הוארך מעצרה של "האם המתעללת" עודבשמונה ימים



בית משפט השלום בעיר האריך את מעצרה של מרשה (רחל) ליינוף, החשודה בהתעללות, בהזנחה ובכליאת שווא של שני ילדיה במשך קרוב לשני עשורים. מדיון בהארכת המעצר עלה כי החשודה דרושה במשטרת ניו יורק בגין חקירה לחטיפה מלפני עשרים שנה. השופט חיים לי-רן האריך מעצר החשודה ב-8 ימים לאור החשד כי "לאורך שנים ארוכות התעללה בילדיה מהבחינה הפיזית והנפשית בצורה המעוררת חלחלה"

פרשת "הילדים ללא זהות": אמם של שני הילדים (בת 27 ובן 18) שהוחזקו בביתם בירושלים קרוב לשני עשורים ברציפות, הובאה היום בצהריים (שני) להארכת מעצרה בבית משפט השלום בעיר בפני השופט חיים לי-רן.

אמש (ראשון) נעצרה החשודה בעיר צפת, לשם נמלטה בעקבות חשיפת הסיפור במהדורה המרכזית ביום שישי האחרון בערוץ 2. 

"התעללות ברמה הגבוהה והאכזרית ביותר"

סניגורה של החשודה, מרשה (רחל) ליינוף, עורך הדין איתן להמן, ביקש לדחות את הדיון בהארכת המעצר ב24 שעות בטענה כי מרשתו "נסערת ומבולבלת", אך נדחה. החשודה אמש נחקרה ארוכות בשעות הערב לשעות הלילה. על  רוב השאלות שנשאלה והוטחו בפניה בעניין התלונות בחרה שלא להשיב.

נציג המשטרה בדיון, רס"מ שלומי בן דור, טען כי "מדובר במסכת אירועים ארוכת שנים של התעללות ברמה הגבוהה והאכזרית ביותר לטעמי שיכולה להיות. קראתי את העדויות, הן עדויות קשות של ילדים בוגרים שחוו עד לפני ימים ספורים את אותה התעללות ורק לאחר שאזרו אומץ ופנו  לאמצעי התקשורת, פרשה זו התפוצצה".

עוד הוסיף בן דור, כי בבדיקה ראשונית שנערכה עם האינטרפול (המשטרה הבינלאומית) הבוקר, מסתבר כי החשודה דרושה למשטרת ניו יורק בדין חטיפת הילדה המתלוננת לפני כשני עשורים וזאת שהיתה בהליך גירושין עם בעלה בארה"ב.
"לאחר שהנושא יצא לתקשורת, נמלטה לצפת. המשטרה עשתה מאמצים גדולים אתמול לאתרה, וקל מאוד לאישה מהמגזר החרדי להימלט אם זה מחוץ לגבולות המדינה, ואם לתוך הקהילה החרדית", הוסיף בן דור.

 "הבת ניסתה לשים קץ לחייה"

 השופט חיים לי-רן ציין כי מדובר בחשד כי לאורך שנים ארוכות התעללה החשודה בילדיה מהבחינה הפיזית ומהבחינה הנפשית בדרך המתוארת מפי השניים, ואם וכאשר יימצאו בבוא העת אמיתיים הרי מדובר בצורה המעוררת חלחלה. "עד כדי כך סבלו השניים שעה שהבת ניסתה אף לשים קץ לחייה", ציין השופט.

מעבר לכך עולה מחומר החקירה כי מדובר במעשים שאינם לוקים רק באלימות אלא במידה רבה של מוזרות מצד החשודה המעוררת בהחלט חשש הן למסוכנות והן לשיבוש ההליכים.

מתוך חומר החקירה עולה כי החשודה ילדה את בנה המתלונן, בביתה. אולם בחרה שלא לדווח לרשויות על כך, והמתלונן גדל ללא תעודת זהות ובלא שמתי מעט ידעו על דבר בואו לעולם.

עוד הוסיף השופט לי-רן, כי "מוזרותן של ההתרחשויות המתוארות ע"י המתלוננים בתיק, תשובותיה של החשודה לשאלות הקונקרטיות שנשאלה מעוררות חשש ניכר של מסוכנות, שחוששני כי לא ניתן להקהותה לפחות לא בשלב זה בחלופת מעצר".

 בהחלטתו, הורה השופט לי-רן על מעצרה של החשודה עד יום 28.11.11 בשעה 12:00.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה