שביתה במשפחתונים בירושלים



הבוקר (יום א') יצאו מטפלות המשפחתונים בירושלים לשביתה, לטענתם השביתה היא בשל התנערותם של עיריית ירושלים ומשרד הכלכלה מאחריות לזכויותיהן והעסקתן של המטפלות במשפחתונים

כ-500 משפחותנים פתחו הבוקר (יום א') בשביתה. הקרע לשביתה נולד לטענתם מהתנערות עיריית ירושלים ומשרד הכלכלה מאחריותם לזכויותיהן ותנאי העסקתן של המטפלות במשפחתונים.
 
מאות מטפלות מועסקות על ידי עיריית ירושלים וספקים חיצוניים שלה; גולד קנופ, בית יעקוב, נאות מרגלית והמתנסי"ם ובאמצעות משרד הכלכלה.

במהלך השבוע האחרון קיימו המטפלות עיצומים והיום הן החליטו לצאת בשביתה. 
 

יהודית רבן מטפלת במשפחתון סיפרה היום "יש 500 משפחותים בירושלים ובכל משפחתון חמישה ילדים, מדובר ב-2500 ילדים שמושבתים היום. אנחנו שובתים כי אנחנ דורשים הכרה, אף אחד לא מכיר בנו משרד התמ"ת לעירייה והעירייה לתמ"ת לא ייתכן שיקבעו לאנו כל מיני תנאים ויגידו שאנחנו עצמאיות. קובעים לנו כל מיני חוקים, חופשים, שכר ועוד וכל שנה מוסיפים לנו איזשהו סעיף. ההורים מקבלים דרגות לפי השכר ואנחנו מקבלים השלמה מהתמ"ת. מוסיפים לנו כל פעם דברים חדשים למשל השנה אמרו לנו שאנחנו צריכים לתת מטרנה לילדים ולעומת זאת אנחנו לא מקבלים תוספת בשכר. רואים אותנו כשקופים, אין לנו כל תנאים סוציאלים כל אחד זורק את הכדור לצד השני".

עוד הוסיפה יהודית "עשינו עיצומים ולא ייתכן שקבוצה גדולה במשק שובתת וכולם מתעלמים. אנחנו דורשים שיישבו איתנו כדי לראות איך מסדרים את התנאים שלנו". 

מהעריייה נמסר בתגובה "מפעילות המשפחתונים הן עצמאיות ואין בינן לבין עיריית ירושלים יחסי עובד מעביד. מי שקובע את תנאי עבודתן הוא משרד הכלכלה. עיריית ירושלים פנתה למשרד הכלכלה בבקשה שיפעל למניעת השביתה".

ממשרד הכלכלה נמסר  "מנהלות המשפחתונים הינן עובדות עצמאיות ולא מתקיימים יחסי עובד מעביד בינן ובין משרד הכלכלה, שהינו רגולטור הדואג לוודא כי המשפחתונים מספקים סביבה בטוחה וראויה לילדים. עם זאת, משרד הכלכלה אינו מתעלם מהבעיות ופועל לייצר פתרונות; בין היתר, לגבי עדכון גובה שכר הלימוד לשנת הלימודים הנוכחית – הנושא נמצא בתהליכי עבודה. החלטת מנהלות המשפחתונים לשים את ההורים כבני ערובה במאבק זה – אינה ראויה ואינה מקובלת. מנהלות שלא יפעילו את המשפחתון, יאלצו להחזיר להורים את עלות יום הלימודים."


 
תמונה: אילוסטרציה flash 90, למצולמים אין קשר לנאמר 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה