עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות חברת מוריה ממשיכים בקידומו המואץ של פרויקט הארכת כביש בגין דרום.

עם ההתקדמות עבודות הביצוע של מחלף רוזמרין המהווה את חלקו האחרון של כביש בגין דרום (50)  וחיבורו ללא רמזורים לכביש המנהרות (כביש 60), יוקם החל מה-22.12.16 הסדר תנועה חדש (מרומזר) שיאפשר לבאים בכביש בגין מצפון לדרום ביציאה במחלף הרוזמרין, פנייה שמאלה לכיוון דרך חברון ולשכונות הר חומה, ארנונה, ארמון הנציב, ג'בל מוכבר ותלפיות וכן נסיעה ישר לכיוון כביש המנהרות (60).

הסדר התנועה החדש יפחית את התנועה ברחוב הרוזמרין ושכונת גילה, יקל משמעותית על הבאים בכביש בגין מצפון לדרום וימנע את הצורך להיכנס לשכונת גילה לביצוע פניית פרסה כפי שהיה עד עתה. כמו כן ההסדר החדש יאפשר את תחילת העבודות באזורים נוספים בפרויקט.

העבודות להקמת הסדר התנועה החדש יחלו  ב-18.12.16 ובמקום תהיה הכוונה של שוטרים ופקחי תנועה. העבודות בפרויקט הארכת כביש בגין דרום כולו צפויות להסתיים בחודש ספטמבר 2017 .

 מחלף רוזמרין, המהווה שער הכניסה הדרומי של ירושלים, יכלול שני מפלסים, מנהרה באורך 70 מטרים ושני נתיבים בכל צד. המפלס העליון של המחלף ישמש את התנועה על רחוב רוזמרין, ובעתיד ישרת את הרכבת הקלה הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון יהווה חיבור ישיר לכביש המנהרות.

העבודות להקמת המחלף מבוצעות באופן שלבי והדרגתי, על מנת לאפשר התנהלות יומיומית, סדירה ולצמצם ככל הניתן את הפגיעה בשגרה חייהם של הנוסעים והעוברים ושבים באזור. ההשקעה בהקמת מחלף רוזמרין עומדת על סך כ-160 מיליון שקלים.

מחלף רוזמרין יהיה המחלף העשירי לכל אורכו של כביש בגין מצפון לדרום ויצטרף למחלפים: בן ציון נתניהו, רמות, גבעת שאול, קריית משה, גבעת מרדכי, גולומב, בנבנישתי- מודעי( קריית הספורט), ודב יוסף.

פרויקט הארכת כביש בגין דרום (כביש 50), הינו פרויקט התחבורה הגדול ביותר המבוצע בירושלים בשנים האחרונות. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים.

כביש בגין מהווה ציר מרכזי בירושלים, המחבר את השכונות השונות של העיר. כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין כביש 443 לקטע הדרומי בשכונת גילה, ועם סיומו של הפרויקט יתחבר כביש אל כביש המנהרות ( כביש 60).  פרויקט הארכת כביש בגין דרום כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים, 2 מנהרות (גולומב - בית צפפה),  ועלות ההשקעה הכוללת הינה  כ-1.25  מיליארד שקלים.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת : "כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצע כיום בעיר. הכביש מאפשר לחצות את ירושלים במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים. הכביש מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר, לרווחת התושבים. בנוסף, הכביש מקצר משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה. העירייה בשיתוף משרד התחבורה משפרת את מערך התחבורה בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים והכוונה היא להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים, הקמת קווי רכבת קלה חדשים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".

מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט אומר: "פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. כביש בגין דרום משדרג באופן משמעותי  את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ומגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר וכן לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים. למרות מורכבותו של הפרויקט הצליחה חברת מוריה לקדם את לוחות הזמנים בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש ואנו ממשיכים להתקדם עם הפרויקט כמתוכנן".   

בתמונה: הדמיה למחלף רוזמרין , קרדיט: לחברת מורדגן.