בשורה להורים הירושלמים



החל מחודש נובמבר גם תלמידי כיתות א'-ב' בעיר יוכלו ליהנות מצהרונים מוזלים ואיכותיים במהלך שנת הלימודים. ניר ברקת, ראש העיר : "אנו פועלים כל העת לשפר את איכות מערכת החינוך בירושלים, ולהקטין את הנטל הכלכלי מההורים"

תלמידי כיתות א'-ב' מצטרפים לתלמידי גני הילדים הנהנים מתחילת שנת הלימודים מצהרונים מוזלים.

צהרוני גני הילדים בעיר ירושלים (ציל"ה) יפתחו גם לכיתות א'-ב' החל מה-2 בנובמבר, בכפוף למספר הנרשמים. הצהרונים יפעלו בימים א-ה עד השעה 16:30. כמו כן, יופעלו הצהרונים בתכנית במשך 10 ימי החופשה של חנוכה ופסח בין השעות 8:00-16:00. במסגרת פעילות ההעשרה בתכנית ייהנו התלמידים משני חוגים פנימיים בשבוע ויקבלו ארוחה חמה.

העירייה, באמצעות בתי התלמיד של אגודת רנה קאסן נבחרו להפעיל את התכנית ויהיו  ערוכים להפעיל את הצהרונים בבתי הספר שישתתפו בתכנית. העירייה מעודדת את ההורים להקדים ולהירשם באמצעות בתי הספר בהם פועלים צהרוני בתי התלמיד ובמשרדי אגודת רנה קאסן.  הפעלת הצהרונים מותנית במספר הילדים הנרשמים (פתיחת מסגרת מותנה ברישום מינימלי של 25 תלמידים).

הפעלת הצהרונים היא פרי עבודה של עיריית ירושלים בשיתוף עם משרד החינוך וארגון ההורים העירוני, אשר הביאו לכך שהצהרונים המסובסדים יפעלו לא רק בגילאי הגן, אלא גם בכיתות א'-ב' כבר בשנת הלימודים תשע"ה.

ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך ניר ברקת " החינוך הירושלמי הוא האיכותי בארץ וגם המשתלם ביותר. אנו פועלים כל העת לחזק את מערכת החינוך, לשפר את איכות החינוך ולהוזיל את העלויות והתשלומים המוטלים על ההורים. נמשיך לפעול לטובת תלמידי ירושלים."

המחירים של הצהרונים, כפי שפורסמו הינם (בכפוף לאישור התעריפים על-ידי משרד החינוך: 

  380 ₪ - למשפחה בה הכנסה ברוטו לנפש עד 2,217 ₪ (שני הורים עובדים).

 470 ₪ - למשפחה בה הכנסה ברוטו לנפש מעל 2,217 ₪ (שני הורים עובדים).

 590 ₪- למשפחה בה ההורים אינם עובדים (היקף תעסוקה מתחת ל125% משרה).

תכנית ציל"ה, במודל הירושלמי, תפעל השנה, זו השנה השלישית, והיא מהווה בשורה משמעותית לאוכלוסיית ההורים העובדים בעיר.

רחל עזריה, סגנית ראש העיר, משנה לתיק החינוך ״ירושלים שמה את המשפחות הצעירות במרכז כמו שעשינו בחודש ה-11 בגנים, בצהרונים מסובסדים לגילאי 3-5, ובהכנסת תזונה בריאה לגנים. אני בטוחה שילדי כיתות א'-ב' ייהנו מהצהרונים, ושהמשפחות הצעירות בעיר ייהנו מעוד שירות מסובסד שנועד להקל על יוקר המחיה.״ 

ארגון ההורים של ירושלים " אנו שמחים על פתיחת צהרוני ציל"ה גם לכיתות א' ו-ב'. בתכנית הושקעו משאבים רבים - ממשלתיים ועירוניים ותהליך התכנון כלל חשיבה משותפת של כלל הגורמים. התכנית מפחיתה באופן משמעותי את הנטל הכלכלי על ההורים. אנו תקווה שכלל ילדי ירושלים יוכלו להיכלל בתכנית בצורה הדרגתית."

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה