ניצב יוסי פריינטי מפקד מחוז ירושלים "צר לי על כל הפרסומים, אני מבקש מהתקשורת לתת לי לפרוש בשקט"



במסגרת סיור שנערך לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבסיס מג"ב ירושלים, התייחסו השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה רב ניצב, יוחנן דנינו לפרישתו המפתיע של מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי. השר לביטחון פנים: "ימים לא קלים עוברים על משטרת ישראל אך אני מאמין בחוסנה"

במסגרת הסיור הרשמי שנערך היום לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין בבסיס מג"ב התייחס ניצב יוסי פריינטי, מפקד מחוז ירושלים לשמועות של פרישתו ביממה האחרונה מהרגע שהודיע על פרישתו ממשטרת ישראל  "לאחר 26 שנות שירות במשטרת ישראל בתפקידים מאוד מרתקים ומעניינים החלטתי לאחר התלבטות מאוד קשה לפרוש ממשטרת ישראל ולאחר החגים לסיים את שירותי במשטרת ישראל. החלטתי גם לא להתמודד לתפקיד המפכ"ל, ההחלטה שלי נובעת ממגוון של שיקולים אישיים ומשפחתיים צר לי על כל ההתנהלות בימים האחרונים, סביב ההחלטה שלי ועל כל הפרסומים השונים, בהזדמנות הזו אני מבקש מהתקשורת להניח לי ולתת לי לפרוש בצורה שקטה ממשטרת ישראל לאחר כל כך הרבה תפקידים מורכבים ומסובכים שעשיתי במשטרה. זו החלטתי האישית ואין שום דבר מעבר לזה".
השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ התייחס לתקופה האחרונה בגזרת ירושלים ולאירועי האלימות "מחוז ירושלים עובר תקופה קשה באירועים עצמם, זה התחיל עם חטיפת הנערים ורצח הנער הפלסטיני. המדיניות של הכוחות  בשטח היא עבודה קשה ואפס סובלנות. ההרתעה עובדת. בימים האחרונים אנחנו מזהים ירידה ברורה  בזריקות האבנים, בקבוקי תבערה, זריקות על הרכבת הקלה. צריך להמשיך עם זה, זה גלים שצריך להמשיך לטפל בהם, באותם מפרי סדר, באותם קטינים, מבוגרים ויש עבודה.

עוד התייחס אהרונוביץ לפרישתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי "בערב החג התלווית למפקד המחוז, ניצב יוסי פריינטי, היו הפרות סדר ומפקד המחוז עמד בראש , טיפל בהם ועשה עבודה מצוינת. בקרוב מאוד אמנה מפקד למחוז ירושלים זה לא ייקח הרבה זמן, ימים לא קלים עוברים על משטרת ישראל לצד זאת אני מאמין בכוחה וחוסנה של המערכת.  בהובלתו של המפכ"ל יש לי אמון מלא במפקח הכללי של משטרת ישראל. ובמשטרת ישראל כגוף חזק שיעבור גם את המשבר הזה. התופעות בצמרת המשטרה מטרידות אותי ואני נחרץ להתמודד איתן, ולהביא רוח אחרת וראויה למשטרה. מה שמדריך אותי זה מדינת ישראל ואזרחי מדינת ישראל ואני מחויב להם. מי ששם את טובתו האישית לפני טובת המדינה לא יישאר במשטרה, אזרחי מדינת ישראל ראויים לה, יש לנו משטרה טובה אך עברה רוח רעה בחלקים ממנה, אסור שהרוח הזו תהיה תמונה של המשטרה בעיני הציבור".

ביקור הנשיא נפתח בסקירה מעמיקה מפי פורום פיקוד הבכיר של המשטרה בראשותו של המפכ״ל אשר הציג בפני הנשיא מגמות ותהליכים בעבודת המשטרה בשנים האחרונות. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שיבח את עבודתה של משטרת ישראל ואמר "בתקופה האחרונה משטרת ישראל מותחת את כוחותיה ומשאביה עד כלות כדי לתת מענה לאזרחי מדינת ישראל. המשטרה נדרשת לאתגר מורכב ביותר, עליה להגיב לתקריות פוליטיות ומהצד האחר חובתה לשמור ולהגן על חופש הביטוי. על המשטרה מוטלת אחריות אדירה לביטחון הציבור והמדינה. אף בימים אלה המשטרה נדרשת לתכנון קפדני, תבונה ורגישות שלצידה החלטיות".

 

 

רב ניצב יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה התייחס גם הוא לפעילות בעיר ירושלים כמו כן לפרשיתם של מפקד מחוז מרכז ניצב ברונו שטיין וניצב יוסי פריינטי, מפקד מחוז ירושלים בהפרשים קצרים מיד לפני סיום כהונתו " אי אפשר שלא להתייחס לאווירה התקשורתית שמלווה את פרישתו של מפקד מחוז ירושלים, קצין מוערך וראוי, ניצב יוסי פריינטי. דווקא בימים האלה שאין בהם רגע דל כמו הבוקר כניסה של יהודים לבתים שרכשו בתוך סילוואן אנחנו עכשיו לקראת יום כיפור שנופל יחד עם החג המוסלמי והדבר הזה מבחינתנו הוא אתגר לא קטן. ומכאן אני קורא גם למנהיגות הדתית, הרבנית וגם לראשי הערים והמועצות, אני מבקש שכולם יכבדו אחד את השני ונוכל לעבור את החגים האלה בשלום. הפרישה של ניצב יוסי פרייינטי יחד עם פרישתו של ניצב ברונו שטיין, מיד לקראת סיום כהונתי כמפכ"ל היא ללא ספק, וטבעי שכך תציג סימני שאלה בקרב הציבור, אבל אני רוצה להבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, הארגון הזה הוא ארגון חזק וצריך להבין פרישה של קצין כזה או אחר לא תפגע בתפקודו של הארגון הזה". עוד הוסיף "עם כל הצער שיש ויש עם עזיבתו של יוסי אני יחד עם השר לביטחון פנים, אמליץ בפניו ונמנה מפקד מחוז מקרב קצינים ראויים".

בהמשך ביקורו הוצגו לנשיא ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות במשטרת ישראל במסגרת תצוגה מרשימה. בתצוגה הודגמו מערכות המאתרות מיקום גיאוגרפי ומייצרות תמונות מצב רחבה לשוטרים ומערכות תחקור מתקדמות לתשאול. כמו כן הוצגו לנשיא הטכנולוגיות המאפשרות שיתוף ידע עם כל הכוחות המוצבים בשטח בזמן אמת.  הנשיא השתמש במערכת תקשורת ממודרת ושלח דרכה מסרון לשוטרים בו כתב: "לשוטרי ישראל ומתנדביה שלום רב, אתם העומדים על משמר אזרחי מדינת ישראל, ברוכים תהיו. העם בישראל מודה לכם על פעילותכם המקצועית להפליא והמתחשבת. שתהיה לכולכם כתיבה וחתימה טובה".

משם המשיך הנשיא לביקור ביחידת העילית של המשטרה, יחידת הגידעונים. הנשיא פגש את כל לוחמיה וחזה בתצוגה מבצעית מרשימה. מפקדי היחידה סקרו בפני הנשיא את מבצעיה האחרונים ושיתפו אותו בתמונת המצב המודיעינית כפי שהיא משתקפת מהיערכותם הנוכחית


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה