גל רביבו עם טיפים מעניינים: כך תיצרו קמפיינים בגוגל ב-AI
16.12.24 / 09:04
אנחנו פוגשים את הבינה המלאכותית בכל מקום, והיום יותר מתמיד היא יכולה לשרת אותנו בהכול, מדברים קטנים מאוד, כמו איזה מתכון אפשר להכין מהמצרכים שיש לנו בבית ועד דברים גדולים כמו איך להניע את העסק שלנו – אנחנו רק צריכים ללמוד להשתמש בה. בעולם העסקים משתמשים ב-AI במגוון תחומים ובהם גם השיווק. וכאן גל רביבו, מומחה לשיווק ופרסום לעסקים, נכנס לתמונה: "במקום לעבוד לילות כימים כדי להקים קמפיין בגוגל שיביא לכם תוצאות, הבינה המלאכותית יכולה לעשות את הרוב בשבילכם". המשיכו לקרוא ותקבלו את הטיפים המעניינים של גל, שיעזרו לכם לנצל את הכלי החדש והמעניין הזה כדי להרים קמפיינים בגוגל בעזרת ה-AI ולהביא את העסק שלכם לשלב הבא.
![CANVA CANVA](/dyncontent/2024/12/16/2f68d6a2-028f-46f8-a604-c6c57a3970dc.jpg)
טיפ מספר אחת: דיוק הוא שם המשחק
AI הוא כלי מצוין להרבה פעולות, אבל אנחנו חייבים ללמוד איך להשתמש בו כדי לקבל את התוצאות שאנחנו רוצים. ואם נתחיל בטיפים שגל רביבו נותן ליצירת קמפיינים בגוגל ב-AI הטיפ הראשון יהיה להיות מדויקים, וכמה שיותר – "לא מדובר בקורא מחשבות. חשוב שתסבירו לו בדיוק מה אתם צריכים שהוא יעשה". "למשל, אם אני רוצה שהוא יכתוב לי תוכן שיווקי שמתאים למותג של נעלי ספורט, אני אתן לו הנחיות מדויקות לכתיבת הטקסט כמו 'כתוב תוכן בעל אופי שיווקי או נסח תוכן בטון קליל המתאים לאוהדי כדורגל, או שאתן לו רפרנסים מעולם הספורט שהתחברתי אליהם ואבקש ממנו להתבסס עליהם בכתיבה".
טיפ מספר שתיים: ביג דאטה – תנו ל-שן לעבוד בשבילכם
"אין שום קמפיין בעולם, וזה לא משנה אם זה קמפיין בגוגל, ברשתות החברתיות או קמפיין פרסומי בשיטות 'ישנות' יותר כמו טלוויזיה או רדיו, שתצליחו לשפר אם לא תנתחו את הנתונים שלו", אומר גל רביבו. "אבל במקום שאתם תעסקו עם כל הכלים של האנליטיקה, ה-AI יכול לעשות את זה בשבילכם. הנתונים מקמפיינים יכולים להצטבר ממש מהר, בטח אם אתם מנהלים יותר מקמפיין אחד במקביל, אז במקום לעשות את העבודה הקשה בעצמכם – ותאמינו לי, זאת חתיכת עבודה לפעמים – אתם יכולים לתת לו לעבוד. הוא יקרא את הנתונים, יבדוק את האתר שלכם וגם של המתחרים ויסיק מסקנות, יכתוב קודים ויתקן אותם, יעשה אוטומציה לתהליכים שאתם לא צריכים באמת להתעסק בהם ועוד הרבה אפשרויות. אתם רק צריכים לקבוע את הדרישות ולומר לו לעשות את זה".
טיפ מספר שלוש: מציגים עובדות? כדאי שתבדקו את הטקסט
גל רביבו מציין שעוד פעולה חשובה שקשורה לכתיבת התוכן באמצעות AI היא בדיקת עובדות פשוטה. "אם אני רק אומר לו לכתוב לי תוכן שיווקי כללי, אין ממש צורך לבדוק שהוא אומר אמת. זה יכול להסתבך אם אתם רוצים שהוא גם יתחיל לספר עובדות. כבר קרה לי שהוא החליט שבמילה strawberry באנגלית יש רק פעמיים r, אז כדאי מאוד להמשיך ולפקפק באמינות שלו, כי אחרת הלקוחות יפקפקו באמינות שלכם. אנשים עדיין מתקשים לפעמים לזהות תמונות שנוצרו ב-AI, אבל כשמדובר בעובדות וטקסט זה יכול להתדרדר בקלות ולהזיק לעסק".
גל רביבו גם מדגיש: "חשוב שתשתמשו ב-AI בצורה אחראית, אפילו שזה נורא מפתה לגרום לו לומר דברים שהם לא בדיוק נכונים. אני יכול ליצור ספרים שלמים של תוכן בכמה שניות דרך הבינה המלאכותית, אבל אני גם לא רוצה להטעות את הציבור אלא לספק לו מידע אותנטי ובעל ערך שיגרום לו לסמוך עליי יותר". ולכן כדאי לכם לוודא או לערוך את הפלט ממערכות הבינה המלאכותית כדי לא להסתכן בתוכן שגוי/מיותר.
סיכום
שימוש ב-AI יכול לשפר מאוד את הביצועים שלכם בעסק, ומומחה השיווק גל רביבו אומר שכל מה שנשאר זה ללמוד איך לנהל את הבינה המלאכותית ולכוון אותה כדי שהיא תביא לכם את התוצאות הרצויות.