בעיטת קרן – עמדה אישית של קרן קדוש



אמא עובדת, האם בארץ מעודדים אותנו להיות קרייריסטיות ובמקביל להביא ילדים ולהקים משפחה?

לפני שהפכתי לאמאלמדתי מנהל עסקים ובמקביל עבדתי במשרות ניהול שהצריכו ממני לעבוד סביב השעון. אהבתי את מה שעשיתי ועשיתי את זה מכל הלב. 

גם כשהייתי בהריון דמיינתי את החזרה המהירה לשיגרההייתי בטוחה שאני יולדת, מניקה קצת וחוזרת לעבודה. אותה עבודה שעזבתי זמנית.

תוכניות לחודמציאות לחוד! כבר בשנייה הראשונה בה פגשתי את האוצר שהפך אותי לאמא, הבנתי שאין מצב שאחזור לעבודה אחרי שלושה וחצי חודשים. היה לי ברור שלא אוותר על זמן האיכות בשנה הראשונה של התינוק. התינוק שלי! הצליל הראשון, החיוך, ההתהפכות מצד לצד, מחיאת הכפיים, הצעד הראשון, מילאו אותי בציפייה והתרגשות עצומה. חייתי אותו כל רגע כל דקה. והיה לזה מחיר: נאלצתי לעזוב את העבודה. מקום שאהבתי. רק שלא כמו האהבה החדשה שלי.

למזלי הטוב, איציק בעלי יכול היה לכלכל את הבית שהתרחב, אבל כמה נשים במצב הכלכלי הנוכחי, באמת יכולות להרשות לעצמן לוותר על המשכורת ולשבת בבית? מעטות מאוד! זו הסיבה שרבות חוזרות לעבוד מהר מאוד. אין להן ברירה אחרת. חופשת הלידה הקצרה שמאפשרת מדינת ישראל, גורמת להן לוותר על הדבר החשוב ביותר: גידול הילד או הילדה שלהן. 

בעולם המערבי כבר מבינים שהיעד הלאומי הוא לגדל את הילדים, ולא רק להוליד אותם. לא כמו בארץ, ההורים שם זוכים להטבות מפליגותלשם השוואה, חופשת לידה בארץ עומדת על 14 שבועות, בעוד בשבדיה ניתנת האפשרות לשני ההורים לצאת ל-18 חודשי חופשה לכל ילד! אגב, מתוך תקופה זו חייב אחד ההורים, בדרך כלל האב, לנצל 3 חודשים מתוך ה-18. במידה והאם תחליט להאריך את חופשת הלידה היא תוכל לעשות זאת בעוד שנתיים נוספות ומקום עבודתה ישמר לה.

מדהים, נכון? האבסורד הגדול הוא שמצד אחד משרד הבריאות מעודד הנקה, אבל מצד שני מאלצים את האם לחזור לעבודה לאחר תקופת הנקה קצרה. 14 שבועות הם תקופה קצרה מאוד להחלמה פיזיולוגית מהלידה, אבל אי אפשר לקחת יותר מזה. במצב כזה, רק חלק מהנשים ממשיכות לשאוב ולהקפיא חלב, בכל שלוש שעות.

וזה עוד לפני שהזכרנו את היחס של הבוסים שהופכים לחסרי הסבלנות. אותם לא מעניין התינוק, או המילה הראשונה שלו. אותם מעניינת התפוקה של העסק. ועם אמא טרייה, היא נפגעת. מבחינתם להחליף אותה בעובדת חדשה. 

כל זה מוביל אותי למסקנה אחת ברורה: חייב לשנות במיידית את המחשבה. אח"כ את החוק. רק חופשת לידה ארוכה, תאפשר לנו להיות עם האוצר שלנו ולגדל בנחת את הדור הבא. אלא אם בממשלה מעדיפים שנלך ללדת בסקנדינביה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה