את המתח של תקופת הבחירות אפשר להפיג בקלות או בקושי, בייסורים או בשמחה גדולה. תלוי באיזה צד של המתרס אתה. אפשר לגלות את זה בקלות לפי כמות הציפורניים שנותרו לא כסוסות. הדעות החלוקות ימשיכו להסעיר אותנו, הפוליטיקה תהיה שטח אש במדינה כמו שלנו, כנראה לנצח. לכן, כמו אחרי כל שיא, צריך נחמה טובה. שבוע של תרבות מופלאה לפנינו, כזאת שמנחמת באמת – כמו פסטיבל הקולנוע הצרפתי בסינמטק, וכזו שמגיבה למציאות מתוך המצוקה, שמייצרת את השיח המורכב ונוצרת מתוכו – "פרינסס" סרט ישראלי חדש וחשוב מאד החל מהיום (ה') בבתי הקולנוע, וגם מחול לילדים והצגת תיאטרון סאטירית בסוף השבוע

פסטיבל הקולנוע הצרפתי

פסטיבל הקולנוע הצרפתי השנים עשר בישראל מורכב מאיקונות של ממש. איקונות שלנו ושל האחר, מסרטי מתח, סרטים תיעודיים ולבסוף, מטעימה מתוכניות הטלוויזיה. סרט הפתיחה של הפסטיבל הנו, סרטם החדש של אוליבייה נקש ואריק טולדנו, הבמאים של "מחוברים לחיים".  הסרט מספר את סיפורו של סמבה,  שהיגר לצרפת מסנגל לפני 10 שנים. מאז הוא שומר על פרופיל נמוך בעבודות דחק שונות. אליס, מנהלת בכירה שעברה משבר, מתנדבת בארגון תמיכה בעובדים זרים בכדי להחזיר לעצמה שליטה על חייה. סמבה מוכן לעשות כל שיידרש על-מנת להשיג אישור עבודה. שניהם נאבקים לצאת מהמבוי הסתום אליו נקלעו חייהם עד שהגורל מפגיש ביניהם. בשילוב הומור ורגש, הסיפור המשותף שלהם מוביל אותם בדרך חדשה אל האושר. שניהם יופתעו לגלות שהחיים מזמנים להם יותר ממה שיכלו לדמיין.
איקונות - ראשית כל, הסרט "סן לורן" מאת ברנאר בונלו על מעצב-העל הנודע שנפטר בשנת 2008, ושיצירתו וחייו ממשיכים להעניק השראה עד היום. איקונות נוספות: הבמאי פרנסואה אוזון ויצירתו האחרונה, "החברה החדשה שלי", עם צמד שחקנים מהמם: רומן דוריס ואנאיס דמוסטייה, ולבסוף איקונה עולה, מלאני לורן: שחקנית, זמרת ובמאית. במסגרת זו הקרנו בעבר גם את סרטה הראשון באורך מלא, ואנו שמחים להציג את סרטה השני, העוסק בנושא קשה יותר, המטופל על ידה באורח עדין ורגיש, ועם זאת רב-עוצמה. האחר - מכיוון שסרטים עוסקים בנו, וכשאנו מתבוננים באחרים, בהכרח אנו מעמידים לעצמנו שאלות. סרטים נפלאים מאתגרים אותנו, חושפים אותנו למציאות שלעיתים עדיף היה שתהיה אחרת, אל מול עולם שאמור להיות קליל ושמח יותר. "טימבוקטו" מאת עבדרחמן סיסקו, יצירת מופת שאין להחמיצה; "חבורת נערות" בזכות מבטה האוהב והנוקב תמיד של הבמאית סלין שיאמה; ו"סיפור מהחיים", שתסריטו נכתב בידי מארי-קסטי מנסיון שאר ואחמד דראם ומספר באמצעות סיפורם של תלמידי כיתת ט' עם תדמית בעייתית במיוחד, אליהם מגיעה מורה בגילומה של אריאן אסקריד שלא נרתעת מהקשיים ומצליחה להתגבר עליהם כי מבקשת "למשוך כלפי מעלה" את תלמידיה. הקולנוע הצרפתי מקבל השראה גם מסיפורים אמיתיים של הפשע המאורגן ופרשיות משפטיות שכיכבו בעיתונות בשנים האחרונות, כמו בסרטים: "הצרפתי", "בפעם הבאה אני אכוון ללב" ו"האיש שאהבו יותר מדי".


טריילר לסרט "סמבה" – סרט הפתיחה של הפסטיבל
https://www.youtube.com/watch?v=7DWC-dBDH08

פסטיבל הקולנוע הצרפתי. עד ה- 25 במרץ. סינמטק י-ם.


הדייר חיימוביץ'

מחזה מקורי פרי עטו של תלמיד שנה ג', בסטודיו למשחק ע"ש ניסן נתיב, היום שחקן וכותב מצליח. זוהי יצירת תיאטרון תנועה חי ודינאמי, מלא הומור ומצבים מפתיעים. מנקודת מבט גרוטסקית על אדם בדרכו לתפוס פינה משלו ולהתבגר, המחזה מספר על משורר צעיר המנסה לפתוח דף חדש בחייו כשהוא נכנס לדירתו החדשה. בחשכת חדרו, בבדידותו, מגיחים מתוך ראשו פחדיו בצורת דמויות שונות המייצגות פנים של החברה בה הוא מנסה להתברג.

"שלל של מלל בחלל 
על איש שהיה חלק מין הכלל 
ולא ידע מה זה הכלל הזה אומר בכלל 
  
מהחשש התהומי להתקלקל בכלל 
האיש הפך כלוא חלול קלוקל ומקולל 
משמע האיש נכלל בכלל" .

האזרח חיימוביץ'. תיאטרון בית מזי"א, יום ו' 20.3, בשעה: 13:30


ילדים – "דגי זהב" – יצירת מחול מאת ענבל פינטו ואבשלום פולק

מסע אינטימי אל הדמיון אשר הופך את הפרטים הקטנים של החיים לעולמות חדשים מלאי הומור ופיוט. השגרה השוחקת של החיים, הופכת מתוקה ועשירה כשמשחררים את כבלי הדמיון. 
ייחודו של המופע הוא בשילוב בין האומנויות של התיאטרון לבין המחול, מופע שמתאים לכל גיל ומלא בקסם, ביצירתיות, בהומור וביופי. 

"דגי זהב" , תיאטרון בית מזי"א, יום ב', 23.3, בשעה: 17:00

ישראלי חדש בקולנוע – "פרינסס" – סרטה של טלי שלום עזר

הסרט "פרינסס" חשוב לצפייה יותר מכל, בזכות היכולת שלו לא רק להראות את המשבר הקשה של הגיבורה הצעירה, המגולמת לעילה על ידי שירה הס, אלא בכוחה של שלום-עזר לגרום לצופה להרגיש את המצוקה באמת. לחוות באופן רגשי וכמעט ולא שכלתני את עולמה של הגיבורה. במובן זה מדובר ביצירה חשובה ומכוננת ומומלצת לצפייה בהקדם.
בזמן שאמה נעדרת מהבית, אדר בת ה-12 ואביה החורג מפתחים משחקי תפקידים הגולשים למחוזות מסוכנים. כשאדר פוגשת באלן, נער חלומי הדומה לה להפליא, היא מצרפת אותו למשפחה. יחד הם יוצאים למסע אפל בין ילדות להתבגרות, בין מציאות לדמיון, המשנה לעד את חוקי המשחק בבית. זוכה פרס הסרט הטוב ביותר, פרס השחקנית הטובה ביותר, פרס הצילום ופרס המוזיקה בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2014.

"פרינסס", החל מהיום (ה') בסימטק ירושלים ובבתי הקולנוע


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה