ארבעה פעילי ימין שניסו להיכנס להר הבית נעצרו



עשרות פעילי ימין הגיעו לרחבת הכותל המערבי, חלקם ניסו להיכנס בכוח לכיוון גשר המוגרבים, שוטרים מנעו זאת ועצרו 4 מהם. ח"כ מירי רגב ביקרה בבית החולים שערי צדק: "אני קוראת לערבים וליהודים בואו נעשה ביחד תפילה משותפת בהר הבית"

עימותים בכניסה להר הבית: למרות איסור הכניסה להר הבית, עשרות פעילי ימין ניסו להיכנס בכוח למתחם. המשטרה מנעה מהפעילים את הכניסה, כוח משטרה ממרחב דוד עצרה ארבעה פעילים. 

במקביל השר אורי אריאל, השר לתכנון ובנייה, הבית היהודי וח"כ מירי רגב מהליכוד; באו  לבית החולים שערי צדק. ח"כ מירי רגב הגיבה לסגירת  הר הבית למבקרים ואמרה "הפעילות של המפכ"ל והשר הביאה למצב של אלימות בהר הבית. אילו היינו מתעסקים בכל עבירה קלה כחמורה, ביהודים ומוסלמים כאחד שפועלים מחוץ לחוק היו נעצרים על זריקת אבנים, בקבוקי תבערה, על זיקוקים. לא היינו מגיעים לחיכוך הזה ולמצב הבלתי אפשרי הזה בו מנסים לרצוח יהודי רק בשל דעותיו. אני קוראת גם לערבים וגם ליהודים בואו נעשה ביחד תפילה משותפת בהר הבית יהודים ומוסלמים כאחד. שוחחתי עם ראש הממשלה, על המצב הביטחוני הקשה ברור לי שאין לראש הממשלה לשנות את הסטאטוס קוו בהר הבית. המשטרה צריכה ליישם את החלטת הממשלה". 
 

בתום דיון הערכת מצב בראשות השר לבטחון פנים ובהשתתפות  מפכ"ל המשטרה, ראשי הארגונים וזרועות הביטחון, הנחה השר לבט"פ על המשך תגבור כוחות המשטרה לירושלים ולמוקדים רגישים נוספים והורה להמשיך בפעילות המעצרים תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים והמודיעיניים והתמקדות במפירי הסדר וחשש מאירועים של פשעי שנאה.

השר הדגיש כי הפיגוע אתמול הינו אירוע קשה, בירך על פעילות לוחמי ימ"מ וסגירת המעגל תוך מספר שעות ואמר כי המערכה להשבת השקט לירושלים והחזרת הביטחון לתושבים תתרחב והכוחות יישארו בשטח ככל שיידרש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר (יום ה') דיון מיוחד בלשכת רה''מ בירושלים בעקבות פיגוע הטרור בו נורה יהודה גליק. בדיון השתתפו שהב''ט, השר לבט''פ, ראש השב''כ, מפכ''ל המשטרה, ממ''ז ירושלים, המשנה לפרקליט המדינה, ראש העיר ירושלים ונציגי צה''ל, משטרת ישראל ומשרד המשפטים.

בפתח הדיון אמר רה''מ נתניהו: ''אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מלאה ליהודה גליק שנאבק עכשיו על חייו. אני מבקש גם לשבח את השב''כ והמשטרה על הפיענוח המהיר של מעשה הטרור הזה. אמרתי לפני ימים אחדים שאנחנו עומדים בפני גל הסתה של גורמים אסלאמיים רדיקאליים וגם של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שאמר שצריך למנוע בכל דרך עלייתם של יהודים להר הבית. אני עדיין לא שמעתי מהקהילה הבינלאומית מילה אחת של גינוי על דברי ההסתה הללו. הקהילה הבינ''ל צריכה להפסיק את הצביעות שלה ולפעול נגד המסיתים, אלה שמנסים לשנות את הסטטוס קוו. אני הנחיתי תגבור כוחות משמעותי, כולל תגבור באמצעים כדי שנוכל גם לשמור על הביטחון בירושלים וגם לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים. המאבק כאן יכול להיות ארוך וממושך, וגם כאן, כמו במאבקים אחרים צריך קודם כל להנמיך את הלהבות. שום צד לא צריך לקחת את החוק לידיים, צריך לפעול כאן בקור רוח, באחריות ובנחישות וכך נעשה''.

לאחר פגישתו היום עם חברי הפרלמנט האירופי התייחס נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אשר שב הלילה מביקורו הממלכתי בפולין, לניסיון הרצח של יהודה גליק: ״אני שולח מכאן תפילה להחלמתו המהירה והשלמה של יהודה גליק ומחזק את ידי משפחתו היקרה והוותיקה".

הנשיא המשיך ואמר: "ניסיון הרצח המתועב שאירע אמש בירושלים, הוא צעד נוסף וחמור בהסלמת האלימות והטרור בעיר. מרגע נחיתתי מפולין עקבתי בדאגה אחר ההתפתחויות. הבוקר ביקשתי להעביר ללוחמי הימ״מ, המשטרה והמודיעין, חיזוק על פעולתם המהירה והממוקדת. ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל, לא נוכל לסבול טרור שמתקיים בה ואסור להסתפק בתגובה רפה. על מנת לחתור לסיום אירועי הדמים בירושלים יש לפעול ללא היסוס וביד קשה כנגד כל המסיתים. ברגעים כאלה אסור להיסחף למערבולת רגשות מסוכנת. יש לתת לכוחות הביטחון לפעול למיצוי הדין, מול גורמי הטרור שהיה להם חלק במעשה הנפשע".

 

תמונה נשיא-קרדיט צילום : חיים צח/ לע"מ, תמונה ראשית- flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה