בית המשפט קבע ישי שליסל נידון למאסר עולם ועוד 31 שנה



בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א') את דינו של ישי שליסל שרצח בדקירות סכין את שירה בנקי בת ה-15 במצעד הגאווה בירושלים לפני כשנה, ופצע שישה אחרים

מאסר עולם ועוד 31 שנה במצטבר נגזרו היום (א') על ישי שליסל שדקר למוות את שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה. 

כזכור, בעת מצעד הגאווה אשר התקיים בירושלים ביום 30.7.15 ישי שליסל דקר למוות את שירה בנקי ז"ל וניסה להביא למותם של שישה צועדים נוספים וכן פצע צועדת נוספת, בזמן שהתפרץ למתחם המצעד ודקרם בסכין שבה הצטייד מראש. לפני עשור דקר שליסל שלושה בני אדם גם כן, במצעד הגאווה בירושלים.

על פי כתב האישום שליסל ניסה להיכנס אל מתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק מהמקום. שליסל פנה לרחוב וושינגטון הסמוך. ישי שליסל הסתיר את הסכין בתוך בגדיו  ונכנס אל מתחם הצועדים דרך רחוב וושינגטון, בסמוך לחנות מכולת המצויה במקום, תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום.

באותה עת צעדו אנשים רבים במתחם הצועדים ברחוב קרן היסוד בסמוך לרחוב וושינגטון, ביניהם שירה בנקי ז"ל. שליסל נכנס אל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונעץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר. כתוצאה מנעיצת הסכין בגבה נגרם לשירה בנקי ז"ל קרע בריאה הימנית ובכלי דם, אשר גרם לאיבוד דם רב. שירה בנקי ז"ל התמוטטה ואיבדה את הכרתה ונגרם לה נזק מוחי קשה. היא פונתה לבית החולים ונותחה מספר פעמים, וביום 2.8.15 נפטרה כתוצאה מפציעתה.

שרה קלה- מאיר, מנכ"לית הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים האחראי על ארגון והפקת מצעד הגאווה בעיר: "במהלך השנה האחרונה עקבנו בדריכות אחר מהלך משפטו של הרוצח הנתעב ישי שליסל, גזר הדין שניתן היום הוא עוד נקודת ציון במלחמה שלנו נגד השנאה, האלימות והחושך. לצערנו, תקופת המאסר שקיבל שליסל בכלא לא יכולה לרפא את הפצעים שנפערו בקהילה הלהט"בקית בירושלים ובישראל בכלל ואינן יחזירו את שירה בנקי, אך יש בהן מעט מן הנחמה שאנחנו צועדים אל עבר הדרך הנכונה, אל עבר המקום בו לאנשים כמותו אין מקום להסתובב חופשי בחברה שלנו. לאורך כל הדרך נתנו אמון מלא במערכת המשפט שהצדק ייעשה על מנת למנוע את ההסתה הפרועה ממנה ניזונים רבים אשר רואים במעשיו ובאמרותיו של שליסל קריאה לפעולה. הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים והקהילה הירושלמית, מתמודדים באופן יומיומי עם כעס בורות, שנאה וזלזול בכבוד האדם וחירותו. הרצח הנורא שהתרחש במצעד אשתקד הוא נורת אזהרה עבור החברה הישראלית. בירושלים, כמו באורלנדו וכמו בכל מדינה אחרת בעולם, עלינו להגביר את קולות ההיגיון ולהילחם בכל כוחנו בקולות השנאה. המצעד השנה יהיה בסימן שנה לרצח ויוקדש לזכרה של שירה בנקי. אנחנו קוראים לכולם- ללא הבדל דת, גזע, מין, דעה פוליטית או נטייה מינית להגיע לצעוד איתנו במצעד הגאווה שיתקיים ב21 ביולי בירושלים. בואו לצעוד למען המשך דרכה של שירה, למען ערכי השוויון והסובלנות, בואו לצעוד למען עתיד החברה הישראלית על כל גווניה. בואו לצעוד איתנו."



יונתן סינדל/ flash 90  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה