יהודי חרדי דקר 6 אנשים במצעד הגאווה בירושלים



החשוד גבר יהודי חרדי, ישי שליסל, דקר לפני עשור שלושה בני אדם במצעד הגאווה, היום דקר שישה אנשים: צעירה במצב אנוש, אחד קשה, אחד בינוני ושלושה קל

בשעה 18:46 נמסר למד"א על שישה פצועים צעירים וצעירות שנפצעו במהלך מצעד הגאווה ברחוב סוקולוב פינת קרן היסוד בירושלים. מדיווח ראשוני חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שערי צדק והדסה עין כרם 6 פצועים בהם:אישה נפצעה אנוש, אדם נוסף קשה, אחד בינוני ושלושה קל.

החשוד במעשה, ישי שליסל, לפני עשור דקר שלושה בני אדם במצעד הגאווה בירושלים. 

חובש רפואת חירום במד"א זיאד דוויאת ופראמדיק מד"א חנוך זילנגר שאבטחו רפואית את המצעד והיו בניידת טיפול נמרץ של מד"א כמה מאות מטרים ממקום הארוע סיפרו: "קיבלנו קריאה מהחפ"ק על אירוע דקירות שמתרחש בסמוך למקום שהיינו ממוקממים, יצאנו בניידת טיפול נמרץ והגענו למקום בתוך פחות מדקה. על הכביש שכבו 3 פצועים. אחת מהם מחוסרת הכרה . ניגשנו אליה כשבמקביל צוותים נוספים שלנו ניגשו לטפל בפצועים האחרים. הפצועה סבלה  מפצעי דקירה  בפלג גופה העליון, הענקו לה טיפול מציל חיים ופינינו אותה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים שערי צדק כשמצבה מוגדר קשה ולא יציב ."

פראמדיק מד"א דוד דלפן שהיה סמוך למקום והגיע בתוך זמן קצר סיפר: "במרכז הכביש שהיה הומה אדם, שכבו 3 פצועים אישה כבת 30 שהייתה מחוסרת  הכרה וטופלה בידי פאראמדיקים שלנו  ולצידה 2 גברים שהיו בהכרה , ניגשתי אליהם והתחלתי בטיפול,  הם סבלו מפצעי דקירה בפלג גוף עליון, לאחר טיפול בשטח פינינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם , כשהם בהכרה ומצבם מוגדר בינוני. במרחק  של עשרות מטרים מהם היו 3 פצועים נוספים שהתהלכו וסבלו מפצעי דקירה, לאחר טיפול בשטח פינינו גם אותם לבתי החולים כשמצבם מוגדר קל."



ד׳ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם: ״ארבעת הפצועים נמצאים בהכרה ומצבם יציב בהחלט. פציעות הדקירה הן באזור הגב ומעט בגפיים. כל הארבעה מטופלים כרגע בהתאם״.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת על הדקירות במצעד הגאווה: "המעשה הנפשע הערב בירושלים הוא ניסיון לפגוע במרקם החיים בעיר ולמנוע את הזכות הבסיסית לחופש ביטוי. לא נשלים עם אף תירוץ לאלימות מכל סוג. בירושלים יש מקום לכולם ואנחנו נמשיך להילחם יחד עם משטרת ישראל בכל מי שמנסה באלימות לפגוע באחר. נמשיך לתמוך בכל הקבוצות והקהילות בירושלים ולא נירתע מאלו המנסים בדרכים נלוזות למנוע זאת".

נצי גופשטיין ארגון להב"ה בתגובה על אירוע הדקירה: אנחנו מתנגדים לדקירת יהודים. הגענו להפגין מול מצעד התועבה משום שאנחנו חושבים שאין מקום למצעדים כאלה בירושלים. ומדובר בפרובקציה שרק מתסיסה את הרוחות. וקוראים למשטרת ישראל לא לאשר את המצעד שוב בירושלים.

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו שליט"א מגנה באופן חריף את אירוע האלימות בירושלים.  "תורת ישראל אוסרת כל מעשה של אלימות ופגיעה באדם, ועל אחת כמה וכמה אדם שפוגע בזולתו ומנסה להרגו".  הרב לאו אמר עוד כי "על רשויות החוק לטפל במעשה האלימות בכל חומר הדין, ׳מדובר במעשה חמור מאד, וברור לכל שזו אינה דרכה של תורה ויהדות׳".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון: "במאמץ משותף של כל הגורמים השפויים בחברה הישראלית, אנו נרדוף וננצח את המיעוט האלים והקיצוני שמאיים על שלומם של אזרחינו, על ערכינו ועל הדמוקרטיה הישראלית" "גם ניסיון הרצח במצעד הגאווה בירושלים לא יעצור את חתירתנו לחנך לקבלת האחר והשונה באשר הוא (או היא), ללא הבדל דת, גזע, מין או נטייה מינית. "ניסיון הרצח הזה לא ירפה את ידינו בחתירה למען שוויון זכויות לבני ובנות הקהילה הגאה, הראויים לחיות את חייהם בשלווה ולקיים חיים זוגיים ככל האדם. "במאמץ משותף של כל הגורמים השפויים בחברה הישראלית, אנו נרדוף וננצח את המיעוט האלים והקיצוני שמאיים על שלומם של אזרחינו, על ערכינו ועל הדמוקרטיה הישראלית. "אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים".

השר לביטחון הפנים ח״כ גלעד ארדן, יכנס הלילה דיון הערכת מצב בעקבות אירוע הדקירה החמור שהתרחש הערב במצעד הגאווה בירושלים. השר ארדן הנחה את מ״מ המפכל להקים בהקדם צוות שיבדוק בצורה מקיפה את נסיבות האירוע, לרבות מעגלי האבטחה ושיתוף הפעולה המודיעיני בין הגופים. השר ארדן מגנה את המעשה השפל ומוקיע אותו. השר מאחל החלמה מהירה לפצועים. ״מדובר באירוע חמור ביותר, שעלינו לבדוק ביסודיות ולהפיק ממנו לקחים״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בירושלים בוצע הערב פשע שנאה מתועב. בישראל לכל אחת ואחד, לרבות בקהילה הגאה, הזכות לחיות את חייהם בבטחה, ואנחנו נגן על הזכות הזאת. טוב שראשי הדת בישראל גינו את הפשע המתועב  ואני קורא לכל מנהיגי הציבור להצטרף בהוקעת המעשה השפל הזה. אני מאחל בשם כל אזרחי ישראל החלמה שלמה ומהירה לכל הפצועים". מוקדם יותר שוחח ראש הממשלה נתניהו עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. השר עדכן את רה"מ כי כבר מתבצעת בדיקה כיצד ניתנה גישה לאירוע הזה לאדם שביצע מעשה דומה לפני עשר שנים.

ח"כ רועי פולקמו, כולנו ״בעידן החדשנות, יכולתה של עיר לשמור על ההון האנושי היצירתי שלה חשוב לא פחות-ואולי אף קודם - ליכולתה למשוך מעסיקים. ירושלים אמנם הצליחה בשנים האחרונות לבלום את ההגירה השלילית של צעירים, ואולם יכולתה למשוך ולשמור הון אנושי איכותי ויצירתי ממשיכה להיות בעלת חשיבות קריטית לעתידה. אחד המדדים המעניינים לעיר יצירתית הוא המדד של קיומה של קהילה גאה המלמדת על סובלנות ופתיחות. כמי שגדל בתל אביב בחרתי לגור בירושלים דווקא בגלל שרציתי לראות ברחוב חרדים ודתיים וערבים, אבל לא פחות מזה העיר ירושלים צריכה חופש, חופש רוחני, תרבותי, אפשרות להיפגש והקהילה הגאה היא אחד הסממנים המרכזיים לחופש הזה. בעבר בהזדמנויות שונות ניהלתי דיאלוג עם הבית הפתוח (בין השאר בסוגיית התמיכה העירונית) דיברנו על הצורך במצעד בעיר ירושלים והאם באמת נחוצה ההחצנה בשביל לאפשר לקהילה את ההכרה לה היא ראויה, אז הסבירו לי חברי הקהילה שמצעד בירושלים שונה מהמצעד בתל אביב. הוא מאופק יותר, צנוע. חשבתי שזה נכון לעיר המורכבת הזו ותהיתי לעיתים למה זה נחוץ. עכשיו אני מבין את הדברים קצת אחרת, חברי לקהילה הגאה, בערב הקשה הזה, ירושלים צריכה אתכם, יותר מאשר אתם צריכים הכרה של העיר ותושביה בזכותכם לחיות כפי שתבחרו, ירושלים צריכה אתכם כחלק חיוני בפזל של עיר מעוררת השראה אבל גם סובלנית ופתוחה. יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות".


מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים צעד זו השנה ה-14 ברחובות העיר, בסימן הקהילה הטרנסג'נדרית והגיוון המגדרי ולמען המאבק לשוויון זכויות של כלל קהילת הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים/יות וביסקסואלים/יות).

ההתכנסות התקיימה בגן העצמאות החל מ-17:00, והמצעד החל סביב השעה 18:00, כוחות משטרה רבים אבטחו את המסלול, והשתלטו במהרה על הדוקר. 

2015 היא במידה רבה השנה של הקהילה הטרנסג'נדרית. בין מקרי האלימות והאפלייה הממסדית והאישית כלפי טרנסג'נדריםוטרנסג'נדריות, 2015 הייתה גם שנה של אור: נשיא ארה"ב הזכיר לראשונה את הקהילה הטרנסג'נדרית (והלהט"בית) בנאום "מצב האומה", קייטליןג'נר שהייתה ספורטאי אולימפי מפורסם בשם ברוס הגיחה לאוויר העולם, וקשה לדמיין את מסכי הטלוויזיה בלי שחקנית "כתום זה השחור החדש" לוורן קוקס. 

גם בישראל עלתה המודעות והנראות הטרנסג'נדרית, ונושא הגיוון המגדרי והזהות המגדרית צעדו צעדים מדודים אל המיינסטרים: מהקדשת מצעדי הגאווה לקהילה הטרנסית, דרך הנראות התקשורתית, נאמני החקיקה בכנסת למען זכויות טרנסג'נדריותוטרנסג'נדרים, ברכת ראש הממשלה לקהילה הלהט"בית, הצהרתו של נשיא המדינה כי "החירות מפחד, ממעשים אלימים ומהתבטאויות בריוניות היא זכותם של כל גבר וכל אישה, ממגדר כזה או ממגדר אחר וגם של אלו הקוראים תיגר על הגבולות המגדריים עצמם" ועד לפסיקת בית הדין לעבודה שקבעה שאסור להפלות אדם על רקע זהותו המגדרית.


תמונות : flash 90, מרים אלסטר, באדיבות דוברות מד"א


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה