טיול בין-דורי עם סבא וסבתא



אחת האפשרויות המעניינות והייחודיות לנופש היא נופש שמיועד לנכדים, עם סבא וסבתא. בדרך כלל הנופש המשפחתי הטיפוסי כולל את ההורים והילדים, או נופש לכל המשפחה המורחבת. אבל אפשרות נוספת שאין הרבה הזדמנויות עבורה – היא לצאת לנופש רק הנכדים עם הסבא והסבתא. יש חבילות נופש נהדרות ועשירות שמיועדות בדיוק לכך, ותוכלו להזמין חבילת נופש כזו במחיר משתלם במיוחד. חבילות נופש עם הנכדים מציעות מגוון של מסלולי טיול ונופש בכל הארץ, ותוכלו לבחור את האזור המתאים עבורכם.

pixabay

מגוון של חבילות נופש עם הנכדים

לצאת לטיול נכדים עם סבא וסבתא זו חוויה מאוד מיוחדת, והיא דורשת ידיעה מראש של המסלול היות ויש כאן צורך להתאים את רמת הקושי של הטיול ואת התנאים השונים עבור הגיל השלישי והן עבור הנכדים שלעתים גילם הוא צעיר יחסית - ולא אפשרי לשלב אותם בכל פעילות. מדובר באפשרות נהדרת לטיולי בת מצווה / בר מצווה וגם לחגיגת יומולדת. יש מסלולי טיול ברוח התורה והיהדות, יש מסלולים שכוללים ביקור באתרי ארכיאולוגיה ויש מסלולים שכוללים סיורים בעיר הקודש. מלונות ברמה גבוהה מאוד משולבים בחבילות נופש כאלו ולרוב הלינה היא באותו המלון למשך כמה לילות. חבילות נופש עם הנכדים לרוב כוללות 2-3 לילות עם 3 ארוחות ביום ותנאים מאוד נוחים. יש אוטובוס צמוד, מדריכים מקצועיים שמלווים את הקבוצה לאורך כל הנופש מבוקר עד ערב, ביטוח, ציוד וכל מה שדרוש.

בתי מלון שונים מציעים חבילות כאלו, ואפשרות נוספת להזמנת חבילות נופש עם הנכדים היא דרך ארגונים ועמותות שונות שפועלות בתחומים משיקים. מדובר בחוויה שחבל לפספס שיכולה לגבש מאוד את המשפחה ולחזק את הקשר של הסבא והסבתא עם הנכדים. חבילות נופש כאלו מתאימות למגוון של גילאי נכדים: לילדים, ולבני נוער כאחד.   

נופש עם הנכדים בדרום

יש כמה וכמה מסלולים נהדרים המתאימים לטיול עם הנכדים בדרום הארץ. חבילות הנופש לטיול של כמה ימים עם הנכדים כוללות לרוב לינה במגוון של מלונות באילת מהשורה הראשונה. הלינה היא על בסיס של חצי פנסיון לרוב כאשר יש אפשרות גם רק לארוחת בוקר. יש חבילות שמתאימות למגזר הדתי והמסורתי ויש חבילות למגזר החילוני. כדאי מאוד לשריין מקום מראש לחבילות נופש מסוג זה משום שמספר המקומות מוגבל. יש הקפדה על איכות הטיול והיחס האישי ולכן כמות המשתתפים מוגבלת. מבין המסלולים המוצעים בדרום הארץ ניתן למצוא את שדרות וסביבתה למסלול טיול של לילות אלול. המסלול פופולרי לקראת תקופת הימים הנוראיים והוא מאפשר להנות ולהכיר את הדרום בצורה עמוקה ולהתכונן לתקופת הימים הנוראיים. הטיול עוסק בהיבטים שונים של אמונה ומסורת, לצד מיסטיקה, רוחניות ואווירה של קדושה. הטיול מתאים בהחלט גם לאלו שאינם משתייכים למגזר הדתי או המסורתי, ומעוניינים לצלול קצת יותר אל היהדות ושורשיה. המסלול כולל לא רק את שדרות אלא גם את נתיבות. בנתיבות הביקור כולל קברי צדיקים וסיור לילה מקסים. הסיור כולל גם היכרות עם נתיבות החדשה ועם נתיבות העתיקה ומובטחת לכם הנאה רבה.

באזור הדרום ישנו מסלול נוסף בעוטף עזה. באזור מצויים יישובים וקיבוצים רבים – שלכל אחד סיפור משלו. הסיור כולל גם סיור אומנותי עם עמדת קפה וארוחת בוקר. הסיור כולל גם היבט של מפגש עם תושבי המקום וסיפורים אישיים על החיים בצל ההתקפות מרצועת עזה לאורך השנים. גם אתר חוות הבודדים כלול במסלול וגם קיבוץ רעים עם הליכה על הגשר התלוי וביקור בנחל הבשור.

נופש עם הנכדים בצפון

אחד המסלולים הנפוצים בטיולים מסוג זה בצפון הארץ הוא הטיול לגליל העליון. הטיול הוא בדרגת קושי קלה והוא מתאים בכל עונות השנה. חבילות הנופש כאן משלבות לינה במגוון של מלונות בצפון הירוק ותוכלו להנות מחוויית אירוח ולינה יוצאת דופן. יש בצפון גם כמה מלונות מסוג  מלון בוטיק – אך מלון מסוג זה מתאים לאירוח של זוגות לרוב. המסלול כולל ביקור במפל התנור שבנחל עיון, ובשמורה עצמה. הסיור במקום נמשך כשעתיים ולאחר מכן ממשיכים לתצפיות מקסימות על האזור. הטיול כולל סיורים בראש פינה ובצפת כאשר כלול ביקור ברובע האומנים ובשוק. יש סיור מודרך בבית הכנסת שבמקום עם מדריך מקצועי וגם שיחזור של התרחשויות היסטוריות במקום כולל חזיון אור-קולי.

מסלול נוסף ייחודי מאוד באזור הגליל הוא מסלול אשר מתמקד בארכאולוגיה. הסיור כולל סיקור במגדלא ובגן הארכיאולוגי, סיור ביקב כולל טעימות, והסבר על מבנים אדריכליים ייחודיים. יש לציין שמשום שמדובר בטיול עם הנכדים הרי שהסיור ביקב יתקיים ללא הנכדים, והם במקביל ייהנו מהפעלה קבוצתית. מסלול הסיור הזה מתאים לנכדים שהם מעל גיל 15 אשר יש להם עניין באומנות וארכאולוגיה. המסלול משלב גם הליכה במקטעי פריחה קסומים וביקור באתר פסיפס מרהיב.

נופש עם הנכדים במרכז ובירושלים

יש כמה מסלולי טיול נהדרים עם הנכדים במרכז ובאזור ירושלים. מגוון של מלונות בתל אביב ובירושלים מציעים חווית אירוח ולינה ברמה מאוד גבוהה ותוכלו להנות בצורה מושלמת. לסיורים בירושלים יש להקפיד להגיע בלבוש צנוע כאשר המסלול בעיר הבירה הוא ברמת קושי קלה עד בינונית ותקופות הזמן המועדפות לקיים אותו הן מחודש אלול ועד ליום כיפור. חשוב להגיע עם נעלי הליכה ובגדים נוחים. המסלול מתחיל דווקא מחוץ לירושלים עצמה וכולל עם ההגעה לעיר סיור בעיר העתיקה והסברים על כמה בתי כנסת להם סיפורים מרתקים.

נופש עם הנכדים בים המלח

אחרי המסלול בירושלים תוכלו להנות מכמה לילות של נופש במלונות ים המלח. מגוון של מלונות בים המלח, מבטיחים לכם חווית אירוח נהדרת עם הרבה מרגוע ואווירה טובה. אלו אשר מעוניינים בפתרונות שונים לטיפול בעור ייהנו ממי ים המלח להם מיוחסות סגולות ריפוי שונות - עם ריכוז מינרלים גבוה במיוחד במים עצמם. בים המלח יש מבחר עצום של מלונות איכותיים ויוקרתיים אשר מציעים שימוש במתקני ספא, טיפולי פנים, מסאג'ים ועוד. תוכלו להנות מכמה ימים של שקט ואווירה טובה וגם לצאת לטיולים מסביב לים המלח עצמו. כך למשל תוכלו להנות מרכיבה על גמלים, מטיול ג'יפים כייפי במיוחד במסלול רגוע ולא קופצני, מהרבה שמש ומבריכות מקסימות שבמלונות עצמם. ים המלח אידיאל לביקור בכל ימות השנה. מומלץ מאוד להתעדכן במזג האוויר כמו גם עדכוני חדשות כדי להגיע לטיול מוכנים.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה