מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה, כי בעשור האחרון (2006-2017), נפגעו בתאונות דרכים 31,724 ילדים, 322 ילדים נהרגו - בממוצע 32 ילדים הרוגים בשנה, כיתת לימוד שלמה.

התחום העירוני מהווה זירה מרכזית להיפגעות ילדים בתאונות דרכים. 19,688 ילדים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים. מדי שנה כ- 20 ילדים נהרגים בתאונות דרכים בערים ובישובים ונפגעים קרוב ל- 2,000 ילדים מדי שנה בממוצע.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה נמחקת כיתה שלמה בתאונות דרכים. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו באדישות. מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את ההסברה והחינוך בקרב אוכלוסיית הילדים ובעיקר לשפר את התשתיות בדרך לבית הספר. יש להציב פסי האטה בקרבת גני ילדים, בתי ספר וגנים ציבוריים כדי לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ובכך לצמצם את הסיכון לפגיעה בהולכי הרגל".

ירושלים –היא העיר המסוכנת ביותר לילדים, למעלה מ-200 נפגעים בממוצע בשנה

בירושלים, נפגעו 2,159 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), 23 מתוכם נהרגו.

בתל אביב, נפגעו 1,086 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), תשעה מתוכם נהרגו.
בחיפה נפגעו 933 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), ארבעה מתוכם נהרגו.
בבאר שבע נפגעו 663 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), שלושה מתוכם נהרגו.
בבני ברק נפגעו 584 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), שלושה מתוכם נהרגו.
בראשון לציון נפגעו 545 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), שניים מתוכם נהרגו.
בנתניה נפגעו 504 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), מתוכם אחד נהרג.

בחולון נפגעו 498 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), שניים מתוכם נהרגו.
בפתח תקוה נפגעו 471 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016), מתוכם אחד נהרג.
באשדוד נפגעו 467 ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2007-2016).

ישראל נמצאת במקום השני מבין המדינות המסוכנות בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים ב OECD.  

אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. ילדים הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם.

ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זוית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק האמיתי. פתרון יעיל הוא הצבת פסי האטה בסביבת בתי ספר, פארקים ומתנס"ים, שיאטו את מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.

 

תמונה: הדס פרוש/ flash 90