ראובן ריבלין, הנשיא הנבחר וראש העיר ניר ברקת ביקרו את החיילים המאושפזים בהדסה



הנשיא הנבחר של מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין וראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיעו הערב (יום ב') אל המרכז הרפואי הדסה, לבקר חיילים מאושפזים שנפצעו במהלך המערכה בדרום

8 החיילים אשר פונו החל מאתמול (יום א') אל מרכז הטראומה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, זכו הערב לביקור מעודד ומעלה חיוכים בהחלט.

ראובן ריבלין, אשר יצהיר אמונים לתפקיד נשיא המדינה ביום חמישי הקרוב, יחד עם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, עברו בין מיטות המאושפזים במחלקות השונות, חיבקו, הביעו תמיכה, שוחחו עם בני המשפחות שאינם משים ממיטות יקיריהם, ובעיקר- חלקו כבוד והערכה ללוחמים אשר נפצעו במהלך הלחימה הקשה בדרום.

בכל מחלקה הוסברו לריבלין וברקת מהות הפציעה (כולם במצב קל ויציב), חומרתה והטיפול הרפואי לו נדרש כל חייל, על ידי הצוותים הרפואיים.

חנה, אמו של חייל אשר נותח אתמול בהצלחה אמרה למבקרים: "אתמול נולדו לי שניים. קודם נולד לי נכד, ושעה אחר כך נולד לי הבן שלי מחדש. אני מאושרת לראות אותו, למרות שהוא פצוע וחבול, מאושרת שהוא כאן לידי". אחותו הוסיפה כי "הידיעה היכן אחי שווה הכל. חוסר הידיעה הוא קושי נוראי. אנו מקבלים כאן טיפול נהדר מהצוות בהדסה, יש עם מי להתייעץ ואת מי לשאול על מצבו של אחי".

"אני רואה בחורים צעירים עם הבנה עמוקה באשר למתרחש בשטח", אמר ראובן ריבלין, "הבנה שלא תמיד קיימת אצל המבוגרים היושבים בוועדת חוץ ובטחון. רובם לא עוסקים כלל בשאלה האם צריך או לא צריך, הם יודעים דבר אחד - שעליהם לסיים משימה מורכבת כדי שאחיהם הצעירים ובעתיד גם בניהם - לא יגיעו אל התופת הזו".

"באנו בחששות כבדים לבקר את הפצועים ואנו יוצאים מהביקור בהדסה בהבנה עמוקה שהילדים שלנו יודעים מה הם עושים, יודעים מה הם רוצים ובעיקר – יודעים מה צריך כעת לעשות. זה פשוט מרחיב את הלב", סיכם ריבלין, שהרבה לשעשע את המאושפזים ואת בני המשפחות.

ראש העיר ברקת סיפר לפצועים על פציעתו האישית בשנת 1980, כאשר היה מ"מ בלבנון, והזדהה עם תחושותיהם. גם עם הרצון לחזור כמה שיותר מהר אל חבריהם הלוחמים בשטח. "אני מבין את הרצון לחזור, אבל קודם תבריאו ותתחזקו", הדגיש ואף סיכם את הביקור:

"אנו מעודדים ביותר בצאתנו מכאן מן החיילים הנפלאים עם רוח הלחימה והמוטיבציה שהם משדרים. זו התחושה שאנו מקבלים מהעם כולו. אני נושא תפילה כי כל חיילנו ישובו בשלום אל ביתם".

 

תמונה: באדיבות דוברות הדסה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה