כתבי אישום הוגשו נגד שמונה תושבי מזרח ירושלים בגין הסתה לאלימות



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד 8 תושבי מזרח ירושלים בגין הסתה לאלימות באמצעות דף הפייסבוק או טרור ותמיכה בארגון טרוריסטי

אירועי הקיץ האחרון, חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, רצח הנער אבו ח'דר ומבצע "צוק איתן", הובילו להתגברות מדאיגה ומסוכנת של התבטאויות גזעניות ואלימות בחברה הישראלית בכלל, וברשתות החברתיות, בפרט. נוכח אירועים אלה הוחלט על ידי היועץ המשפטי לממשלה להגביר את האכיפה נגד ההסתה האלימה והגזענית.

חלק מההסתה נעשתה ברשתות החברתיות של הנאשמים, תושבי מזרח ירושלים, על רקע גל התפרעויות אלימות ברחבי ירושלים, כלפי כוחות הביטחון ואזרחים יהודיים – שכללו, בין היתר, שורה של פיגועי טרור לרבות פיגועי דריסה, ירי ודקירה, השלכות בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים מסיבי ואבנים, ריבוי הפרות סדר, פריעה ברכוש לרבות פגיעה ברכבת הקלה. במסגרת פעולות האכיפה ועבודת מטה שנעשתה בפרקליטות המדינה (תפקידים מיוחדים), אשר מרכזת את הטיפול בתחום זה, הוחלט על ריכוז מאמץ והגברת האכיפה כלפי מסיתים אלו, בשיתוף גופי בטחון נוספים.    

הנאשמים, אברהים בן סמיר עאבדין (18), טארק בן כאלד קורד (20), עודי בן מופיד ביומי (22), פואד רוויידי (24), עודי בן רבחי סונקרוט (24), סאמי בן ג'מאל דעיס (26) עומר בן תאוופיק חסן שלבי (43)  ונאסר בן עיסא הידמי (45), תושבי מזרח ירושלים, פירסמו בפייסבוק, כל אחד בנפרד, בתפוצה נרחבת מאוד- צבר רב של קריאות ישירות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון, ודברי שבח, אהדה, עידוד תמיכה והזדהות כלפי מעשים כאמור וכלפי עושיהם. כתבי האישום הינם תוצאה של שיתוף פעולה מאומץ של פרקליטות המדינה (תפקידים מיוחדים), המשטרה ופרקליטות מחוז ירושלים.

כך למשל כתב עומר בן תאופיק חסן שלבי לאחר הירי ביהודה גליק: "אלו שעות שאלוהים נענה לתפילות ונתבקש שיהיה רע ושייקח את יהודה אליך המתנחל הקיצוני לגיהינום ובדרך ייסורים", "מאחל שלא יראה אור בוקר וימיתו אותו כמו כלב", "שאלוהים יגרום לו סבל. אחרי זה שימות אבל מקווה שלא יקום ממיטתו בעזרת האל. בעזרת האל לא ידע מנוחה, מות איטי בעזרת האל". עדי סונקורט פרסם סטטוס: "היזהרו ממוות טבעי ואל תמותו אלא כשהידים". עודי בן מופיד ביומי: "כיף חטיפת החיילים וההתנגדות על הגדר אנחנו נחזור לאשדוד ונדרוך על היהודים". איברהים בן סמיר עאבדין: "ציוני תברח שכן אוטוטו אתם נהרגים על ידי מכונית, הסתכל שמאלה, תיזהר, מכונית מגיחה מכל עבר, אוספת אותך לקבר. רכב זועם דוהר לכיוונך, כה ממהר נוס על נפשך. אתה בחרת אז תשא באחריות, תברח כבר כי אתה עומד למות. ציוני תברח, תברחו ציונים, אתם אוטוטו בכל דרך נהרגים".

התבטאויות אלה, ונוספות, פורסמו על ידי הנאשמים באופן שיטתי ובהזדמנויות רבות על רקע האווירה הציבורית הרגישה והנפיצה במהלך התקופה האמורהדברי הסתה אלו, היה בהם כדי להביא לעשיית מעשה אלימות או טרור וללבות את האש והשנאה ששטפו את ירושלים בתקופה הרלוונטית, ומכאן החומרה הרבה שמייחסת הפרקליטות למעשי הנאשמים. פרקליטות המדינה תמשיך לפעול נגד מסיתים מכל קצוות הקשת בחברה הישראלית, בנחישות וברוח כתבי אישום אלה.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה