מאסר עולם לאחד הקטינים שרצח את מוחמד אבו חדיר



מאסר עולם נגזר על נער בן 17, ושלוש שנות מאסר נוספות; אחד מרוצחיו של הנער מוחמד אבו חדיר שהוצת למוות. על המורשע השני ברצח, בן 16, נגזרו 21 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר את עונשם של שני הקטינים שהורשעו ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014. על הנער בן ה-17, שלו היה חלק מרכזי בהצתת הגופה, נגזר מאסר עולם ושלוש שנות מאסר נוספות. על הרוצח השני, בן ה-16, נגזרו 21 שנות מאסר. בנוסף, כל אחד מהם יישא בתשלום פיצויים בגובה 30 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר. העונש ניתן לאחר שהפרקליטות ביקשה בצעד חריג לגזור עליהם מאסר עולם על אף היותם קטינים.

כזכור, בנובמבר 2015 שופטי בית המשפט המחוזי הרשיעו את שני הקטינים בחטיפה ורצח מוחמד אבו חדיר, הנאשם הבגיר, יוסף חיים בן דוד לא הורשע בשל מצבו הרפואי. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הכרעת הדין בעניינו, בשל חוות דעת נפשית בעניינו. 

על פי כתב האישום ב-1.7.14, על רקע אירוע חטיפתם של הנערים נפתלי פרנקל, גלעד שאער ואייל יפרח ז"ל, שנחטפו ונרצחו בפיגוע לאומני, יצאו יוסף בן דוד, הנאשם המרכזי ברצח, ואחד מהקטינים ל"פעולת נקם" בחפים מפשע, במסגרתה ניסו לחטוף קטין בן 7.5 מידיה של אימו שעה שהלכה בעיר עם ילדיה הקטינים כשהיא דוחפת עגלת תינוק, ופגעו פיזית בקטין ובאימו. בהמשך אותו לילה, ניסו השניים לשרוף מכוניות של ערבים בשכונת צור באחר. למחרת, ב- 2.7.14, סיכמו בן דוד והקטין כי ייצאו ל"פעולת נקם" נוספת וצירפו את הקטין השני לתוכניתם הזדונית. בשעות הערב המאוחרות, לאחר הכנה והצטיידות מוקדמת, יצאו הנאשמים לבצע את "פעולת הנקם". הנאשמים יצאו ל"מסע צייד אדם" שנמשך מספר שעות, במסגרתו חטפו ורצחו באכזריות את הקטין מוחמד אבו חדיר ז"ל אך ורק משום היותו ערבי. המנוח נחנק והוכה בראשו על ידי הנאשמים, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות על ידם.

בפרקליטות הגיבו לגזר הדין וציינו כי "גזר הדין מבטא את חומרת העבירות שביצעו הקטינים - רצח נער חף מפשע בן גילם, שחייו נגדעו באחת באכזריות קיצונית וניסיון לחטוף ילד נוסף. הרצח המחריד בוצע ממניעים אידיאולוגים. אבו חדיר נרצח אך ורק על שום היותו ערבי. המקרה מהווה המחשה חדה ונוקבת למקומות הנוראים אליהם ניתן להגיע כתוצאה מפעולות ההסתה במרחב הציבורי- המרעילות את הנפש וגוררות צעירים לפשעי שנאה ונקם בחפים מפשע. הפרקליטות ראתה בשלושת הנאשמים כמי שפעלו בצוותא חדא, שותפים למעשה העברייני ולכן טענה לעונש המקסימלי של מאסר עולם - חרף היותם קטינים. דינו של הנאשם הבגיר טרם הוכרע, אולם במידה ויורשע- גם במקרה שלו, תטען הפרקליטות לענישה מחמירה.  בגזר הדין שניתן היום קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות וקבע שהעונש הראוי לנאשמים הוא מאסר עולם וכי במקרים של עבריינות אידיאולוגית- המסר ההרתעתי מהווה שיקול מרכזי ברכיב הענישה- זאת, בין אם מדובר בטרור יהודי ובין אם בטרור ערבי. אין בכוחו של גזר הדין לתקן את האסון הנורא שפקד את משפחת הנער אבו חדיר, אבל יש בכוחו להעביר מסר לחברה של סלידה מהמעשה ולהרתיע אחרים מלבצע מעשים מעין אלה. פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו״ד אורי קורב, עמדה בקשר רציף עם בני משפחת אבו חדר למן הרגע הראשון ועדכנה אותם על המתרחש במהלך המשפט".

 

 


תמונה: הדס פרוש/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה