איך שומרים על השגרה של הילדים גם בסגר



הסגר בעיצומו! אל דאגה- אספנו לכם טיפים ממומחית לגיל הרך איך להתמודד עם הילדים ועוברים את הסגר בשלום

צילום:  Chen Leopold/Flash90


שומרים על שגרה בסגר-
תמר גרינפלד, מנהלת תחום הגיל הרך במנהל הקהילתי גינות העיר ירושלים מבית חברת המתנסים

עם טיפים איך שומרים על השגרה של הילדים גם בסגר:

  1. שעות שינה – חשוב להקפיד על מסגרת שעות השינה בחופש ובסגר כאחד, גם אם לא חייבים לקם מוקדם. ילדים זקוקים לשעות שינה מספקים כדי להשלים את הגדילה והפרשת ההורמונים הנחוצים ולכן לא מומלץ לשבש להם יותר מדי את הרגלי השינה. חוסר שינה אצל ילדים יכול להוביל לעצבנות, חוסר שקט או התפרצויות זעם. עם זאת חשובה גמישות – בהתאם לגיל לאפשר לילדים גמישות מסוימת בשעות השינה והקימה, אבל עדיין לשמור על שעת שינה סבירה.

  2. שעות מסך - טלוויזיה, מחשב, טלפונים וטאבלטים גוזלים חלק ניכר מהזמן וילדים נוטים לבלות שעות רבות מולם. חשוב להגביל את השימוש במסכים או לאפשר אותם בשעות סבירות ומול תוכן מותאם – לדוגמא: לימודים, קריאת ספרים, משחקים חינוכיים, או להשתמש בהם לצורך יצירת אינטראקציה עם המשפחה המורחבת וחברים כדי להימנע מבדידות ולעודד אותם לקשרים חברתיים למרות המצב.

  3. הצבת גבולות – גם בחופש (ובסגר) ילדים זקוקים לחוקים וגבולות, לדעת מה מותר ומה לא ולהישמע לכללי הבית. הסמכות ההורית חשובה מאוד לקביעת כללים וגבולות ברורים, תוך כדי גמישות מסוימת בתוכם, מפני שילדים ללא גבולות עלולים לפתח פחדים וחרדות.

  4. שעות ברורות לאוכל, כמו בשגרה – חשוב לשמור על שגרת ארוחות בריאות וזמני קבועים, וכדי להפוך את זה לשונה ומיוחד אפשר לשתף את הילדים בהכנות, לדבר על רכיבי המזון, על בריאות, לעשות יחד קניות מהסופר באינטרנט וכדומה. התזונה חשובה לא רק בהיבט של קבלת כל הוויטמינים ואבות המזון הנחוצים עבור צמיחה, גדילה ובריאות הפיזית , היא חשובה גם לבריאות הנפשית. ככל שיאכלו אוכל מזין יותר הילדים יהיו רגועים ,שמחים ומאוזנים יותר.

  5. פעילות גופנית – בגלל אופי הסגר, במיוחד בתקופת החגים, הילדים ככל הנראה ישהו יותר מול אמצעים טכנולוגיים ופחות יעסקו בפעילות גופנית. לכן חשוב לעודד אותם להוציא אנרגיה, גם בבית. אם יש גינה או מרפסת בבית או שאפשר לצאת לפארק שעשועים קרוב לבית, לאפשר להם להוציא אנרגיה, לרוץ, לקפוץ, לשחק במתקנים, כדי לשמור על מצב רוח טוב של כולם ולסייע לשמור על הבריאות.

  6. שיח משפחתי – בימים של סגר, ריבוי מידע בנושא המגיפה יש בוודאי לילדים חששות רבים. כדאי לנהל איתם שיחות, לשתף אותם בתחושות שלכם, להקשיב להם, לתמוך ולהיות שם עבורם.

  7. פעילות משפחתית – אפשר ביחד ואפשר גם לתת לכל ילד זמן פרטי משלו עם ההורים. חשוב שתהיה פעילות מהנה, דרך משחקים, פעילות גופנית או כל דבר שהילדים אוהבים לעשות, לקבוע זמן בלו"ז ולהתפנות עבורם. 

  8. משימות ותפקידים – מומלץ לקבוע עם הילדים תפקידים של כל אחד מבני המשפחה, לשתף אותם במטלות הבית, עזרה לאחים קטנים, עזרה להורים בניקיון או בבישול ועוד. הם יהנו מתחושת האחריות שתוענק להם וירגישו שותפים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה