התגלות - כשהאומנות פגשה את ההיסטוריה



היום (יום ב') ייערך ערב נעילת פסטיבל ירושלים לאומנויות, באירוע בינתחומי חד פעמי במוזאון ארצות המקרא ירושלים

ברחבי ההיסטוריה המקראית המוצגת במוזאון, יציגו עשרות אמנים ירושלמים יצירות מקוריות, במגוון אמנויות הבמה, שחוברו במיוחד לערב זה, ובהיותן חומקות מהגדרות במעבר בין תחומי מדיום שונים, הן יפגישו בין עולמות כלליים של היסטוריה ואמנות לעולמות פנימיים של זהות עצמית ופרשנות אישית. האירוע החותם את פסטיבל ירושלים לאמנויות, פרי שיתוף פעולה של מוזאון ארצות המקרא ירושלים עם אגף תרבות ואמנויות בעיריית ירושלים, יתחיל בשעה 20:00, וייחתם עם מופע מוסיקלי של להקתThe Betty Bears,  מופע סווינג ודיקסילנד.

במהלך הערב, מופעים מקוריים וייחודיים בביצוע יוצרים ירושלמים מתחומי התיאטרון, מחול, פרפורמנס, ציור, מוסיקה, וידאו ואנימציה, יציפו את חללי המוזאון, התערוכות והגלריות השונות. המופעים נוצרו במיוחד עבור ערב זה, בהשראת הגלריות ברחבי מוזאון ארצות המקרא, באופן שמתכתב עם המרחב, המוצגים, התקופות והתכנים. גם בתערוכת "על נהרות בבל" שנפתחה לאחרונה במוזאון, יתקיימו מופעים מיוחדים שיחיו את המוצגים המרגשים מתקופת חורבן בית ראשון וגלות בבל - מוצגים בני למעלה מ-2,500 שנה, אשר נחשפו כאוסף לראשונה לציבור הרחב.

כותרת הערב, "התגלות", מסמלת את הקשר הפיסי בין הגלות המגולמת במוצגי המוזאון לבין הגילוי שבמופעים האינטימיים, כמו גם את הקשר הרוחני שמניב חיבורם של שני אלה: היווצרותה של יצירה חדשה, מרגשת, שאינה יכולה לדור אלא בחלל בו היא נוצרה. לערב אחד, כל מוצגי המוזאון יקבלו פרשנויות אישיות של אמנים שיצרו במיוחד יצירות אישיות ומיוחדות מתוך חיבור עמוק של האמן עם ההיסטוריה המגולמת במוצגים. בין המציגים, אומנים בעלי שם בין-לאומי בתחומם, כמו סופיה קרנץ, רקדנית וכוראוגרפית, ועמנואלה עמיחי, אמנית, במאית וכוריאוגרפית, ששתי תלמידותיה הבולטות יציגו את יצירתן. האחת, אלהאם מחאמיד, ערבייה מוסלמית כבדת ראייה מירושלים, תערוך מסע אישי של זהות עצמית ברחבי ההיסטוריה המקראית, ותנסה להגביל בינה לבין פיסות ההיסטוריה האישית שלה, מתוך שאלת שייכותה למרחב. השנייה, יפעת שיר מוסקוביץ, תציג במופע פרפורמנס נקודת מבט אישית של הדור השני בארץ ליהדות עיראק. בהתכתבותה עם תערוכת על נהרות בבל, תציג תיעוד של סבה וסבתה, יהודים עיראקיים שעלו ארצה ואת הקשר המורכב שלהם בין התרבות המסורתית והתרבות החדשה. עוד ישתתפו באירוע, האמנים מאנסמבל פריזמה, אמן הסאונד עידן סקלר והרקדניות מעיין כהן, מרים אנגל ומעיין ליברמן שרון.

באמפיתיאטרון הרומי שבמוזאון, יעלה במהלך הערב מופע של אנסמבל חלוואת, הרכב נגנים מהמרכז למוסיקה מהמזרח במוסררה, שיבצעו את מיטב היצירות של גדולי המוסיקאים בעולם הערבי. המנהל המוסיקלי של האנסמבל, גיא כהן, מתמחה במוסיקה ממצרים, מטורקיה, מפרס, ממרוקו ובפיוטים של יהדות המזרח. צוות שחקנים, בניהולו האומנותי של רם מזרחי שפינוזה, ילווה את המבקרים בקבוצות סיור מודרך, אשר ייתן אינטרפרטציה משלו למופעים השונים.

הפסטיבל הייחודי בהפקה וניהול אמנותי של מרכז מחול שלם והמחלקה לתיאטרון עיריית ירושלים. אירוע הנעילה הייחודי מתקיים זו שנה ראשונה, תוך חיבור מיוחד עם מוזאון ארצות המקרא ירושלים.

אורית לב-שגב, סמנכ"לית מוזאון ארצות המקרא ירושלים: "אנו שמחים לאצור השנה במשותף עם עיריית ירושלים ומחול שלם את אירוע נעילת פסטיבל ירושלים לאומנויות , לעודד יצירה מקורית, מקומית ועכשווית המתכתבת עם מוצגי המוזאון וחוקרת בתוך כך את הזהות האישית של האמנים השונים. הודות ליוצרים המוכשרים הגרים ופועלים בירושלים, נחווה כולנו חוויה של התגלות מרוממת נפש כשנשוטט ברחבי המוזאון מוצפים במופעים במגוון אמנויות הבמה המאירים באור עכשווי מוצגים בני אלפי שנים. אנו במוזאון ארצות המקרא רואים חשיבות גדולה בחיבור לאמנים הצעירים ושמחים להיות להם כר להשראה ופלטפורמה ליצירה ולחשיפה."

תמונות: באדיבות יח"צ 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה