גמר האולימפיזיקה



היום (יום ג') יתקיים במרכז האקדמי לב בירושלים גמר האולימפיזיקה - אולימפיאדת הפיזיקה של החמ"ד, בתחרות משתתפים מאות תלמידים מכל רחבי הארץ. ונבחנים על מגמת הפיזיקה

התחרות מתקיימת כחלק מפעילות החמ"ד לחיזוק המצוינות בקרב תלמידיו, ומשתתפים בה מאות תלמידים ותלמידות מכיתות י"ב במוסדות החינוך הממ"ד מכל רחבי הארץ, הניגשים לבחינת הבגרות בפיזיקה ברמה של 5 יחידות לימוד. כחלק מהתחרות, אשר נערכת בניהולו של ראש החוג להנדסת אלקטרוניקה במרכז אקדמי לב, ד"ר יבגני פרישמן, התלמידים נבחנו על הנושאים הנלמדים במגמת הפיזיקה: דינמיקה, קינמטיקה, כח הכבידה, אנרגיה מכנית ושימורה ועוד. התלמידים שענו על מירב התשובות הנכונות, העפילו לשלב הגמר של התחרות, אשר יתקיים כאמור היום (יום ג') בקמפוסים של המרכז האקדמי לב בירושלים - גמר הבנים בקמפוס לב וגמר הבנות בקמפוס טל.

כחלק מאירועי הגמר ישתתפו המתמודדים ובני משפחותיהם ביום מדע חווייתי שארגן עבורם המרכז האקדמי לב, ובסופו של היום יוכרזו הזוכים בתחרות שיזכו למלגות לימודים במרכז. "מרגש לראות את הצעירים והצעירות המוכשרים אשר לוקחים חלק בתחרות, שכן הם דור העתיד של המדע בארץ" ציין נשיא המרכז האקדמי לב, פרופ' חיים סוקניק, והוסיף כי: "כמוסד ששם לו למטרה להכשיר אנשי מדע בני תורה, אנו שמחים על ההזדמנות לחזק את המצוינות המדעית בקרב בני הנוער, וסבורים כי טיפוחם כבר בגיל מוקדם יצמיח למדינת ישראל דור איכותי חדש של מדענים, מהנדסים ואנשי היי-טק שמקננת בקרבו אהבת המדע. אנו מצפים לראות את הצעירים והצעירות המוכשרים הללו בקמפוסים שלנו ומאחלים להם הצלחה בהמשך דרכם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה