תמונה ראשית

איך היא עושה את זה?



רגע לפני שהשנה שמתחדשת, העונה המתחלפת, והשעון שמשתנה אפשר גם להתחיל לשנות הרגלי חשיבה ישנים שקיימים אצלי, אולי גם אצלכם?

שינויים מתרחשים כמו קצב חילופי העונות. או יותר נכון, במהירות כפולה. לאט לאט אנחנו מצליחים להשלים עם השינוי כפי יכולתנו, או כמו שהזמן מאיץ בנו להבין כבר לבד -שכולנו מתבגרים בסוף, ומוטב שנעשה את הכי טוב שלנו.

צילום: לירון רוזן
לעשות את הכי טוב שלנו לא מתחיל בשאלה "האם אני הכי טובה שאני יכולה להיות?" אלא בשאלה "איך". איך אני אהיה הכי טובה שאני יכולה להיות?. אסביר:
השבוע האחרון היה שבוע של שינוי משמעותי. לי ולשותפות שלי "לשעבר". שזה כבר שינוי מוזר בפני עצמו ה"לשעבר" הזה. התפצלנו, אני חתול ושחר לא נגור כבר ביחד והשינוי הזה הוביל איתו מלא זיכרונות, מלא מחשבות והרבה דמעות.

שינוי זה לא דבר קל, במיוחד לא לי. ובאחד הערבים האחרונים בדירה, כשאני מחכה למוביל בשעה עשר בלילה, אני יושבת לי במרפסת המוכרת לי כל כך בשנתיים האחרונות בפוזיציה הקבועה שלי רגליים על אדן החלון הגדול, מסתכלת על הרחוב ושותה קפה/בירה/ כל דבר טעים אחר.

עוד כמה שעות זאת כבר לא תהיה המרפסת שלי. לא אכתוב כאן כל שבוע, לא אעבוד מכאן כל יום ולא אארח כאן יותר חברים ומשפחה. כמה דברים עברתי בדירה הזאת, ובלילות האחרונים אני לא מפסיקה להיזכר בהם. אז אני קמה באמצע אותם לילות והולכת שוב לפינה הזאת שלי על המרפסת, העיר ישנה, הבנות ישנות ואני לב שם במרפסת בשבי לספוג עוד רגעים מתוקים ואחרונים בפינה שכל כך אהבתי.

לרגע יצאתי מהמחשבה הזאת ושמתי לב שכבר השעה הפכה ל22:30 ואני לא מצליחה להשיג את המוביל, הוא הבריז לי.
מה הקטע של בעלי המקצוע הזה? שבמקום להעביר לך את הרהיטים, הם מעבירים אותך בייסורים.

צילום: שניה הדר
המעבר הזה לא הלך לי חלק כלכך וזה התחיל להכניס לי את השאלה לראש "האם אני עושה את הדבר הנכון?". כשאדם בלחץ, כדאי שישים לב לשאלות שרצות לו בראש, הן עלולות להתנגש אחת בשניה. וככה האופטימיות מתנגשת עם החששות, והלחץ נתקע בספונטניות והפחד מתנגש עם הביטחון ובלי לשים לב בום. מחסום, הכל נתקע. ובתור אחת שהרבה מידי פעמים בחייה השאלות האלה גרמו לה להישאר במקום, רק שלא לזוז מהמוכר והרגיל, החלטתי שדי. לא עוד.

יש דרך אחרת שבה אפשר לקבל שינויים אחרת, עם שינוי חשיבה קטן קודם כל. אז במקום לשאול כמו תמיד "האם?" אשנה את השאלה ב"איך?". "האם אני עושה את הדבר הנכון?" אהפוך אותו ל- "איך אני עושה את זה נכון?"
שמתי לב שהשאלה הזאת לא יכלה להגיע בזמן יותר טוב. רגע לפני החלפת השנה, רגע לפני שינוי השעון, רגע לפני שינויים שניקח על עצמו בנה החדשה.


אנחנו צעד וחצי לפני היום הגדול מכל ראש השנה. בראש השנה יש לנו הזדמנות אמיתית לחשבון נפש. כל הזמן יש לנו את ההזדמנות לכך אבל כשחג שלם סובב סביב ההתחלה החדשה שלנו, כדאי לשים על זה יותר תשומת לב. וזאת שאלת חשבון הנפש הראשונה שאנחנו יכולים לשאול את עצמנו לקראת השנה החדשה של כל אחד מאיתנו איך אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים?
זאת לא השאלה האם את/ה מתפלל יותר - אלא איך. לא אם את עושה מצוות אלא איך,
לא אם את עשה את מה שההורים ביקשו ממך אלא איך.
לא האם את עושה את הדבר הנכון אלא איך? .
באהבה? אולי בשמחה? או ברצון אמיתי? אולי גם עם תשוקה..?

החיים הם לא רשימת מכולת שמסמנים עליה וי, המשימה האמיתית היא להכניס לכל דבר את הנשמה ואת הלב ויותר מהכל את האמונה.

תיהיו טובים, תעשו את המקסימום.
שנה טובה ומופלאה לכולכם. ממני אליכם עם המון אהבה -
שניה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה