בוטלה שביתת מאבטחי מוסדות החינוך



מאבטחי מוסדות החינוך מחו על תנאי העסקתם ואיימו בשביתה ביום הראשון ללימודים. העירייה בתגובה עתרה לבית המשפט בבקשה לצו מניעה. בעקבות הצו בוטלה שביתת המאבטחים.

לאחר הגשת צו המניעה שהגישה עיריית ירושלים לבית הדין לעבודה בוטלה שביתת מאבטחי מוסדות החינוך. בנוסף, התקיימה פגישה בין המאבטחים לבין יו״ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל שבה הוחלט על ביטל השביתה בתמורה למו״מ עם המאבטחים על שיפור תנאי העסקתם.

קודם לכן פורסם כי מאבטחי מוסדות החינוך בירושלים מאיימים בשביתה ביום הראשון ללימודים בעקבות פגיעה בשכרם הנמוך, אי קבלת מענק וביטול החל"ת. בחופשת הקיץ מאבטחי מוסדות החינוך דורשים לקבל את אותם התנאים שמקבלים עובדי קבלן אחרים במערכת החינוך. לפי הסכם בין האוצר וההסתדרות בוטל החל"ת ועובדים חייבים לעבוד 12 חודשים במקום עשרה חודשים. מכיוון שבחודשים יולי אוגוסט אין כמעט עבודה, המשכורות של מאבטחי מוסדות החינוך בעיר היו נמוכות מאוד. בחודש יולי המשכורת של המאבטחים עמדה על סכום של 2000 ש"ח, ובאוגוסט משכורת נמוכה אך יותר.

בעקבות כוונת המאבטחים לשבות עתרה עיריית ירושלים לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה לצו מניעה כנגד השביתה, שלפי העירייה הינה "שביתה פראית ובלתי חוקית". העירייה טענה שעל אף ההבנה לחלק מדרישות המאבטחים אין לאפשר השבתת שירות ביטחוני חיוני זהכפי שלא יעלה על הדעת להשבית את המשטרה. "אנו רואים בחומרה את החזקתם של ילדי העיר כבני ערובה, שכן אין הדבר תלוי בהם, ומבקשים כי בית המשפט לא ייתן יד לסיכון ילדי העיר ויורה על איסור קיום השביתה."

עיריית ירושלים הוסיפה כי היא מעריכה את עבודת מאבטחי מוסדות החינוך ותרומתם לביטחונם של תלמידי ירושלים ואף סבורה שחלק מהטענותיהם מוצדקות, אך אסור להפקיר את ביטחונם של ילדי ירושלים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה