שבט "משואות" חוגג 70 שנים של חאקי עניבה וכיפה



שבט "משואות" הוא מוסד ירושלמי וותיק שדרכו שזורה בתולדות העיר המתחדשת. השבט פעל במשך כחמישים
שנה במרכז העיר בירושלים, תחילה במבנה של התיכון הדתי 'מעלה' ברחוב הלל, ולאחר מכן בלב גן העצמאות.
כיום הוא פועל בשכונת קטמון בסמוך לפארק סן סימון

השבט מונה כ 440 חניכים, וחלק מהחניכים הצעירים הם כבר דור שלישי בשבט "משואות". לאורך השנים רבים מבוגרי השבט נפלו במערכות ישראל והם מונצחים בחדר הזכרון של השבט. בוגרי השבט מכהנים בתפקידים בכירים במגזר הציבורי ועומדים בראש בתי ספר דתיים בעיר ואף ייסדו ארגונים חברתיים דתיים כדוגמת "במעגלי צדק", "שכן טוב", "הכובע ההפוך", "רוח יהודית" ועוד. השבט מתאפיין בערכיות רבה, בתרומה לצה"ל ובוגריו ידועים ומוכרים בכל מערכות החיים. בין הבוגרים: ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, חתני פרס הנובל בכלכלה פרופ' דניאל כהנמן ואברהם הרשקו, הסופרים חיים באר ומירה קדר, העיתונאים ברוך קרא ויאיר אטינגר, ראש ישיבת ה"הסדר" מעלה אדומים הרב יצחק שילת, ראש ישיבת ה"הסדר" באריאל הרב ציון טוויל, רב העיר מעלה אדומים הרב מרדכי נגארי, ורב קבוצת יבנה הרב אילעאי עופרן, מנכ"ל הג'וינט יוסי תמיר, גיבור ישראל מנחם אנסבכר, חבר מועצת העיר ירושלים חנן רובין, יקיר ירושלים וסגן ראש העיר לשעבר דוד קאסוטו ועוד.

השבוע מציינים חניכי הצופים-הדתיים – שבט משואות 70 שנה להיווסדו של השבט. החניכים ערכו כנס בו התקיים מפגש מחזורים רב-דורי, הופעה חגיגית של חניכי השבט ובוגריו, וכן הודלקו כתובות-אש והוצגו בתמונות שבעת עשורי הפעילות הענפים של השבט.

להבדיל משאר השבטים, אורח החיים של הצופים הדתיים ושל שבט 'משואות' בא לידי ביטוי בתלבושת החגיגית בשבת, תפילות לצד מיסדרים צופיים, בהופעה הייחודית בתנועה של בנות בחצאיות חאקי, בהתאמת תוכניות ההדרכה של תנועת הצופים לאופייה הדתי והתורני של העדה, בבניית בית כנסת מסנדות במחנה הקיץ ועוד. הדבר מייצר מסורת מרתקת של צופיות-דתית ששבט "משואות" הוא ספינת-הדגל שלה. 

השבט פעל במשך כחמישים שנה במרכז העיר בירושלים, תחילה במבנה של התיכון הדתי 'מעלה' ברחוב הלל, ולאחר מכן בלב גן העצמאות. כיום הוא פועל בשכונת קטמון בסמוך לפארק סו-סימון ומונה כ-400 חניכים, וחלק מהחניכים הצעירים הם כבר דור שלישי בשבט "משואות". לאורך השנים רבים מבוגרי השבט נפלו במערכות ישראל והם מונצחים בחדר הזכרון של השבט.

גן בן שימול, מזכ"ל תנועת הצופים מסר בנושא: "שבט 'משואות' מספר את סיפורה של הישראליות היפה המתעקשת לאחד את השורות ולהתמקד בערכים המשותפים שבין דתיים לחילוניים. העובדה כי במחנות הקיץ למשל, החניכים החילוניים אינם משמיעים מוזיקה ביום השבת בשביל לכבד את הצופים-הדתיים מעידה יותר מהכל על הכבוד שרוחשים החניכים אחד לאמונתו ותפיסותיו של השני."

עודי בהט, ראש עדת הצופים ובוגר גדוד "הגליל" של שבט "משואות": "שבט משואות הוא צירוף מנצח של חינוך דתי ציוני משמעותי וסובלנות, פתיחות ומעורבות חברתית עמוקה. בהיותו מקום מפגש ערכי וייחודי לפסיפס - אנושי מגוון היה השבט ועודנו חלק מהנוף הירושלמי בתקופה שבין טרם המדינה ועד עצם היום הזה. שבט משואות הוא גורם מרכזי מוביל ומשפיע על הצופיות הדתיות בישראל."

קרדיט צילום: תנועת הצופים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה