בירושלים אושפזו 50 בני אדם בשנת 2019 בעקבות תאונות אופניים וקורקינטים חשמליים, מדובר בירידה של 38% בהשוואה לכמות המאושפזים בשנת 2018 שבמהלכה אושפזו בעיר 80 בני אדם, בשנת 2017 אושפזו בעיר 53 בני אדם ובשנת 2016 אושפזו 38.

1,004 בני אדם אושפזו בבתי החולים בארץ בשנת 2019 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים, זאת לעומת 935 מאושפזים בשנת 2018, כך עולה מדוח של מכון גרטנר שהגיע לידי עמותת אור ירוק. מהדוח עולה תמונה עגומה לפיה בכל שנה חל גידול משמעותי במספר המאושפזים בבתי החולים עקב תאונת אופניים וקורקינטים חשמליים.

מהדוח שהוכן על ידי מכון גרטנר עולה כי מבין הנפגעים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים בשנת 2019: 697 נפצעו כרוכבי אופניים חשמליים, 60 נפגעו כהולכי רגל ו-247 נפגעו כרוכבי קורקינטים ממונעים.

עוד עולה  כי במהלך שנת 2019 חל זינוק של  230%  במספר המאושפזים עקב תאונות עם קורקינטים חשמליים. בשנת 2019 אושפזו בבתי החולים 133 ילדים מתחת לגיל 16 בתאונות דרכים לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים. משנת 2016 אושפזו בבתי החולים 687 ילדים מתחת לגיל 16 כתוצאה מתאונה עם אופניים או קורקינטים חשמליים.

העלאת המודעות – מצילה חיים

בכדי לנסות ולצמצם את ההיפגעות הגבוהה בתאונות אופניים חשמליים החלה עמותת "אור ירוק" להעביר הרצאות בנושא שבהן מועברים כל המידע והנתונים שמאפשרים לרכוב באופן בטוח יותר. בהרצאות שמועברות על ידי מומחים מטעם העמותה מוצגים הנתונים הקשים שמחמירים משנה לשנה, התקנות והחוקים אשר נוגעים לנושא, הדרכים לרכיבה בטוחה וחוקית ולאן מועדות פנינו. ההרצאות מועברות בארגונים וחברות שונות וכן בתיכונים ברחבי הארץ

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הלב נשבר לאחר עוד ילד שנהרג בתאונת דרכים. מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD. הכלים החשמליים הם לא צעצועים אלא כלי תחבורה לכל דבר ולכן חייבים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים שיפרידו אותם מכלי הרכב ובמקביל חייבים להגביר את המודעות בקרב האוכלוסייה לסכנות שברכיבה על כלי חשמלי ועוצמתי כזה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובמשטרה לא יכולים לעצום עיניים נוכח הג'ונגל והכאוס התחבורתי ששורר בערים, אשר עולה בחיי אדם״.