האוניברסיטה של העולם העתיק מתעוררת לחיים



אורחי מוזיאון ארצות המקרא מוזמנים לחוות את סורא ופומבדיתא – ה"אוניברסיטאות" הקדומות של עם ישראל, בהן צמחה לאורך הדורות ההנהגה הדתית של העם היהודי

סדרת מפגשים ברוח "סורא ופומבדיתא" תתקיים במוזאון ארצות המקרא בשיתוף עם מדרשת אלול, לאורך תקופת בין המצרים ותתנהל סביב נושא חורבן בית המקדש, גלות בבל, הגעגועים והשיבה לציון.

אורחי המוזאון מוזמנים לחוות את סורא ופומבדיתא – ה"אוניברסיטאות" הקדומות של עם ישראל, בהן צמחה לאורך הדורות ההנהגה הדתית של העם היהודי, והן שימשו כמרכז התרבותי והרוחני שלו, ובין היתר שם צמח התלמוד הבבלי, שעיצב במידה רבה את דמותה של היהדות כפי שאנו מכירים אותה היום. במפגשים שיתקיימו בימי רביעי בערב לאורך חודש יולי, יילמדו אירועי 3 השבועות באור חדש, דרך שילוב של הרצאות, מעגלי לימוד וחברותות, תוך שמירה על הרוח של ישיבות האמוראים והגאונים בבבל, סורא ופומבדיתא, כפי שהתקיימו במשך כ-800 שנים, בין המאה ה-3 לבין המאה ה-11.

מפגש ראשון: "לשכוח תלמודה של בבל". יתקיים ביום רביעי 8.7.15 בין השעות 19:00-21:00 בנושא המסע הפיזי והנפשי של החכמים מארץ ישראל לבבל.

מפגש שני: " שני מְתִיבְתָא - מרבה ישיבה מרבה חכמה". יתקיים ביום רביעי 15.7.15. בין 18:30 ל-19:30 ייערכו מעגלי לימוד ברוח הישיבה הקדומה על יחסי מורים-תלמידים, על מחלוקת וגבולותיה, על חכמים ועל עמי ארצות ועל כוחה של חברותא. החל מ-19:30 תתקיים הרצאה על האוניברסיטאות הקדומות של עם ישראל -  הרצאה של הרב ד"ר בני לאו, הפועל לשילוב לימודי תורה ואקדמיה.

מפגש שלישי - "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה" - יתקיים ביום רביעי 22.7.15 החל מ-19:30 בהנחיית מנהלת בית מדרש אלול, שלומית רביצקי טור-פז, בנושא חורבן הבית ועיצוב הזיכרון.

כמו כן, מפגש שיח גלריה מיוחד בנושא חורבן, גלות וזיכרון היסטורי יתקיים ביום שישי 17.7.15 בשעה 11:00.

 תמונה: אלירן מלכה

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה