.

שניה הדר

מסתבר, שאנשים שחווים דיכאון הם לא רק בוכים במיטה ולא רואים אור יום. הם דווקא כן רואים אור יום, הם כן יוצאים מהמיטה. הם מסתובבים בנינו, הם נראים בסדר, אבל בתוכם הם חווים ריקנות שמתפרשת כחסרת ערך להכל. כן, גם תחזוקת הבית, יציאה לעבודה, או סתם לשבת עם חברים בסוף היום הם רק חלק קטן מזה. אבל שום דבר, מהקטן לגדול לא מרגיש להם בעל משמעות אמיתי לאותו רגע.

כשבאתי להוציא את המרכך כביסה מהמדף למעלה, נפל לי שמפו על הראש והרגשתי שהעולם קורס עליי. גם כי כאב לי, ברור, אבל גם כי הרגשתי שזה כבר יותר מידי.
מי היה מאמין שאצטרך להיתקל בשמפו כדי להיפגש עם המציאות שלי. שהיא כרגע עצובה, כואבת ומעייפת ולא בטוח שבאמת אפשר לברוח או להתעלם ממנה כבר, כי כמו הר הכביסה שלי, גם המחשבות והתחושות נערמו להם וכבר אי אפשר להתעלם מהם.


התיישבתי שם על הריצפה עם דמעות בעיניים של תסכול, יחד עם הבגדים המרכך והשמפו, הסתכלתי עליהם כשאני מרגישה מובסת. כאילו היינו בעיצומו של מעגל תמיכה והם מחכים שאשפוך את שעל ליבי. לא היה לי מה לתת להם, אבל חיפשתי לראות מה יש להם לתת לי, ואם יש דרך לתאר שפל ככה הוא כנראה נראה. כשאת מחפשת תשובות או נקודת אור מאריזות של מוצרי כביסה ומקלחת, אבל  הסתכלתי עליהם במבט שונה פתאום, כי לרגע אחד של שיגעון חיפשתי שפיות גם בדברים שלא היית מצפה בחיים שיעניקו לך אותם. פתאום שמתי לב לתיאור המוצרים: "לשיער עייף שנוטה להישבר" היה רשום על השמפו, "מרכך מרוכז ששומר על הבדים" מעניין, חשבתי. לכל המוצרים שלנו, יש מוצרים אחרים שיכולים לשקם אותם, לשמור ולהגן עליהם משיברון או מנטייה להרס.

שניה הדר

ואז הסתכלתי על שאר החיילים שעמדו שם במקלחת, "לשיער יבש וחסר חיות" , "לעור פנים עדין ורגיש", "לשיקום השיער והקרקפת.." נראה שלחברות הקוסמטיקה יש הרבה מה להציע לכל חלק בגוף שלנו ברגעי משבר, אבל מה עם הלב והנפש שלנו? יש להם מוצרי קוסמטיקה שיכולו לטפל גם בהם? מוצרים שאפשר גם לרכוש ללא מרשם רופא? אם רק היה לנו מוצרים שהיינו יכולים למרוח פעמיים ביום כדי לקבל את מה שחסר לשלווה שלנו, לשמחה שלנו ולביטחון שלנו. כמו קרם לפנים "לאופטימיות תמימה", סרום מזין "למרוח פעמיים ביום לשלווה נפשית" או שמפו ל"מחשבות טובות ולחיזוק האמונה".


הנה השנה האזרחית החדשה מגיעה אלינו כבר בשבוע הבא, מה שנותן לי זמן לחשוב על איזה דבר זה זמן, איזה מהר הוא מגיע ואיזה מהר הוא הולך ואיזה קל לבזבז אותו. על חיפוש במוצרים חיצוניים שיעניקו לי שלווה, אהבה, רוגע וביטחון פנימיים כשבעצם נמצאים בי. זה קשה אולי להגיע אליהם במדפי הלב וההבנה הממוקמים גבוהה בחדרי הלב והשכל, אבל אם רק ננסה להבין, ולחפש, בסוף תיפול לנו תובנה לראש. כמו שמפו.

מאחלת לכולנו שתהיה שנה אזרחית חדשה וטובה יותר מהקודמת לה. שתהיה מלאה בביטחון, אהבה אמונה ובבשורות טובות.


ומי ייתן שה"הותר לפרסום" הבא שנקבל יהיה אופטימי כלכך, שיחזיק אותנו מאושרים, מאוחדים וחזקים לפחות עד שנה הבאה.

ממני אליכם עם המון אהבה,
שניה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה