בחמישי הקרוב יהפוך בית הספר מוסררה לספריה חיה (Bio-Library), שתארח אנשים מקשת רחבה שמשקפת את ריבוי הזהויות בחברה הישראלית

במקום "לשאול" ספר מהספריה, "שואלים" המבקרים מפגש אנושי אישי עם אנשים בעלי חוויית חיים ופרספקטיבה ייחודית. המטרה: לשמוע, להשמיע ולשבור חומות וסטריאוטיפים בשיחה אמתית, אחד על אחד. את המפגשים האישיים, המוקצבים בזמן, מנהלים "ספרנים" מיוחדים באירוע. ה"ביו-ספריה" נולדה בהשראת ספריות חיות אחרות בעולם, שהראשונה שבהן פעלה בדנמרק.

בנוסף יתקיים במהלך הערב פאנל מיוחד בנושא שיח הזהויות בהשתתפות אנשי אקדמיה מובילים, ביניהם פרופ' אבנר דה שליט מהאוניברסיטה העברית וד"ר יופי תירוש מאוניברסיטת תל אביב.

ניהול והפקת הספריה האנושית: הקליניקה לרב-תרבותיות ומגוון באוניברסיטה העברית לאורך האירוע תתקיים פעילות אמנותית בהשראת המפגשים: 

הצלם אסף אלבוחר יפעיל עמדת "פנים ממוצעות", שתשלב בין הפנים של אורחי הערב ותייצר דמות חדשה, מוכרת וזרה, שתשתנה לאורך הערב.

"המכון הארצי לשחרור זיכרונות" – האמנים קרין מנדלוביץ וטל שטרן יזמינו את באי האירוע להיפטר מזיכרונות מעיקים.

הקרנות מיוחדות של עבודות וידאו ופרפורמנס: שחר מרקוס ונזאקת אקיצ'י, ליאור קריאל, טוהר לב ג'יקובסון, ים ויניולה, אריאלה קינן, קארין שבתאי ומיכל שעשוע – עבודות שיעסקו במפגש, טקסט וזהות.
שיחות אינטימיות בין שני עולמות מוזיקליים, שיקיימו צמדי סטודנטים מהמחלקה למוסיקה חדשה במוסררה.
הקרנה על חזית הבניין של חומרים שיאספו מתוך האירוע בזמן אמת.

מיהו המספר ומיהו המאזין? מיהו הזר ומיהו המוכר? ה"ספר" שבחרנו יכול להיות כל אדם: סטודנט באוניברסיטה, פליט מסודאן, אישה עטוית חיג'אב, נהג מונית או השכן ממול. נינה הלוי, פעילה בקהילה הטרנסג'נדרית המשתתפת בביו-ספריה, מספרת: "המפגש הבלתי צפוי הזה הוא מתנה. אתה לא יודע את מי תפגוש ומי יפגוש אותך". האירוע הוא יוזמה משותפת של הקליניקה לרב תרבותיות ומגוון ובית הספר לאמנות מוסררה. הקליניקה מייצגת אינדיבידואלים וקבוצות שהופלו על רקע זהותם.

יום חמישי 27 באפריל בין השעות 19:00-22:30, רחוב הע"ח 9, מוסררה, ירושלים.

תמונה: מתוך עבודה של ליאור קריאל באדיבות יח"צ 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה