הבוקר שאחרי הפיגוע: אבנים נזרקו על גן ילדים



חודשו אירועי האלימות בירושלים, ידויי אבנים לעבר כוחות המשטרה במזרח העיר, בתוך כך יודו אבנים לעבר גן ילדים בראס אל עמוד. אם לאחד הילדים בגן "אני מצפה מהגורמים הביטחוניים שיביאו לפתרון המצב"

בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים קיים מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הערכת מצב עם סגל הפיקוד של המשטרה ואמר: "פעולתו הנחושה והמהירה של השוטר ממחוז ירושלים אשר הביאה אתמול לסיום מהיר של האירוע תוך חתירה למגע ראויה להערכה, כך מצפה אני משוטרים במצבים אלו לנהוג כפי שנוכחנו בעבר".

עוד הוסיף המפכ"ל כי "תגבור הכוחות במחוז ירושלים ימשך ככל שיידרש על מנת להחזיר את תחושת הביטחון לכלל תושבי ירושלים", המפכ"ל שב והדגיש "המשימה הינה לאומית ומשטרת ישראל תפעל עם כלל גופי הביטחון וגורמי האכיפה על מנת לטפל ולתת מענה מבצעי וחקירתי מול מפרי החוק והסדר".

המפכ"ל הנחה את  סגל  הפיקוד "לפעול להדברות עם כל המגזרים כדי למנוע הסתה ולנהוג בנחישות כלפי גורמים קיצוניים שמעוניינים להתסיס את האווירה". כמו כן הנחה המפכ״ל את מחוז ירושלים ״לפעול מול הפרקליטות והתביעה המשטרתית על מנת לדרוש החמרה בענישה לרבות ענישה כלכלית קשה כנגד מיידי האבנים ובני משפחותיהם״.

תכנית ההערכות שאושרה אתמול תכנס לתוקפה החל מהטווח המידי. מאות שוטרים ולוחמי מג"ב ובתוכם יחידות מיוחדות יתגברו את המחוז. ואילו הכוחות בירושלים יוצבו  עפ"י הערכות מצב, תמונת מודיעין ובמוקדי חיכוך ידועים.

החל מהבוקר פלוגות משטרה ושוטרי מג"ב יתגברו את הכוחות בעיר. כמו כן, תוגבר נוכחות המשטרה והסיורים.

במשטרה הודיעו כי היא תפעיל את האמצעים והכלים העומדים לרשותה ותנקוט בנחישות כלפי הסתה והפרות חוק מכל המגזרים.

הבוקר (יום ה') יום אחרי הפיגוע ממשיכים אירועי הפרות הסדר בעיר, אבנים הושלכו לעבר הרכבת הקלה בציר שועפט, נגרם נזק לרכבת, ללא נפגעים. בשעות הבוקר אלמונים יידוי אבנים לעבר כוח משטרה ומג"ב בעיסוויה. הכוח פיזר את המתפרעים תוך שימוש באמצעים. 

רעולי פנים יידו אבנים לעבר גן ילדים בשכונת מעלה הזיתים בראש אל עמוד, החשודים נמלטו, החשודים נמלטו, כוח משטרה ומג״ב עורכים סריקות. אם לאחד הילדים, מקים שווב סיפרה לרדיו ירושלים "המצב הביטחוני החל להדרדר בעקבות מבצע "צוק איתן", אבל אני חייבת לציין השמענה של המשטרה הפך להיות יותר יעיל, כשזרקו אבנים על הגן אני התקשרתי ומיד הגיעו. מאז הבוקר היה שקט, אבל לצערי אני לא יודעת מה יהיה מחר. אתמול חשבתי לעצמי שאולי עכשיו כשזה על סדר היום נקבל פתרון למצב, אני מצפה מהגורמים הביטחוניים שיביאו לפתרון המצב". 

יחד עם זאת הקטין בן 12.5 שנעצר אתמול (יום ד') לאחר שידה אבנים לעבר רכב ישראלי בשכונת א-טור יובא הבוקר להארכת מעצר בבימ״ש השלום בירושלים.

מאוחר יותר בג'בל מוכבר רעולי פנים יידו אבנים לעבר רחוב מאיר נקר בשכונת ארמון הנציב. כוח משטרה פיזר את המיידים תוך שימוש באמצעים. 

בתוך כך, במהלך בדיקה של אוטובוס הסעות שעצר במחסום המנהרות בכניסה לירושלים , נעצר ע״י לוחמי מג״ב בן מיעוטים שהיה באוטובוס, לאחר שתקף את המאבטח במקום. נפתחה חקירה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת "חייבים להחזיר את השקט לירושלים- כפי שאני אומר כבר חודשים, המצב בירושלים בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור כנגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר. היום ברור יותר מתמיד כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות בהן יש הפרות סדר, להציב אותם בנקודות שולטות, בפריסה גדולה ובמערך כוחות משמעותי. לבקשתי הנחה ראש הממשלה לתגבר את המשטרה על מנת שתוכל לפעול ולהווציא לפועל תכנית פעולה מבצעית שגיבשה לטיפול במהומות, הכוללת תוספת כוח אדם ויחידות מיוחדות, שימוש באמצעים טכנולוגיים והגברת המודיעין. אני אמשיך לעמוד על המשמר ולא אשקוט עד שהביטחון ישוב לירושלים".

 

הלילה (יום ה') מאות בני אדם ליוו למנוחות את הפעוטה חיה זיסל שנרצחה בפיגוע. בבית חולים עין כרם מאושפזות שלושה פצועות, כשאר אחת מהן במצב קשה בטיפול נמרץ לאחר שעברה ניתוח ראש. המחבל שפונה לבית החולים שערי צדק מת מפצעיו. 

שר הביטחון, משה יעלון, גינה הלילה את הפיגוע במהלך מפגש עם מנהיגים יהודיים בוושינגטון "הפיגוע בירושלים הוא תוצאה ברורה של מי שמחנך ברשות הפלסטינית את הדור הצעיר לשנוא יהודים ולסלק אותם ממולדתם". יעלון, שדיבר במהלך מפגש עם מנהיגים יהודיים בוושינגטון, טען כי "ברשות הפלסטינית אין, ולא הייתה מעולם, תרבות של שלום אלא תרבות של הסתה ושל ג'יהאד נגד יהודים. זה מתחיל בהתבטאויות השקריות של אבו מאזן נגד ישראל מעל בימת האו"ם, נמשך בניסיונות הפלסטיניים החוזרים ונשנים להפעיל נגדנו דה-לגיטימציה מעל בימות שונות במערכת הבינלאומית ומסתיים בהסתה במערכת החינוך הפלסטינית, שאלו ההשלכות הקשות שלה. לכן אנחנו שבים ואומרים כי המקור לסכסוך אינו טריטוריאלי, אלא העובדה שהפלסטינים לא מוכנים להכיר בזכותנו להתקיים כמדינה יהודית באיזשהו גבול".


 

תמונה בגוף הכתבהתמונה ראשונה- ערוץ 9, תמונה שנייה- flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה