נאבקים במהנדסים המבצעים עבירות בנייה



בית המשפט לעניינים מקומיים קיבל את תביעת עיריית ירושלים ובהחלטה תקדימית הרשיע את המהנדס הרצל שועאי בביצוע עבירות בניה ובהולכת שולל בעלי דירות שהעסיקו אותו

הצלחה לעיריית ירושלים במאבק בעבירות בניה: בית המשפט לעניינים מקומיים (בראשות כבוד השופט פאול שטרק), קיבל טענות העירייה אשר הובאו במסגרת כתב האישום ולראשונה הרשיע רק  את המהנדס הרצל שועאי בביצוע עבירות בניה מבלי להרשיע את בעלי הדירות.

מדובר במקרה יוצא דופן בו נבנו 4 מרפסות ללא היתר, בו זמנית, ברחוב הורקניה. בחקירה שיזמה המחלקה לפיקוח על הבניה בעירייה טענו הדיירים כי הבניה תוכננה ובוצעה על-ידי המהנדס הרצל שועאי וכי נאמר להם על-ידו שיש היתר בניה כדין להקמת המרפסות ולאור תפקידו והשכלתו הם נתנו בו אמון והסתמכו עליו באופן מוחלט.

לאור הפגיעה באזרחים, החליטה הלשכה המשפטית בעירייה, בצעד תקדימי, לנקוט בהליך פלילי רק כנגד המהנדס  הרצל שועאי, לצרף את דיירי הבתים  (נשוא העבירות) כעדי תביעה ובמקביל, להוציא צווי הריסה דחויים ללא הרשעה לדיירים.

בית המשפט החליט לקבל את עמדת העירייה במלואה ולהרשיע באופן תקדימי את המהנדס בביצוע עבירות הבניה, תוך ציון החומרה היתרה של מהנדס אשר מוליך שולל את בעלי הדירות.

לאור חומרת העבירה והעובדה כי מדובר בהרשעה שניה בביצוע עבירת בניה בתוך כשלוש שנים, ביקשה התביעה העירונית עונש מאסר בפועל, קנס של מעל 120,000 אלף ₪ וחילוט ההתחייבות בסך 30,000 ₪. בפסק דין קודם שאף אושר בבית המשפט המחוזי, הורשע שועאי יחד עם אמנון לוי, האחראי לביצוע העבודות. שועאי ולוי (בעל המבנה), הורשעו כנגד בניית מבנה בגודל 560 מ"ר בשכונת מאה שערים, ללא היתר.  לוי הורשע בבניית מבנה לא חוקי והוטל עליו קנס של 660 אלף ₪ (1,200 ₪ למ"ר), ועל המהנדס  שועאי הוטל קנס בסך 30 אלף ₪, כולל הטלת צו הריסה על כל חלקי המבנה.

יש לציין כי מדובר בהחלטה חשובה מאוד של בית המשפט, אשר בנוסף לעשיית הצדק עם הדיירים התמימים ומניעת הרשעתם בפלילים, הביאה גם להרשעה מוצדקת של המהנדס אשר הוליך אותם שולל והיה אחראי לביצוע העבירה. 

בעירייה מציינים כי פסיקת בית המשפט  מעבירה מסר כי כל מי שמעורב בבניה בלתי חוקית חלה עליו אחריות  לרבות מהנדסים, הנדסאים בעלי מקצוע שונים וקבלנים  והעירייה לא תהסס לפעול כנגדם למיצוי הדין וזאת ביחד או בנפרד עם בעלי הדירות

העירייה תמשיך בענישה מרתיעה, על-מנת למגר את תופעת הבניה הבלתי חוקית, בכל האמצעים העומדים לרשותה.

צילום: אילוסטרציה יונתן סינדלר flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה