אדריכלות ועיצוב פנים בירושלים – המלצות לעיצוב הבית



סגנון הבניה בירושלים מכתיב קו מאוד ברור למראה החיצוני של העיר, קו טיפוסי שמוכר ומזוהה עם ירושלים בצורה חד משמעית. עבודות אדריכלות ועיצוב פנים בירושלים מושפעות באופן ישיר מהסגנון הייחודי של העיר, אך דווקא בגלל שאת המראה החיצוני אי אפשר לשנות בצורה דראסטית – מעצבי פנים בירושלים מקבלים מעוף מיוחד בכל מה שנוגע לעיצוב החללים הפנימיים של דירות, בתים פרטיים או וילות ברחבי העיר. כלפי חוץ הבתים אמנם מחופים באבן והחלונות ארוכים ולעיתים בצורה של קשתות, אבל אם תציצו כלפי פנים תגלו עולם מרהיב ומיוחד ששום דבר ממה שקורה בחוץ לא יכול להעיד או לרמוז על קיומו. עיצוב פנים בירושלים הוא עולם מלא במסתורין, בדיוק כמו העיר המיוחדת שמאחורי כל אבן היא מסתירה סיפור עתיק של אלפי שנים.

 

המרקם המיוחד של העיר

העיר ירושלים עיצבה את המרקם המיוחד שלה בזכות סגנון הבניה שהחל בשנות ה-70, ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, כשהבתים נבנו בחיפוי של אבן ירושלמית ובתים עם 3 או 4 קומות היו עומדים על קומת עמודים עם חלונות מרובעים קטנים או מאורכים, עם מרפסת קטנה וגינה מסביב לבית. כל מעצבת פנים בירושלים מכירה את המרפסות הקטנות המדורגות, שאמורות לשמש כפינות ישיבה בלילות הקיץ הקרירים ומהוות סימן היכר לסגנון הייחודי של העיר, כשהן מתמלאות בסוכות קטנות שנבנות עליהן לקראת חג הסוכות.

לכאורה נראה שהמשימה של מעצבי פנים בירושלים הופכת קשה יותר בגלל הסגנון המאוד ספציפי של העיר, אך לאחר שיחה עם מעצבת פנים מומלצת בירושלים הבנו שדווקא בגלל הסגנון המאוד מסוים של העיר, אפשר ליצור אופי ואווירה מרשימים במיוחד בעיצוב הבית.

 

המלצות לעיצוב הבית

ברוב המקרים אנשים יחפשו מעצבת פנים בירושלים כאשר הם משפצים את הבית או מחליטים לבצע איזה שדרוג משמעותי שכולל גם השקעה כספית לא מבוטלת. המלצה ראשונה לעיצוב פנים בירושלים היא לתכנן את חלוקת הדירה באופן כזה שיחבר חללים מסוימים יחד, ומצד שני יצור חציצה שמפרידה בין חללים אחרים, כדי לאפשר מרחב אינטימי שמרגיש חבוי ומסתורי. המון מעצבי פנים בירושלים והסביבה הבינו את חוזק האפקט שנוצר בחיבור חלל המטבח והסלון, חיבור שמביא לפתיחת החלל ויוצר תחושה של מרחב, אך כדי להגביר את האפקט ולהתאים את עיצוב הפנים לאופי המיוחד של ירושלים – נסו לצרף גם מרפסות סגורות לחלל הבית.

 

עיצוב דירות בירושלים

כדי להטביע חותם ולעצב את הדירה באופן מרשים, ישנם אלמנטים שתוכלו לשלב גם בדירה סטנדרטית חדשה או דירה בת כמה עשורים, אלמנטים שרלוונטיים עבור עיצוב דירות בירושלים בכל מרחבי העיר השונים: אפשר להדגיש את החלונות בדירה, להוסיף שטיח מיוחד מרצפה מצוירת באזור המבואה או בחלל האמבטיה ואפשר אפילו במטבח. ניתן לשלב קשת באזור הכניסה לבית או במעבר של המסדרון, אפשר לתלות תמונה מקורית שעשויה מקרמיקה ארמנית על אחד הקירות הבולטים של הבית, ובעצם כל אלמנט שמשתלב בחלל הפנימי ומזכיר את אזורי החוץ של העיר, יספק אפקט עיצוב פנים ירושלמי שמתאים עבור עיצוב דירות באזור ירושלים.

 

השכונות המיוחדות של העיר

החלום של כל מעצב פנים בירושלים זה לעצב בית באחת השכונות המיוחדות של העיר, בלי מגבלות תקציב ועם יד חופשית לעשות ככל העולה על רוחו. במושבה הגרמנית, בשכונת קטמון או בשכונת אבו טור, יש בתים עם קירות עבים וסגנון ערבי מובהק. פעמים רבות נמצא קמרונות בתוך הבית, חלונות מאורכים בעלי קו צר או חלונות מעוגלים בסגנון אותנטי. בפרויקט מיוחד שנעשה על ידי מעצבת פנים בירושלים מצאנו שימוש באביזרי תאורה וריהוט, במטרה להמשיך את הקו והסגנון הייחודי שמאפיין את השכונה – וזה עבד בצורה יוצאת דופן.

מה שהופך מעצבת פנים מומלצת בירושלים לסיפור הצלחה, זה השימוש בתנאי השטח הקיימים כדי ליצור שלמות וזרימה. עיצוב בתים בשכונות המיוחדות של העיר יהפוך את אדן החלון בקיר העבה, למדף עם נוכחות בולטת ועליו צמחים או אלמנטים אחרים. הבתים בשכונות הללו נבנו בגובה שיכול לאפשר קומת מגורים שהיא מעין גלריה, ויש עוד לא מעט רעיונות שביצעו מעצבי פנים מומלצים בירושלים בפרויקטים מרשימים בבתים בשכונות המיוחדות של העיר, מכל אחד מהם ניתן לאסוף רעיונות לעיצוב הבית.

 

עיצוב מטבחים בירושלים

מאז ומתמיד אזור המטבח היה המרכז החשוב ביותר של כל בית, אזור ההתרחשות שבו הכל קורה. החשיבות הרבה שיש למטבח, הופכת כל עבודת עיצוב מטבחים בירושלים למשימה מאתגרת, שלא תמיד אדריכלים ומעצבי פנים בירושלים יודעים לתת עליה את הדגש האישי שמשקף את בעלי הבית באופן מלא. חומרי הגימור של המטבח, בחירת צבע החזיתות והידיות, שילוב מדפים פתוחים וויטרינות כך שישתלבו בעיצוב הבית ובאווירה הכללית של הבית, כל אלו משפיעים על האופי הייחודי שיתקבל בתוצאה הסופית. עיצוב מטבחים מצריך הרבה יותר משני כיורים נפרדים לאנשים שומרי תורה ומצוות, וגם שני תנורי אפייה ושתי מגירות לסכו"ם הם דבר מובן מאליו, מעצבת פנים מומלצת בירושלים צריכה לחשוב באופן יותר מקורי ולמצוא את הנקודה האישית שבה הדיירים פוגשים את עצמם במטבח.

האם האישה אופה חלות בכל שבת או שהיא קונה בסופר? האם יש בבית ילדים קטנים וצריך שאזור המטבח יהיה בטוח לילדים? האם בעלי הבית נוהגים לארח? האם האישה מעדיפה שיש נקי וריק, ללא מוצרי חשמל ומתקני כלים מונחים עליו? יש המון שאלות שכל מעצב פנים בירושלים צריך לדעת לשאול כאשר הוא מקבל עבודה של עיצוב מטבחים בירושלים. המטבח הוא הלב הפועם של הבית וכמים הפנים לפנים, כן לב האדם לאדם - הלב של הבית צריך להיות תואם ללב של בעל הבית.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה