הגרוב הפרסי-בוכרי



היוצרת-זמרת-גיטריסטית ונגנית הטאר הדר מעוז חוגגת את יציאת אלבומה השלישי "נשמה אסיאתית" במופע ראשון בבית הקונפדרציה

 המופע יתקיים ביום חמישי, 17 באוגוסט 2017, כ"ה באב תשע"ז, בשעה 20:30 בבית הקונפדרציה, רחוב אמיל בוטה 12, ימין משה, ירושלים.

העולם המוזיקלי של הדר מעוז, בת למשפחת מוזיקאים וזמרים מבוכרה, נשען על המסורות של המוזיקה הפרסית- בוכרית הקלאסית וכליה העתיקים – טאר, עוד ודויירה. מעוז מחדשת את המסורות הללו לצד אלו שהיו נפוצות גם בארצות שכנות כגון כורדיסטאן, אפגניסטאן ופקיסטאן. בו בזמן, יצירתה מחוברת גם לגרוב מודרני סוחף, בלוז חשמלי וביטים של אלקטרוניקה מערבית.

הדר מעוז, יוצרת פוריה, משלהבת ומרגשת, בנתה ויצרה מופע מוזיקלי מקורי ויוצא דופן.

 "תמיד ידעתי שמוזיקה זה הייעוד שלי. מהרגע שאני זוכרת את עצמי ובייחוד כששמעתי את סבתא שלי כילדה, שרה בפרסית ובוכרית בקולה היפהפה, ואת אמה, הסבתא רבתא שלי, מנגנת על תוף הדויירה הפרסי-בוכרי". לדבריה, מכיוון שגדלה הן על מוזיקת הגרוב והסול השחורה והן על המוזיקה הפרסית-בוכרית, רצתה לשלב בין שני העולמות: "בעיניי העניין באומנות הוא לחדש וליצור דברים שלא נעשו בעבר. אני פונה גם למיינסטרים וגם לשימור המורשת הפרסית".

הדר מעוז שירה, טאר, דויירה, דרבוקה, גיטרה | רועי אביטל גיטרה, קולות, ביטים, אפקטים | מרינה טושיץ עוד | איתמר אסף טל  כלי הקשה

בית הקונפדרציה ע"ש קלמן סולטניק בירושלים שוכן על קו התפר שבין העיר העתיקה לעיר החדשה, בין השכונות היהודיות לערביות, ומבקש ליזום ולקדם דיאלוג בין תרבויות, מסורות ועמים בתחומי הספרות, המוזיקה והתיאטרון. פעילות בית הקונפדרציה מתקיימת בתמיכת משרד התרבות והספורט – מינהל התרבות ועיריית ירושלים – האגף לתרבות.

מחיר כרטיס – 70 ₪. לרכישת כרטיסים בטלפון: בימות - 6226*, 02-6237000

*ניתן לרכוש כרטיסים גם דרך בית הקונפדרציה בטלפון: 02-6245206 שלוחה 4 

תמונה: יח"צ  



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה