שימוש בידיים במקום בשפתיים שאלוהים חילק לכל בני האדם, היא תופעה ידועה שגורמת לחלק לא מבוטל מהבליינים להפסיק לבלות במקומות הבילוי ולעיתים גורמת גם לאחוז הבילויים עצמם בארץ וגם בעיר לרדת באופן משמעותי. אלימות זו ללא צל של ספק הורסת לכולנו את ההנאה בבילוי עם החברים כמעט בכל הזדמנות

השבוע נתקלתי בסרטון שזעזע אותי ברמה האישית שלא ניתן כלל לתאר. אלימות בלב ליבה של מסיבת בריכה באחת מן הערים בארץ. מי התחיל עם מי? איך המצב הגיע לזריקת חפצים ובניהם חדים אחד על השני? אין לי תשובה, אך מי שצילם את הסרטון עשה מעשה חשוב מאוד. לראשונה מאז התעסקותי בחיי הלילה, ישנו תיעוד אמיתי לאלימות שקיימת במועדונים ומסיבות ובליינים שמעולם לא נחשפו לתופעה היום יודעים שהיא אכן קיימת.

בחמש וחצי השנים שלי בחיי הלילה, נחשפתי ללא מעט מקרי אלימות קשים במועדונים והדבר הוריד לא מעט נקודות למקומות הבילוי שבהם ביקרתי וביליתי. יש שיאמרו כי התופעה מופיעה בקרב הקהל הצעיר שבו האגו מתפרש לידיים ולא באמצעות השפתיים. לרוב האלימות מתפרצת ועולה גבוה שמישהו מתוך חבורת בנים, מתחיל עם חברה של בחור מחבורה אחרת במקום והדברים מתגלגלים מהר מאוד לסדום ועמורה.

מנגד, יש שיאמרו כי התופעה שוכנת אצל כולם, גברים או נשים בכל הגילאים יכולים להתסיס מס לא קטן של בליינים לאלימות אמצעות מילה אחת לא נכונה ולא ראויה. אני רואה את האופי הברברי הזה כחמור ביותר שיש לעצור אותו מהכניסה למקום. לא מדובר פה על "סלקציה", אלא על שמירת סדר מסוים שביכולת המארחת לזהות בהתנהגות הבליין מתחילת הערב. שמעתי מכיוונים שונים כי תפקיד האבטחה במקום הבילוי למנוע את האלימות שצצה לא ההתרעה. אז זהו- שלא! תפקיד האבטחה לאבטח את המקום ולא להפריד בכל דקה קטטה אחרת בין בליינים.

אשמח לתת את עצתי בנושא בתור בליינית, שגם נלחצת ממקרים כאלה וגם בתור אשת לילה. התנהגות אלימה נובעת בדרך כלל תחת השפעת אלכוהול רבה, לכן אם ניתן לזהות התנהגות אלימה מילולית או פיסית יש למנוע את כניסת הבליין למועדון. כן, גם אם מדובר בחבורה שלמה של חברים שיפתחו שולחן בסך 1000 שקלים. מניעת אלימות תזמין למקום הבילוי הרבה יותר בליינים איכותיים שישמחו לבלות וליהנות עם חברים.

בכל מקרה, כך או כך לא לאלימות וכן להידברות! בימינו ניתן לפתור כל בעיה בדיבור וסובלנות אחד כלפי השני. אני מאמינה בלב שלם שהתופעה המכוערת הזו תיעלם כמה שיותר מהר מעולם הלילה ובכלל מהעולם כי בלי אלימות הכול נראה הרבה יותר טוב. טיפ קטן שלי, צאו ותבלו כמה שאפשר, תפיקו הנאה מושלמת עם החברים והכי חשוב תרקדו ללא הפסקה.

עד לסוף שבוע הבא, בואו נרקוד עד אור הבוקר

זכרו- אם שותים לא נוהגים

שלכם,

יפית


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה