הדמיה: קרדיט- תכנית אב לתחבורה.

ועדת הכספים בעיריית ירושלים אישרה השבוע מעל מיליארד שקל בעבור פרויקטים תחבורתיים משמעותיים לטובת הציבור, קידומה ופיתוחה של העיר.

הפרויקטים שאושרו:

קו הירוק של הרכבת הקלה – מקטע בין רחוב שרי ישראל לירמיהו

עלות: 86 מלש"ח.

התקציב מיועד עבור ביצוע עבודות הרקל של הקו ירוק ברחובות שרי ישראל וירמיהו. העבודות כוללות ביצוע עבודות עפר, תימוך, קונסטרוקציה, עבודות בטון שונות, בנייה ופירוק קירות, בניית מבנה תחנת מיישרים, העתקת ובניית תשתיות, סלילת כבישים, עבודות פיתוח נופי, העתקת חניות ושינויים גאומטריים.


חניון אוטובוסים בסמוך לרחבת הביטוח הלאומי

עלות: 25 מלש"ח.

התקציב מיועד להקמת חניון זמני כמענה לפינוי חניוני האוטובוסים בכניסה לעיר והקמת חניון חלופי לרכבים פרטיים עבור עובדי הביטוח הלאומי במקום החניון הקיים.

החניון הנ"ל שאושר הוא החניון שהיה מיועד לקום בהיכל המשפט. לאור התנגדות התושבים, לאחר עבודת איתור מאומצת של העירייה ומתוך התחשבות בתושבי שכונת משכנות האומה ובעובדי הביטוח הלאומי הוחלט על הקמת חניון אוטובוסים חלופי בכניסה לעיר, בציר שבין רבין לבין משרדי הביטוח הלאומי.


ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית

עלות 753מלש"ח.

התקציב מיועד להמשך ביצוע ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית. הפרויקט כולל ביצוע 4 מנהרות באורך כולל של כ- 4.5 ק"מ. ההפרדה עתידה להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בצפון העיר.

 
הרחבת ציר 60 – הכפלת כביש המנהרות לגוש עציון

עלות: 424 מלש"ח

התקציב מיועד להמשך הרחבת כביש 60, כביש המנהרות, ממחלף הרוזמרין עד צומת כביש 375. העבודות כוללות את החלק הדרומי מגשר גילה ועד לצומת 375 באורך של 3.5 ק"מ. כריית מנהרה חדשה והרחבת הכביש כך שיבוצעו 5 נתיבים: 2 נתיבים לכל כיוון ונתיב נוסף עבור נת"צ מתחלף. הפרויקט עתיד להקל על עומסי התנועה בכניסה וביציאה מהעיר ולהפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה בציר בגין ובשכונת גילה.


המשך כביש המנהרות עד לצומת אלעזר

עלות: 50 מלש"ח.

התקציב מיועד לביצוע עבודות קידום זמינות בפרויקט כביש 60 אלעזר מקטע של כ- 7 ק"מ מצומת 375 ועד לצומת אלעזר בכביש 60 המהווה המשך הרחבת כביש 60 מצומת הרוזמרין. מטרת פרויקט ההרחבה לדו מסלולי ודו נתיבי. העבודות בשלב זה כוללות: ביצוע תפיסה חזקה בשטח, עבודות חישוף, העתקת עצים, העתקת חשמל ועוד.


בניית תחנות אוטובוס מונגשות במזרח ירושלים

עלות: 17 מלש"ח.

תקציב מיוחד להנגשת תחנות אוטובוס במזרח העיר עבור בעלי מוגבלויות וייקל עבורם את השימוש בתח"צ. ביצוע ההנגשה ייעשה בהתאם לתקנות חוק הנגישות.

נת"צ שפע חיים

עלות: 39 מלש"ח.

תקציב מיוחד לביצוע נתיב תחבורה צבורית ברחובות שמגר, שפע חיים ואוהל יהושוע. העבודות כוללות סלילת כביש, העתקת תשתיות, הקמת רמזורים והסדרי תנועה המיועדים לנת"צ. הפרויקט יאפשר ציר חלופי לנסיעת תחבורה ציבורית ויאפשר עבודות במקביל תוך צמצום הפגיעה במשתמשי התחב"צ.


שיפור התחבורה הציבורית במטרופולין ותכנון קווים

עלות: 4 מלש"ח.

התקציב מיועד לתכנון קווי האוטובוס המשלימים למערך הסעת ההמונים, תכנון שוטף של מיקומי תחנות, שיפורים במסלולי הקווים, שיפור השירות, בחינת אמצעים חדשים (כמו אוטובוסים חשמליים) וכו.


תכנון מחלף בייט

עלות: 36 מלש"ח.

התקציב מיועד לקידום תכנית במחלף בייט שיתחבר לכביש 16 ולכביש בגין הקיים, כולל התחברות וממשק עם הקו הירוק של הרכבת הקלה העובר במחלף בייט. התכנון כולל: יצירת דרכי שירות, מעברים להולכי רגל לשכונות הסמוכות ולמבני ציבור קיימים ועתידיים וכן תכנון חניון חנה וסע במחלף בייט. הפרויקט יאפשר את הזרמת התנועה באופן מייטבי מהכניסה לעיר ללב ליבו של המרקם העירוני.


תכנון המשך הקו הירוק של הרכבת הקלה

עלות: 401.5 מלש"ח.

תקציב מיוחד להמשך תכנון מפורט של הקו הירוק ולביצוע פיקוח עליון על קבלני הביצוע והזכיין הנבחר.


כביש רחוב פייר קניג

עלות: 11.5 מלש"ח.

סלילת כביש פייר קניג בקטע המחבר בין רחוב משה ברעם לרחוב התעשייה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "גם בשנת 2020 עיריית ירושלים שמה לה למטרה להוביל בתחום התשתיות, נראות העיר ותחבורה ציבורית. מגוון הפרויקטים שאושרו היום בועדת הכספים העירונית יביאו להמשך עבודה אינטנסיבית, תכליתית ויעילה. אנו עושים הכל 24 שעות מסביב לשעון על מנת לייעל את העבודה לצמצמם למינימום את הפגישה בחיי התושבים בעיר".