נפתח לתנועה כביש בגין שלב ב'



כביש בגין, שלב ב', נפתח הלילה לתנועה, הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים

הפרויקט כולו מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים, כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים, 2 מנהרות (גולומב, בית צפפה), בעלות כוללת של כ-1.25  מיליארד ש"ח.

הכביש יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה, יגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט הבינלאומית ולקניון ירושלים (מלחה).

המקטע השני של כביש בגין דרום החדש, מחבר בין צומת בנבנישתי-מודעי ועד לרחוב דב יוסף והינו באורך כ-2.3 ק"מ, כולל כביש בעל שישה נתיבים, שני מחלפים (מחלף בנבנישתי ומחלף דב יוסף), ושלושה גשרים:

1. גשר מעל רחוב בנבנישתי המשמש מעבר של כביש בגין דרום מעל רחוב בנבנישתי ומאפשר לתנועה ברחוב בנבנישתי להתנהל כסדרה מתחת לכביש בגין החדש.

2. גשר נחל רפאים הממוקם מעל תוואי הנחל – הגשר באורך 200 מטרים, בשטח כולל של 14,000 מ"ר ומתנשא לגובה של כ- 20 מטר מעל פני הנחל. מתחת לגשר עוברים נחל רפאים הזורים בתקופת הגשמים ומסילת רכבת ישראל בקו מלחה-בית שמש (הקו הפעיל והוותיק לירושלים).

יש לציין כי עם סיום העבודות במקטע זה, בוצעו עבודות שיקום בשמורת הטבע, הממוקמת בוואדי מתחת לגשר נחל רפאים ונבנו טרסות.

3. גשר "שראפת" המקשר בין שכונות שרפאת ודהרה בבית צפפה.

עם סיום שנת השמיטה, ישתלו עצים, פרחים וצמחים מתחת לגשר.

שר התחבורה, ישראל כץ אמר "כביש בגין מהווה נדבך נוסף במהפכה שמקדם משרד התחבורה, בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר במגה פרויקט נוסף שיתרום לפיתוח ירושלים את זרימת התנועה בבירה. כמו כן הוא יאפשר להוציא את התנועה הבינעירונית מרחובות ירושלים, לכביש בגין ובכך גם לצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר של כלי הרכב, בשכונות המרכזיות בירושלים".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים ציין" כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצע כיום בעיר. הכביש יאפשר לחצות את ירושלים במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים, יביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ויחבר אותו למרכז וצפון העיר. העירייה בשיתוף משרד התחבורה משפרת ומשדרגת את מערך התחבורה בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים, והכוונה היא להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים,  הקמת קווי רכבת קלה חדשים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד ".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה הוסיף  "פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. כביש בגין דרום ישדרג באופן משמעותי  את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ויגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר וכן לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים. למרות מורכבותו של המקטע השני בכביש בגין דרום, הצליחה חברת מוריה להשלים את העבודות במקטע זה,  תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש והשלמתו מהווה צעד חשוב נוסף בהתקדמותו של הפרויקט כולו."   

המקטע הראשון של כביש בגין דרום החדש המחבר בין צומת גולומב לתחנת הרכבת במלחה נחנך בחודש בדצמבר 2014, והינו באורך 1.4 קילומטר הכולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 גשרים, מחלף חדש (מחלף גולומב), ומנהרה באורך של 130 מטרים.

כחלק מעבודות הכביש בוצע במפלס הקרקע (מתחת לגשר נחל רפאים), חיבור בין שני מקטעים של שביל האופנים בין עין יעל להיכל הפיס ארנה,  כחלק מפארק המסילה העובר מתחת לגשרים של כביש בגין. החיבור בין שני הקטעים יוצר רצף מעין יעל ועד למתחם הרכבת החדש בסמוך לגן הפעמון.

המקטע השני הינו שלב נוסף בהארכת הכביש דרומה, לכיוון שכונת גילה והחיבור לכביש המנהרות. בשלב הבא שיחל בתחילת 2016 יוארך הכביש עד לרחוב רוזמרין בשכונת גילה בבירה.

בנוסף, בשלבי העבודה הסופיים של הכביש יוקם מחלף בצומת רוזמרין שיהווה חיבור ישיר מכביש בגין (50)  למנהרות (כביש 60).

כאמור, פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו הפרויקט התחבורה הגדול ביותר המבוצע בירושלים.

פתיחתו של החלק השני בכביש החדש יביא לזרימת תנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ללא רמזורים, הפחתת עומסי התנועה, הגדלת נגישות לכלל השכונות הדרומיות, לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים הכוללת את היכל הפיס ארנה ירושלים, אצטדיון טדי ומרכז הטניס, לקניון ירושלים ( מלחה ) וכן לבאים מכביש מספר 60 ובחזרה.

פתיחת הכביש תאפשר זרימת תנועה מעטרות בצפון (כביש 443), לדב יוסף  (שכ' גילה) בדרום, ללא רמזורים, תורגש הקלה משמעותית לשכונות מערב העיר כמו גילה, הר חומה וכן בנגישות לבית צפפה ולבאים מכביש 60. 

הפרויקט הנוכחי הינו המשכו של כביש בגין מרכז (שנחנך בתחילת שנות האלפיים), עד צומת גולומב.

כביש בגין מהווה ציר מרכזי בירושלים, המחבר את השכונות השונות של העיר. כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין כביש 443 לקטע הדרומי בשכונת מלחה. הפרויקט הנוכחי  בתצורתו הסופית משלים את הקטע הדרומי של הכביש - מאזור מלחה ועד לרחוב רוזמרין שבשכונת גילה.

צפי לסיום העבודות הכוללות של כביש בגין דרום: אפריל 2017.

את העובדות הפיזיות של הפרויקט ביצעו חברת שפיר הנדסה וחברת גלנור, ואת עבודות השילוט האלקטרוני והמערכות ביצע החברת כהן את בן דוד.

חשוב להדגיש כי הפרויקט עמד בלוחות הזמנים המקוריים ואף נפתח מוקדם מהתאריך החוזי במספר שבועות.

תמונה ראשית- כביש בגין בקטע של תחנת רכבת מלחה - גולומב, קרדיט: ששון תירם.

תמונה בגוף הכתבה: שר התחבורה וראש-העיר מחנוכת שלב א' של כביש בגין, קרדיט: לג'קי לוי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה