סיורים אביביים בחג הפסח



במהלך חוה"מ פסח יתקיימו סיורים בירושלים באווירה חגיגית ומיוחדת. הסיורים המגוונים מיועדים לכל המשפחה וכוללים

סיור בעקבות מסורות לקראת חג הפסח, סיורים אל מעיינות הסטף בין נופי הרים, בוסתנים וגני ירק, סיפורים מרתקים בפינות מוכרות ונסתרות של העיר על ההיסטוריה המרתקת של ירושלים, סיור בשכונה הקסומה טלביה בעקבות הוגים וסופרים, סיור חוויתי בנתיב אביב ופריחה בהרי ירושלים בעקבות גבורתם של פורצי הדרך לעיר, סיור החושף את הסודות הירושלמים הנחבאים מן העין.

הסיורים מתקיימים בחוה"מ פסח בין התאריכים 16-22.4.2014 

:פרוט הסיורים 

 'סיור 'לקראת חג הפסחא בירושלים

 

לקראת חג הפסחא בירושלים התכונה רבה וההתרגשות גואה. השנה יצויין החג על ידי כל העדות הנוצריות באותו תאריך. נצא לסיור בעקבות מסורות נוצריות קדושות, חגים ומנהגים בסמטאות הרובע הנוצרי בירושלים. נשמע על טקסים ותפילות הנערכים בשבוע הקודם לפסחא, נכיר את החג החשוב ביותר לנצרות ואת הקהילות הנוצריות החוגגות אותו.

מסלול הרובע הנוצרי וכנסיית הקבר, מחיר למשתתף 80 ₪

הסיור מתקיים ביום רביעי, א' חוהמ"פ, ט"ז בניסן (16.4) 9:30 עד 12:30


סיור 'תיאטרון חוצות בלב ירושלים'

קבצנית, עולת רגלים, בת כהנים, אשת הנציב הרומי- לכל אחת מהן ירושלים אחרת. בעיצומם של ימי העלייה לרגל נפגוש בירושלים דמויות ססגוניות ונשמע מהן את סיפורה של העיר מנקודת מבטן האישית, הנוקבת ומלאת ההומור. מדריכה שחקנית  צביה מרגליות הסיור מיועד למשפחות, מחיר: למשתתף  60 ₪.

הסיור מתקיים ביום רביעי, א' חוהמ"פ, ט"ז בניסן (16.4) 9:30 עד 12:30

 

סיור 'אביב בדרך לירושלים'

נטייל בנתיב אביב ופריחות בהרי ירושלים בעקבות גבורתם של פורצי הדרך לעיר במסלול נוח וחווייתי להליכה  המיועד לכל המשפחה. יש להצטייד בנעליים נוחות להליכה, בכובע ובשתייה , הגעה לנקודת היציאה למסלול ברכבים פרטיים הסיור מיועד למשפחות, מחיר למשתתף 45 ₪

הסיור מתקיים ביום חמישי, ב' חוהמ"פ, י"ז בניסן (17.4) 9:00 עד 12:00

 

סיור 'סודות מן החומה'

מהו מסדר סנט לזרוס? למה ישב לגיון רומאי שלם בירושלים? מהו בנצ'מרק? ומדוע מסתתר בית מרחץ ביזנטי מתחת לרחבת שער יפו? כתובות נסתרות, סימונים משונים וקברים עתיקים מסתתרים על, ליד ומתחת חומת ירושלים. בסיור זה נחשוף סודות ירושלמיים הנחבאים מן העין.

מסלול סביב חומות ירושלים , מחיר למשתתף 80 ₪

הסיור מתקיים ביום חמישי, ב' חוהמ"פ, י"ז בניסן (17.4), 9:00 עד 12:00

 

סיור 'אל המעיין אשר פועם בהר'

סיור אל מעיינות הסטף - פינת חמד השוכנת בלב הרי ירושלים, על צלעו הצפוני של נחל שורק, בנופם הפסטורלי של ההרים נובעים מעיינות קסומים במקום שרידי ישוב ישן, טרסות חקלאיות, בוסתנים וגני ירק ההופכים את המקום לאחד המקומות הירוקים והמיוחדים במבואותיה של העיר. הסיור מיועד למשפחות, מחיר למשתתף 45 ₪ .

הסיור מתקיים ביום שישי, ג' חוהמ"פ, י"ח בניסן (18.4), 9:00 עד 12:00

 

סיור 'מבוך בעיר העתיקה'

איך מתמצאים בעיר העתיקה  - אחד המקומות הצפופים בעולם? מפתיע לגלות כי לשאלה זו פתרונות. בסיור זה נצא אל הרובע הנוצרי ונעקוב אחר התפתחות השמות והרחובות,  נשמע על סמטאות קיצור רחוקות ועלומות, ננסה ללמוד להתמצא ללא מפה, ונגלה כי 'כל דרך שאין בה מכשולים לא מובילה לשום מקום...' מחיר למשתתף 80 ₪

הסיור מתקיים ביום שישי, ג' חוהמ"פ, י"ח בניסן (18.4), 9:00 עד 12:00

 

סיור 'פסח ירושלים – ופסח מצריים'

אירועי יציאת מצרים, גאולת עם ישראל משעבוד ומעמד הר סיני מהדהדים בהיסטוריה ובתיאולוגיה הנוצרית. מול 'פסח מצרים' מציבים הנוצרים את 'פסח ירושלים' האירועים שקרו לישוע בירושלים בחג הפסח, כגון ה'סעודה האחרונה' והשימוע בפני כיפא הכהן הגדול. השיח היהודי נוצרי יורחב במהלך המסלול העובר בכנסיית פטר גליקנטו ומנזר חקל דמא לשאלות נוספות: מי  מהנוצרים משתמש בלחם בסעודת ההודיה (המיסה) ומי במצה? איך הפסוקים בישעיהו פרק נ"ג מתייחסים לישוע? ומה הקשר בין יהודה איש קריות שהסגיר את ישוע לעבדי הכוהן הגדול למכירת יוסף לישמעאלים. מסע בעקבות לילו האחרון של ישוע בירושלים. מחיר למשתתף 95 ₪

הסיור מתקיים ביום שלישי, איסרו חג, כ"ט בניסן (22.4), 15:00 עד 18:30


יד יצחק בן-צבי הינו מוסד ממלכתי על שם הנשיא השני של מדינת ישראל, יצחק בן-צבי, אשר הוקם במטרה להמשיך את פועלו הציוני, התרבותי, החינוכי והמחקרי שלהנשיא יצחק בן-צבי.

המוסד הייחודי פועל ממקום משכנם של הנשיא ורעייתו רחל ינאית (ז"ל) בירושלים, בניהולו של המנכ"ל יעקב יניב. מוסד יד יצחק בן-צבי מתמחה  בחקר תולדות ארץ ישראל והנחלת תרבותה ומורשתה, חקר ירושלים לדורותיה וחקר קהילות ישראל במזרח. ביד יצחק בן-צבי, בשכונת רחביה בירושלים, נמצאים מכוני המחקר, הספרייה וההוצאה לאור של ספרים במגוון תחומי העיסוק של יד בן-צבי. יד יצחק בן-צבי מוציאה לאור במהלך השנה גם את כתבי העת:"קתדרה", "פעמים" ו"עת-מול".

במקום פועל גם המרכז ללימודי ארץ ישראל המקיים עשרות קורסים סיורים וכנסים למבוגרים ברחבי הארץ.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה